Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon harvoin kipeä ja mies kohtelee minua aina kylmästi, kun sairastan.

Vierailija
14.03.2019 |

Tämä on jotenkin käsittämätöntä. Hän ajattelee vain itseään ja sairaana olen hyödytön. Näin olen asian ymmärtänyt. Se on vaan aina niin rankkaa, on jopa ivaava ja ilkeä, mitään lämpöä ja lohtua ei tule.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä voin kertoa, että tarkoitus ei välttämättä ole olla ilkeä, mutta sitä tuntee itsensä niin avuttomaksi kun toinen on sairas. Ja kun ei osaa oikein hoivata ja hössöttää "mikä sun vointi on?", "tarvisitsä jotain?", keitänkö sulle kuumaa vettä?", niin siinä tulee sellainen turhautuminen. Lohduttaminen on taitolaji, olen huomannut itsestäni.

Vierailija
2/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voivat tuntea itsensä avuttomiksi ja peittävät sen kiukulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lars kirjoitti:

Miehenä voin kertoa, että tarkoitus ei välttämättä ole olla ilkeä, mutta sitä tuntee itsensä niin avuttomaksi kun toinen on sairas. Ja kun ei osaa oikein hoivata ja hössöttää "mikä sun vointi on?", "tarvisitsä jotain?", keitänkö sulle kuumaa vettä?", niin siinä tulee sellainen turhautuminen. Lohduttaminen on taitolaji, olen huomannut itsestäni.

Suurin osa ihmisistä ei osaa lohduttaa. Vaikka palvoisi toista toisena päivätyönään toinen on aina tyytymätön. 

Vierailija
4/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olet kodinhengetär, joka tekee kaiken? Eli miten teidän arki noin muuten? Jos hän ei osaa arvostaa sinua sairaana en usko, että olen kovin väärässä jos väitän, että arvostus on vähissä muutenkin?

Vierailija
5/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hän on oikein hoivaava ja huomioonottava?

Vierailija
6/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa, jos toinen sairaana on vailla jatkuvaa huomiota ja hellyyttä. Se on puuduttavaa. En jaksa kysellä puolentunnin välein vointia ja tarjota jatkuvasti särkylääkettä. Sairastaminen on ikävää, mutta jos kyseessä on perusflunssa, niin kyllä sen kanssa on yksinkin pärjättävä. Jos kaatuu 40 asteen kuumeessa sänkyyn, niin toki oletan siinä tilanteessa toisen hoitavan juoksevat asiat sekä kotityöt.

Jotkut tuppaavat olemaan niitä, jotka valittavat _jatkuvasti_ nuhaansa ja yskäänsä. Mitä siinä voi tehdä? Voivotella ja silittää toisen päätä? Vai kannattaisiko vain nukkua ja levätä rauhassa.

Autan, jos tilanne on sellainen. Mutta normaalissa flunssassa en ala kenenkään halileluksi tai henkilökohtaiseksi päänsilittäjäksi.

Vierailija
7/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus on ansaittava.

Vierailija
8/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kääntää päänsä pois jos puhun kuten itselläni on pahoja selkäkipuja. Ei juurikaan auta missään kun on akuuttivaihe päällä. Vähättelee. Jos olen kipeä tokaisee että lepää nyt sitten. Olin kovassa kuumeessa taannoin ja vointi heikkeni. Mies suuttui ja huusi naama punaisena että terppaan et ainakaan lähde.

Sitten kun hän itse on kipeä taantuu lapsen tasolle ja häntä on paivattava ja hyysättävä. Joka kääntessä pitää muistaa kuinka kipeä hän on.

Vierailija
9/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on samanlainen. Muuten oikein huomaavainen, mutta kun sairastan niin ärsyyntyy palvelun puutteesta. Tai sitten se on sitä avuttomuutta, minkä joku mies aiemmin ketjussa mainitsi, pitää yrittää ajatella niin kun ensi kerran olen kipeänä.

Kun mies on kipeä niin ei tee kotona MITÄÄN, kun itse olen neljänkymmenen asteen kuumeessa niin tullaan kysymään mitä tänään syödään ja oletetaan että hoidan lapset. Ärsyynnytään jos osan päivää "laiskottelen" sängyssä.

Vierailija
10/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kanssa kerran tuollainen mies. Ei ole enää.

Ei voi käsittää että muututaan torjuvaksi kun toinen on sairas. 

Sitä on ihan turha turha yrittää täällä selitellä millään.

Vierailija
11/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kääntää päänsä pois jos puhun kuten itselläni on pahoja selkäkipuja. Ei juurikaan auta missään kun on akuuttivaihe päällä. Vähättelee. Jos olen kipeä tokaisee että lepää nyt sitten. Olin kovassa kuumeessa taannoin ja vointi heikkeni. Mies suuttui ja huusi naama punaisena että terppaan et ainakaan lähde.

Sitten kun hän itse on kipeä taantuu lapsen tasolle ja häntä on paivattava ja hyysättävä. Joka kääntessä pitää muistaa kuinka kipeä hän on.

Keneltä mies saa sairaana passausta? Jos sinulta, niin miehen sairastuessa seuraavan kerran lähde reissuun.

Vierailija
12/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin: " nyt äijä loppu. Olen harvoin kipeä."

Vierailija
13/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia miehiä teillä. Mun mies lähtee heti kauppaan jos sairastun. Jostain syystä se kuvittelee, että mustikkakeitto parantaa kaikki sairaudet.

Vierailija
14/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meillä se, joka ärsyyntyy, kun mies on kipeä. En oikein osaa kertoa syytä tähän. Osasyy kuitenkin on se draamailu ja naaman vääntely, kun muka sattuu niin kamalasti. Joskus valittaa ja voihkii niin, että on pakko karjaista, että soitan ambulanssin, kun on kerta niin kipeä. Yks päivä tämä kylmyyteni toki kostautuu mulle ja mies kuolla kupsahtaa sohvalle, kun en ota sen voihkimisia vakavasti.

Vierailija
15/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo vaadi kuin perusempatiaa, mutta jos sitä ei löydy niin turha sitä on selitellä mitenkään. Minusta on todella outoa, jos kumppani on muuten mukava ja huomioonottava, mutta sairastuessa muuttuu kylmäksi. Silloin se muukin on vain jotain esitystä.

Eikä se sairaan hoitaminen vaadi mitään jatkuvia kyselyjä ja puolen tunnin välein lääkkeiden kantamista, ihan toisen huomioiminen riittää. Se, että antaa rauhaa toipua ja auttaa jos toinen jotain tarvitsee.

Vierailija
16/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun eihän lapsen pidä äitiä hoitaa, vaan aina päin vastoin.

Vierailija
17/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap...

Vierailija
18/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksatte olla näille ukoille jotain kynnysmattoja? En ymmärrä, ei se mies mikään kuningas ole.

Vierailija
19/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rtretre kirjoitti:

Eihän tuo vaadi kuin perusempatiaa, mutta jos sitä ei löydy niin turha sitä on selitellä mitenkään. Minusta on todella outoa, jos kumppani on muuten mukava ja huomioonottava, mutta sairastuessa muuttuu kylmäksi. Silloin se muukin on vain jotain esitystä.

Eikä se sairaan hoitaminen vaadi mitään jatkuvia kyselyjä ja puolen tunnin välein lääkkeiden kantamista, ihan toisen huomioiminen riittää. Se, että antaa rauhaa toipua ja auttaa jos toinen jotain tarvitsee.

Siis se on heikkoudelle allerginen. Tämän väitetään meillä täällä suomessa juontuvan sotatraumoista. Heikkous jota sairastuminen edustaa, ahdistaa ihmisiä.

Vierailija
20/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku lapsuuden trauma. Luultavasti hän ei ole koskaan oppinut käsittelemään negatiivisia tunteita eikä ylipäätänsäkään näyttämään empatiaa. Varmaan heillä kotona on ollut häpeällistä näyttää heikkoutta ja sairastaminen on ollut melkein rikos. Aina on pitänyt esityää reipasta. Nyt aikuisena hän on aivan pihalla, jos toinen on kipeänä ja tarvisi hoivaa. Mahdollisesti hän on myös tottunut siihen, että sinä hoidat kodin ja tuot ruoan nenän eteen ja odottaa sitä myös sairaalta.

Empatiaa voi kyllä opetella. Ihan hyvin mies voisi opetella kysymään, että mikä on vointi ja tarvitsetko jotain kaupasta ja onko hyvä siinä vai tarvitsetko toisen viltin. Jos mies on noin avuton, niin en kyllä jaksaisi katsella sellaista. En ole mikään kynnysmatto ja palvelijatar. Miksi suostut moiseen?