Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brunssi taitaa olla jo vähän pois muodista...

Vierailija
19.03.2013 |

Nykyään kaikki käyvät dinnerillä!

Voisko kuulostaa typerämmältä...

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syöminen on niiin noloo!!!

Ei kait kukaan enää nykyään mitään syö. Se on tosi vanhanaikaista eikä enää pitkiin aikoihin ollut muodikasta. Nih.

Vierailija
22/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin viikonloppuna brunssilla ja kyllä maistui, vaikka oliskin jo pois muodista. Daa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh mitä? Siis brunssihan on suomenkielinen sana, toki lainasellainen. Onko siis ongelma tämän sanan käyttäminen vai itse brunssilla käyminen? Ei tunnu ainakaan Helsingissä olevan pois muodista, sen verran täyttä on viikonloppuisin brunssipaikoissa.

Vierailija
24/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mähän en tod. käy missään dinnerillä, noloo! Sen sijaan käyn dînerillä. Tai sit kutsun meille ihmisiä dîner-kutsuille.

T: frankofiili

Vierailija
25/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä käyn myös Supperilla ja BruNCHilla. Dinnerilläkin toki:)

Vierailija
26/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinneri maistuu pahalle.

Mutta joo, aamupala, lounas, päivällinen, iltapala. Joka päivä. Ravintolassa, jos tämä nyt mihinkään liittyy, syön vain kerran kolmeen kuukauteen.

Teennäiset lainasanat on sou lääst siisön.

Vierailija
27/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs olisi brunssin supisuomenkielinen vastine? Louniainen?

Vierailija
28/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 11:45"]

Tinneri maistuu pahalle.

Mutta joo, aamupala, lounas, päivällinen, iltapala. Joka päivä. Ravintolassa, jos tämä nyt mihinkään liittyy, syön vain kerran kolmeen kuukauteen.

Teennäiset lainasanat on sou lääst siisön.

[/quote]

niin...:D

Vierailija
29/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillain on mennyt syöminen pois muodista ;) 

Vierailija
30/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinaan purskahtaa nauruun joka kerta kun joku mun WANNABE-ELIITTI "ystävistä" sanoo vaikka puhelimessa että, "juuri tuossa syötiin hieman brunssia"

Voitte kuvitella mahdollisimman teennäisen äänensävyn tuohon kohtaan.

Brunssi on ravintoloissa ihan hyvää ja näin ,mutta jotenkin siis niin noloa mainostaa käyneensä brunssilla,ooh " olen siis niin hienostunut kun kävin BRUNSSILLA.."

Vierailija
31/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä vasta suunnittelin liittyväni brunssilla käyvien muodikkaisiin massoihin ja nyt se on jo epämuodikasta. Miten mä nyt enää voin kokeilla miltä se tuntuu, kun kukaan tyylikäs ihminen ei enää käy brunssilla. Mikä nyt on muodikasta, että voisin äkkiä hoitaa sen alta pois ennen kuin käy yhtä surkeasti kun brunssin kanssa? Auttakaa siskot!

Vierailija
32/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä vasta suunnittelin liittyväni brunssilla käyvien muodikkaisiin massoihin ja nyt se on jo epämuodikasta. Miten mä nyt enää voin kokeilla miltä se tuntuu, kun kukaan tyylikäs ihminen ei enää käy brunssilla. Mikä nyt on muodikasta, että voisin äkkiä hoitaa sen alta pois ennen kuin käy yhtä surkeasti kun brunssin kanssa? Auttakaa siskot!

Vierailija
33/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunssihan on vanha sana, ei siis mikään "teennäinen" uusi juttu. Ainakin 90-luvulla muistan tätä sanaa käytettäneen. Vai onko internet teennäinen sana? Sitähän ei ole edes vaivauduttu "suomentamaan".

" Brunssi, eli viimeistään puolilta päivin syötävä aamiaisen ja lounaan välimuoto, on sanana jo vanha tuttu ja mukana myös Kielitoimiston sanakirjassa. Brunssi on lainaa englannin brunch-sanasta, joka on muodostettu sanoista breakfast (aamiainen) ja lunch (lounas)."

Vierailija
34/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 11:59"]

Mä meinaan purskahtaa nauruun joka kerta kun joku mun WANNABE-ELIITTI "ystävistä" sanoo vaikka puhelimessa että, "juuri tuossa syötiin hieman brunssia"

Voitte kuvitella mahdollisimman teennäisen äänensävyn tuohon kohtaan.

Brunssi on ravintoloissa ihan hyvää ja näin ,mutta jotenkin siis niin noloa mainostaa käyneensä brunssilla,ooh " olen siis niin hienostunut kun kävin BRUNSSILLA.."

[/quote]

Mikä tuossa on nyt niin noloa on?

Minä olen kovin aamu-uninen henkilö, ja siksi syön usein viinkonloppuisin brunssia. Ihan kotona, omassa keittiössä. Ihan vaan siksi kun en viitsi alkaa aamupalaa värkkäämään enää likellä lounasaikaa. Harvemmin syön brunssia kahvilassa tai ravintolassa. 

En ymmärrä mikä tuossa on mukahienoa.

Ihmisen tarttee syödä, ja eri aikoihin tapahtuville ruokailuille on omat nimensä.

Vierailija
35/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun illallinen on ' Tea' tai 'Supper'; dinner on niin old school.

;)

Vierailija
36/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 12:01"]

[/quote]

No se dinneri!

Vierailija
37/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 03:03"]

Mun mielestä brunssi on kuitenkin vähän eri asia kuin aamiainen - siellä on runsaampi ja vähän eri tyyppinen tarjoilu ja siellä notkutaan pidempään kuin aamiaisella, sikäli sanan brunssi käyttäminen on ihan perusteltua.

[/quote]

Aivan Brunch (brunssi) on aamiaisen ja lounaan yhdistelmä, kuten nimikin kertoo, ei siis sama asia, kuin aamiainen.

[/quote]

Joo, en mä ainakaan tarkoittanut brunssin ja aamiaisen olevan sama asia, enkä usko että se oli tuon aamiaisesta kirjoittaneenkaan pointti. Eikä varsinkaan aloituksen pointti... :)

ap

Vierailija
38/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 11:47"]

Mikäs olisi brunssin supisuomenkielinen vastine? Louniainen?

[/quote]

Jos kerran breakfast & lunch = brunch niin

olisko sitten aamiainen & lounas vaikka aanas tai aunas? :D

ap

Vierailija
39/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin hauskaa, kun täällä yks puhuu aidasta, niin pian toinen alkaa puhumisen aidanseipäästä :-)

Mutta siis, joku sana selvästi tarvitaan, mikä kuvaisi paremmin illallistamista. Näähän on vähän vaivaannuttavia ja vanhahtavia nää illallinen ja päivällinen, riippuu vähän murrealueestakin, mitä niillä tarkoitetaan.

Kun menemme ystävien kanssa lauantai-iltana syömään, on hassua sanoa menevänsä illallistamaan, vaikka olisikin vähän hienommin tarkoitus syödä. Dinnerille meno taas ainakin täällä sisä-Suomessa hymyilyttää vielä. Siis, mikä avuksi, kun pitäisi päivittää Facebookiin seuraava tieto ilman, että kuulostaa vanhanaikaiselta juntilta tai sitten snobilta.

"Ihanaa, Jaanan ja Martin kanssa syömään hienosti ravintolaan tänään"

Mun mielestä tuo kelpaa kyllä tuollaisenaan, mutta jos aterian nimi pitäisi saada ilmi (ettei vaan joku luule, että BRUNSSILLE!), niin onpa hankalaa. Viittaisiko ajankohtaan?

"Ihanaa, Jaanan ja Martin kanssa syömään hienosti ravintolaan tänä iltana"

Mutta, onko tuo syömään hienosti sitten jo itsessään snobia tai ehkä sittenkin junttia? Ruokailemaan, ei, siitä tulee koulu tai työpaikka mieleen.

Onko mun jätettävä menemättä launtaina ravintolaan, oltava päivittämättä vai otettava riski, että vaikutan joltain muulta kuin olen? Miten ilmaisisitte tuollaisen?

Vierailija
40/51 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 14:57"]

Tää on niin hauskaa, kun täällä yks puhuu aidasta, niin pian toinen alkaa puhumisen aidanseipäästä :-)

Mutta siis, joku sana selvästi tarvitaan, mikä kuvaisi paremmin illallistamista. Näähän on vähän vaivaannuttavia ja vanhahtavia nää illallinen ja päivällinen, riippuu vähän murrealueestakin, mitä niillä tarkoitetaan.

Kun menemme ystävien kanssa lauantai-iltana syömään, on hassua sanoa menevänsä illallistamaan, vaikka olisikin vähän hienommin tarkoitus syödä. Dinnerille meno taas ainakin täällä sisä-Suomessa hymyilyttää vielä. Siis, mikä avuksi, kun pitäisi päivittää Facebookiin seuraava tieto ilman, että kuulostaa vanhanaikaiselta juntilta tai sitten snobilta.

"Ihanaa, Jaanan ja Martin kanssa syömään hienosti ravintolaan tänään"

Mun mielestä tuo kelpaa kyllä tuollaisenaan, mutta jos aterian nimi pitäisi saada ilmi (ettei vaan joku luule, että BRUNSSILLE!), niin onpa hankalaa. Viittaisiko ajankohtaan?

"Ihanaa, Jaanan ja Martin kanssa syömään hienosti ravintolaan tänä iltana"

Mutta, onko tuo syömään hienosti sitten jo itsessään snobia tai ehkä sittenkin junttia? Ruokailemaan, ei, siitä tulee koulu tai työpaikka mieleen.

Onko mun jätettävä menemättä launtaina ravintolaan, oltava päivittämättä vai otettava riski, että vaikutan joltain muulta kuin olen? Miten ilmaisisitte tuollaisen?

[/quote]

No esim. "Tänään syömään hyvässä seurassa!"

Trenditietoiset tietysti sitten päivittäisivät "Tänään dinnerille hyvässä seurassa!"

Tuo hyvä seurahan kyllä nykyään kannattaa kai mainita, koska jos ei mainitse niin ihmiset saattavat ajatella, että olet menossa huonossa seurassa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän