Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman hiilihydraatteja eikä laihdu

Vierailija
14.03.2019 |

Jos on vuosikausia ollut ilman hiilareita, sokeria, alkoholia, niin eikö silloin pitäisi olla hoikka? Miten voi olla ylipainoa? En ymmärrä.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki riippuu kaloreista:

- Syö enemmän kaloreita kuin kulutat = lihot

- Syö vähemmän kaloreita kuin kulutat = laihdut

Ei sillä ole väliä mikä makro/mikrojakauma syömisissäsi on, jos kuitenkin syöt yli kulutuksesi.

Kyse ei ole mistään rakettitieteestä.

Vierailija
2/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän nyt ilman hiilareita voi elää ja monet saa piilohiilareita ihan possuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Ei täällä kukaan muukaan laihdu, vaikka eivät syö mitään.

Vierailija
4/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eräs tuttu joka on vuosia noudattanut jotain atkinsin dieettiä. Hän on kuitenkin ylipainoinen eikä ole laihtunut. Itse syön hiilareita ja makeaa ja silti pysyn hoikkana. Mutta ilmeisesti ilman hiilareita saa itsensä pysymään pullukkana. Ja hiilareita ja makeaa voi syödä kohtuudella.

Vierailija
5/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoa voi muullakin kuin hiilihydtaateilla. Ilman niitäkin pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa laihtuakseen. Mun sisko hurahti hiilihydrastittomasn ja lihoi. Lopulta alkoi laittaa ylös mitä söi ja hänhän veti päivässä yli 2000 kaloria. Lisäsi kaikkeen öljyä, söi hurjasti lihaa, söi iltapalaksi paljon juustoa jossa on jo 100g yhden aterian verran kaloreja. Ja juustossa 100g ei edes ole kovin paksu siivu. Vähensi syömistään, vaihtoi possun kanaan ja kalaan ja kokonaiskalorit pudotti noin 1200kcal ja alkoi laihtua ja edelleen ilman nälkää.

Vierailija
6/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on eräs tuttu joka on vuosia noudattanut jotain atkinsin dieettiä. Hän on kuitenkin ylipainoinen eikä ole laihtunut. Itse syön hiilareita ja makeaa ja silti pysyn hoikkana. Mutta ilmeisesti ilman hiilareita saa itsensä pysymään pullukkana. Ja hiilareita ja makeaa voi syödä kohtuudella.

Aika paljon saa kyllä Atkinsin dieetillä syödä ruokaa päivässä että lihoo.

Esim. 3kg ruusukaalia ja kilo naudanlihaa =2200 kcal. Näiden päälle voi vielä lisätä vähän voita.

Vierailija
7/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttusi syö enemmän kaloreita kuin kuluttaa.

Sinä syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat.

Ei tämä edelleenkään ole rakettitiedettä.

Vierailija
8/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis liika proteiinikin kerääntyy vaan rasvaksi, hyvät hiilarithan kohtuullisesti nautittuina auttavat laihtumaan.

Kukaan ei pärjää täysin ilman hiilareita

Vierailija
9/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ainoastaan pikkukiviä ja en laihdu. Onko syy Atkinsin?

Vierailija
10/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis liika proteiinikin kerääntyy vaan rasvaksi, hyvät hiilarithan kohtuullisesti nautittuina auttavat laihtumaan.

Kukaan ei pärjää täysin ilman hiilareita

Ensimmäinen lause totta.

Toinen lause väärin.

Ihmisen ei tarvitse syödä grammaakaan hiilareita päivässä, eikä silti tule mitään puutostilaa, komplikaatiota, tai kuolemaa sen takia.

Vierailija
11/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole väliä mikä makro/mikrojakauma syömisissäsi on, jos kuitenkin syöt yli kulutuksesi.

Kalorit ei kerro miksi minä lihon tai en liho. Kaloreilla on merkitystä, mutta ei se ole koko totuus.

Kaloreissa on eroa. Polttoöljyssä on paljon kaloreita, mutta ei se juurikaan lihota.

Vierailija
12/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalorit ei kerro miksi minä lihon tai en liho. Kaloreilla on merkitystä, mutta ei se ole koko totuus.

Kaloreissa on eroa. Polttoöljyssä on paljon kaloreita, mutta ei se juurikaan lihota.

Kyllä ne kertovat.

Sinä syöt niitä liikaa, jos lihot.

Syö vähemmän niin laihdut.

t. Ei edelleenkään rakettitiedettä.

Vierailija
13/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko rasvaa sä vedät?

Se nimittäin lihottaa enemmän kuin hiilarit.

Vierailija
14/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääpä höpsikö - netissä on pullollaan entisten lihavien ihmisten kertomuksia, jossa kertovat, että ovat laihtuneet normipainoisiksi, kun ovat syöneet kotiruokaa pienehköjä annoksia 5 kertaa päivässä, niin että verensokeri pysyy tasaisena. Se on ainoa järkevä "dieetti".

Nälkäkuurit vain lihottaa ja paha olla koko ajan.

Vierailija
15/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ylipainoinen on hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla erittäin vaikeaa laihtua.

Insuliini kun estää täydellisesti rasvakudoksen polttamisen energiaksi.

Vierailija
16/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tiedettä!? Sama kun toteaisi ettei voi kaatua jos ei nouse ensin ylös.

Typeryksillä typerät yksinkertaistukset.

Vierailija
17/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiilarit olisivat välttämättömiä meiltä puuttuisivat eskimot ym pohjoiset kansat kokonaan. Eläminen pelkällä hylkeen- ja poronlihalla ja maidolla sekä kalalla terveenä on ihan mahdollista.

Laihtuminen on monimutkaisempaa. Proteiineja ei pidä syödä liikaa hiilareita rajoittaessakaan. Kasviksia ja rasvaa lisää niin kylläisenä pysyy.

Vierailija
18/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta kun jossain tarjotaan jotain makeaa, tämä atkins-tuttuni totta kai kieltäytyy. Mutta kai sillä pekonilla ja juustollakin lihoo.

Vierailija
19/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt viisi 180 gramman naudanpihviä ja laitat päälle 100 grammaa voikastiketta (=2000kcal) päivässä niin tuskin on seuraavana päivänä kovin nälkä.

Vierailija
20/51 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tiedettä!? Sama kun toteaisi ettei voi kaatua jos ei nouse ensin ylös.

Typeryksillä typerät yksinkertaistukset.

No kun se on valitettavasti on niin yksinkertaista.

Jos ei laihdu, syö liikaa.

Tuon monimutkaisemmasta asiasta ei ole kyse.

Ruokavaliota voi viritellä tuhannella eri tavalla, mutta kaikki ne törmäävät samaan lainalaisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme