Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä teen, kun mies vetäytyy kaikesta vastuusta "huonouden" taakse?

Vierailija
19.03.2013 |

en voi esittää pienintäkään vastalausetta tai kritiikkiä, kun aina tulee vastaus "mä oon niin huono ihminen". menee hermo miehen marttyyrityyliin. mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sen kanssa. Sano että tuo vastaus ei enää riitä etkä halua kuulla sitä enää. Jos ei kommentit muutu, on aika lähteä eri teille. Kuka tuollaisen vinkueemelin kanssa haluaa asua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin ensin että homouden taakse... hmm...

Vierailija
4/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että tuo tapa tappaa kaiken keskustelun. Eikä voi jatkua. 

Minäkin luin että homouden taakse:)

Vierailija
5/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että niin oletkin ja ettei se vastuuta poista. Sano, että jos sinulla on noin paha olla itsesi kanssa niin voit ilomielin varata ajan mielenterveysalan ammattilaiselle keskustellun, kuinka huonouden tunteet voidaan saada kuriin. 

Vierailija
6/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan pidä antaa periksi sille, että mies pääsee pälkähästä vain sanomalla tuollaisen kliseisen perustekosyyn. Itse varmaan jatkaisin edelleen keskustelua kommentista huolimatta, sanoisin että ok, ehkä oletkin huono ihminen, MUTTA ja sitten jatketatisiin itse aiheesta.

Vierailija
7/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko asetelma on nyt sellainen, että ei auta oikein mikään. kun ehdottaa vaikka just puhumista, niin tulee se sama "enhän mä osaa edes puhua kun oon niin huono ihminen". ja mä en todellakaan ole syytellyt tai nalkuttanut, vaan olen yrittänyt olla mahdollisimman positiivinen. sitä paitsi mies osaa puhua erittäin hyvin ja joskus puhumme pitkäänkin. sitten iskee yhtäkkiä se marttyyriasenne ja koko keskustelu tyssää siihen. ap

Vierailija
8/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naura sille päin naamaa ja sano kuinka naurettava se on. Ja tilaa aika terapiaan sille. Ihan ystävällisesti :) 

Vierailija
9/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävän ruikuttajan oot itselles ottanut.

Vierailija
10/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi suoraan ja rehellisesti, että et pidä siitä kuinka hän pyrkii väistämään tärkeät keskustelut tuolla "olen huono ihminen" valituksella. Katso kuinka reagoi.

Vierailija
11/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meillä sama mies? Täysin sama ongelma täälläkin. Suututtaa, v*tuttaa!

Vierailija
12/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvin tutulta. Liiankin. Onko mulla suhde miehesi kanssa?

Missä päin asutte?

Vierailija
13/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 09:57"]

Kuulostaa hyvin tutulta. Liiankin. Onko mulla suhde miehesi kanssa?

Missä päin asutte?

[/quote]

siis onko sulla joku sivusuhde? ap

Vierailija
14/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sinnepäin.

Vierailija
15/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen tapa voi johtua useista syistä, mutta jos

a) mies tuntee oikeasti olonsa aina "huonoksi" niin silloin pitäisi hankkia ammattiapua tai opetella hallitsemaan ko. tuntemuksia

b) kyseessä voi olla myös opittu tai hyväksi havaittu keino saada huomiota, syyllistää muita liian vaatimisesta ja keino siirtää asiat muiden tehtäväksi. (tällöin kyse voi olla myös "mielenterveysongelmista" mutta yleensä puhutaan narsismista tms.) Tällöin riittää että "paljastaa" toiminnan motiivita ja vaatii miestä toimimaan toisella tavalla.

Henkilökohtaisesti minä luulisin että aika usein tuo b-kohta selittää toimintaa, mutta persoonastahan tässä on kysymys. Vastuunkantamista voi kuitenkin aina vaatia ja jos ei itse pysty hoitamaan asioitaan kuntoon niin sitten apua pitää hakea muualta.

Mies

Vierailija
16/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 10:10"]

Jotain sinnepäin.

[/quote]

olitteko viime viikonlopun yhdessä? tai milloin yleensä tapaatte? ap

Vierailija
17/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 10:12"]

a) mies tuntee oikeasti olonsa aina "huonoksi" niin silloin pitäisi hankkia ammattiapua tai opetella hallitsemaan ko. tuntemuksia

b) kyseessä voi olla myös opittu tai hyväksi havaittu keino saada huomiota, syyllistää muita liian vaatimisesta ja keino siirtää asiat muiden tehtäväksi. (tällöin kyse voi olla myös "mielenterveysongelmista" mutta yleensä puhutaan narsismista tms.) Tällöin riittää että "paljastaa" toiminnan motiivita ja vaatii miestä toimimaan toisella tavalla.

Henkilökohtaisesti minä luulisin että aika usein tuo b-kohta selittää toimintaa, mutta persoonastahan tässä on kysymys. Vastuunkantamista voi kuitenkin aina vaatia ja jos ei itse pysty hoitamaan asioitaan kuntoon niin sitten apua pitää hakea muualta.

Mies

[/quote]

oon miettinyt asiaa paljon. kyllä mies varmaan voisi hyötyä ammattiavusta. mutta välillä tuntuu, että mies vetoaa huonouteensa siksi, että voi sen varjolla tehdä kaikkea ikävää. jos esimerkiksi on joku toinen nainen, niin hän voisi sitten myöhenmmin sanoa (jos jää kiinni), että hänhän on niin huono ihminen ja että mun olisi pitänyt tajuta ettei häneltä voi parempaa odottakaan. ap

Vierailija
18/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 10:26"]

Mies

[/quote]

oon miettinyt asiaa paljon. kyllä mies varmaan voisi hyötyä ammattiavusta. mutta välillä tuntuu, että mies vetoaa huonouteensa siksi, että voi sen varjolla tehdä kaikkea ikävää. jos esimerkiksi on joku toinen nainen, niin hän voisi sitten myöhenmmin sanoa (jos jää kiinni), että hänhän on niin huono ihminen ja että mun olisi pitänyt tajuta ettei häneltä voi parempaa odottakaan. ap

[/quote]

Luulisin että olet ainakin lähellä totuutta pohdintojesi kanssa. Huonouteen vetoaminen on vaikuttaa aika usein olevan konsti siirtää vastuuta muille. Ko. toimintamalli on voinut toimia miehelläsi läpi kokoelämän ja on voinut myös vahvistua jos sillä on saavutettu haluttuja tuloksia. Kyse on siis varsin usein puhtaasti itsekkyydestä ja haluttomuudesta muuttaa itseään kuin todellisesta huonouden tunteesta.

mies

Vierailija
19/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 10:26"]

Mies

[/quote]

[/quote]

Luulisin että olet ainakin lähellä totuutta pohdintojesi kanssa. Huonouteen vetoaminen on vaikuttaa aika usein olevan konsti siirtää vastuuta muille. Ko. toimintamalli on voinut toimia miehelläsi läpi kokoelämän ja on voinut myös vahvistua jos sillä on saavutettu haluttuja tuloksia. Kyse on siis varsin usein puhtaasti itsekkyydestä ja haluttomuudesta muuttaa itseään kuin todellisesta huonouden tunteesta.

mies

[/quote]

tässä on kyllä kääntöpuolena se että minua mies jotenkin ihannoi. mutta sitten siihenkin liittyy se etten saa mieheltä tukea, kun olen surullinen tai pettynyt, koska miehen mielestä olen niin hyvä ja onnistunut, kun taas hän on niin huono. eli huomio menee aina häneen. miehen tuttavat esim. työelämässä eivät varmaan ikinä uskoisi, millaiseksi ressukaksi mies heittäytyy kotona. ap

Vierailija
20/25 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kanssa kriisin tullen vetoaa aina siihen huonouteensa "mä olen tällainen huono ihminen, en ansaitse mitään hyvää, mulla on vikaa päässä jne jne." Yleensä oon tossa kohtaa sanonut, että haenko viulun ja soitan sitä taustalla niin saat valittaa lisää.

Mutta toi, että se on pohjimmiltaan itsekkyyttä ja haluttomuutta muuttaa itseään ja toimintatapojaan on mulle uusi ja hyvä oivallus. Näinhän se taitaa loppujen lopuksi olla! Minkälaista korjausliikettä suosittelette mulle? Miten toimia kun seuraavan kerran alkaa tää valitus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan