Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako tt-tukea hakeva ihminen omistaa alle 5000 euron arvoisen auton vai ei?

Vierailija
14.03.2019 |

On kyllä niin vaikeasti selitetty tämä asia kelan sivulla. Onko niin, että alle 5000 euron arvoisen saa omistaa ja yli 5000 euron arvoinen pitää realisoida mikäli ei pysty osoittamaan sille tarvetta vai miten se menee?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tilillä 0,85€.

Työttömyyskorvaukset 1200.

Vuokra 910 ja laskut maksettu, jäi 170€, nyt olen rahaton ja toimeentulotuki HYLÄTTY. Vaikka elämiseenhän pitäisi pakollisten menojen jälkeen jäädä lain mukaan 497€ /kk

Aika kallis vuokra sulla...

Ohjasit sitten keskustelun vähän sivuraiteelle...

En ole ko kommentoija, mutta eikös tämä tullut sivusta tähän, ap kysyi autosta. 

Vuokran määrä oli kuitenkin sivuseikka tässä jutussa, miksi siihen piti tarttua?

Vierailija
22/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta halvempaan asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tilillä 0,85€.

Vuokra 910 ja laskut maksettu, jäi 170€, nyt olen rahaton ja toimeentulotuki HYLÄTTY. Vaikka elämiseenhän pitäisi pakollisten menojen jälkeen jäädä lain mukaan 497€ /kk

Ei toimeentulotuella kateta missään yksinasuvalle noin kallista asuntoa. Vuokra huomioidaan asumisnormien mukaan. Jos itse haluat asua noin kalliissa asunnossa, niin itse saat sen myös maksaa...

Niinhän minä olen maksanutkin, mutta jotain tarvitsisi syödä kans. En minä niitä vuokria ole systemaattisesti nostanut rikastuttaakseni rikkaita.

Ja töitä olen hakenut ja töihin menossa.

Vierailija
24/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tilillä 0,85€.

Vuokran määrä oli kuitenkin sivuseikka tässä jutussa, miksi siihen piti tarttua?

Ei mitenkään sivuseikka, vaan mitä todennäköisimmin syy siihen, että laskelman esittäjä ei saanut toimeentulotukea.

Vierailija
25/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tilillä 0,85€.

Ei toimeentulotuella kateta missään yksinasuvalle noin kallista asuntoa. Vuokra huomioidaan asumisnormien mukaan. Jos itse haluat asua noin kalliissa asunnossa, niin itse saat sen myös maksaa...

Niinhän minä olen maksanutkin, mutta jotain tarvitsisi syödä kans. En minä niitä vuokria ole systemaattisesti nostanut rikastuttaakseni rikkaita.

Ja töitä olen hakenut ja töihin menossa.

Myy sitten se autosi, sillä elää monta kuukautta. 

Vierailija
26/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, minun vikahan se on, että vuokra on noussut muutamassa vuodessa 150€.

kahden viikon ruokarahat on jonkun muun taskussa, joka ei niitä edes tarvitse. Sairasta.

Näin meitä ryöstetään tässä "hyvinvointivaltiossa"

Sipilän oikeistohallitushan leikkasi asumistukea, ja sen kuulemma piti lähettää vuokranantajille viesti, että he eivät voi loputtomiin nostella vuokria. Aika huonosti näyttää tämä viesti kyllä menneen perille.

Vierailija
27/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi, että vain tulot vaikuttaisivat.

Kurjaa joutua lahjoittamaan omaisuutensa pois, jos toimeentulotuelle meinaa joutua.

Toimeentulotuki pitäisi muuttaa tuloperusteiseksi.

Väärin, jos tuhlannut saa toimeentulotuen ja säästänyt joutuu myymään omaisuutensa.

Vierailija
28/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo 5000 euroa voidaan edes määritellä? Jos mennään katsomaan hintoja esim. nettiautosta niin siellä voi olla 5000 euron pyynti autosta joka on ollut myynnissä siellä jo vuoden? Onko niin, että kela on määrittänyt tämän hinnan ja katkaissut tt-tuen myyjältä vuodeksi. Koska hinta on liian korkea on myyjä pulassa.

Vierailija
29/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja auto tietenki osarilla ostettu

Vierailija
30/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, minun vikahan se on, että vuokra on noussut muutamassa vuodessa 150€.

kahden viikon ruokarahat on jonkun muun taskussa, joka ei niitä edes tarvitse. Sairasta.

Näin meitä ryöstetään tässä "hyvinvointivaltiossa"

Sipilän oikeistohallitushan leikkasi asumistukea, ja sen kuulemma piti lähettää vuokranantajille viesti, että he eivät voi loputtomiin nostella vuokria. Aika huonosti näyttää tämä viesti kyllä menneen perille.

Ihan vi-tun hienoa, että PERUSTARPEILLA ryöstetään :D.

Vierailija
31/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin sun tarttee kulkea päivittäin jos ei työtä. Muutavihmisten ilmoille.

Vierailija
32/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle tämä oli osoitettu?

Vierailija
33/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tilillä 0,85€.

Niin sulla on ylisuuri vuokra ja laskut maksetaan tosta viissatasesta.

Vierailija
34/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tilillä 0,85€.

Eikä mitään asumistukea tietenkään saa?

Vierailija
35/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut mitä ihmeellisimpiä selityksiä miksi on pakko olla auto. Mm lapsella niin iso jalka, että kenkiä ostaessa tarvii olla auto, ei pääse pankkiin ja hohhoijaa. Jos sul ei oo työtä voit vaikka kävellä sinne kauppaan ainakin 5 km säteellä. Ja muut tapaukset voi muuttaa sieltä maalaisidyllistä kaupunkiin.

Vierailija
36/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle?

Vierailija
37/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tilillä 0,85€.

Ei mitenkään sivuseikka, vaan mitä todennäköisimmin syy siihen, että laskelman esittäjä ei saanut toimeentulotukea.

Miten niin, mistä näin päättelit?

Vierailija
38/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun kysyjälle tietysti. 

Vierailija
39/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tilillä 0,85€.

Eikä mitään asumistukea tietenkään saa?

No ei saa yksinasuva 910e vuokraan asumistukea. Jos haluaa saada, on muutettava halvempaan.

Vierailija
40/64 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kamalaa, että ihminen ei voi pitää säästöjään täällä hyvinvointivaltiossa. Tällainen luo toivottomuutta, jos välillä menee paremmin ja on säästäväinen ja sitten menee huonommin ja menettää omaisuutensa ennen kuin saa toimentulotukea.

Eli tämä ohja ihmiset vaikka matkustelemaan ja tuhlaamaan, jotta ei tule turhautumista, kun säästettyään ei saa toimeentulotukea kuten joku toinen saman tienaava saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän