Kuka teillä tekee ruuan?
Yhä useimmin se on mies.
Eikö naiset enää osaa vai jaksa tehdä kotitöitä?
Nainen voi sillä aikaa pilkkoa puita tai vaihtaa akun autoon,se on tasa-arvoa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
av-mammojen ruoanlaitto on pussimuusin veden keittämistä ja kalapuikkojen laittamista uuniin.
Ranskalaiset ja kalapuikot on meillä 11-vuotiaan ruuanlaittovuorolla.
Minä, nainen teen ruoat. Töissä teen monelle nälkäiselle vieraalle miehelle ruokaa, niin täytyy kotonakin tehdä omalle kullalle. Mutta tykkään kokata.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt nyt ruuan jo 3 vuotta. Äiti ja minä emme syö lihaa ja äitini "tulee minun siivelläni" ruuan suhteen. Isäni sitten välillä syö lihaa ja paistaa ne pihvit itse, mutta sen pääruuan teen aina minä. Ei ole ruokaa jos en tee. Äiti saattaa sitten pyynnöstä jonkin keiton keittää harvoin. Ei ole ihan reilua ja välillä raskasta kun pitää ottaa vastuu tästä ja kuitenkin haluan syödä ihan hyvin enkä mitä vaan. Kaupassa käyntikin yleensä vastuullani. Mitähän sitten söivät ilman minua.
Et sinä siitä ruuanlaitosta pääse helpommalla yksin asuessakaan ja tuskinpa vanhempasi silloinkaan kuolevat nälkään. Aikuisen elämä on täynnä kaikenlaista pakkopullaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt nyt ruuan jo 3 vuotta. Äiti ja minä emme syö lihaa ja äitini "tulee minun siivelläni" ruuan suhteen. Isäni sitten välillä syö lihaa ja paistaa ne pihvit itse, mutta sen pääruuan teen aina minä. Ei ole ruokaa jos en tee. Äiti saattaa sitten pyynnöstä jonkin keiton keittää harvoin. Ei ole ihan reilua ja välillä raskasta kun pitää ottaa vastuu tästä ja kuitenkin haluan syödä ihan hyvin enkä mitä vaan. Kaupassa käyntikin yleensä vastuullani. Mitähän sitten söivät ilman minua.
Jos joku ei usko tätä niin ei voi mitään. Totta tämä silti on. Vanhempani eivät ole mitään juoppoja vaan ihan töissäkäyviä ihmisiä silti tämä järjestely on nyt vaan mennyt tähän.
Mies tekee ruuat pääsääntöisesti aina. Minä käyn töissä ja mies on kotona, joten ihan luonnostaan hän kantaa enimmän vastuun kotitöistä. Joskus viikonloppuisin saatan kokkailla.
Mies, hän opiskeli aikoinaan kokiksi ennen kuin vaihtoi alaa, joten osaakin paljon paremmin. Itse tykkään siivota ja hoitaa tiskit (mua ällöttää miehen tapa laittaa astiat altaaseen lillumaan ja odottamaan tunneiksi koska tykkää tiskata käsin mieluummin, itse olen sitä koulukuntaa, että suoraan pois silmistä koneeseen, pikaisesti voi huuhtaista jos on kovin likainen.)
Ruokaostokset ja syötävät ruoat mietitään yhdessä. Olen karsinut ruokaympyrästä mm. palmuoljyä ja karrageenituotteita ja muutenkin yliprosessoitua ruokaa, joita mies ei ollut ajatellut. Mä kasvatan harrastusluonteisesti keittiössä yrttejä ynnä muita, joita käytetän ruoassa.
Molemmat tekee, mies kokeilee rohkeammin uusia reseptejä
Välillä vaihtelee.. mä tykkään tehdä ruokaa ja tiskata jos mies tekee ruokaa, sitten mä tiskaan.. joskus teemme yhdessä ruokaa ja tiskataan
Ei mitään tasa-arvo hömppäpömppää tarvita 🙄🤷
Minä teen ruoan, koska pidän kokkaamisesta ja käyn ruoanlaittokursseilla huvikseni.
Onneksi on mies, joka tykkää kaikenlaisista kokeiluistani ja kaikki maistuu.
Mies tekee meillä. Mies on kokki ja sillä ei kauaa mene, kun tekee ruuan. Tekee myös ruuan sillai, että seuraavana päivänä laitan vaan uuniin. Yleensä lappu jääkaapin ovessa, että laita toi uuniin siihen asteeseen ja ota pois se ja kellonaika.
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee ruuat, on aidosti parempi ruuanlaitossa. Minä kuorin ja pilkon juurekset ja teen salaatin. Tämä jako toimii hyvin.
Meillä ihan sama! Mutta jouluna minä paistan kinkun ja teen rosollin ja munatotit. Teen myös satunnaisesti munakasta sekä nakki- tai jauhelihakeittoa, syystä tai toisesta. :) Hyvin on työnjako toiminut.
Isäni äiti osasi tehdä ruokaa, samoin isäni ja myös minä. Vaimoni ei, ei myöskään äitini tai hänen äitinsä.
Minä teen ruuan meillä joka päivä.
Rakastan sitä ja niin myös vaimoni sekä lapseni.
Liian monimutkaista. Helpompaa kun kippaan possun suolalavan pataan ja keitän kuoripääliset perunat sille kaveriksi.