Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaisko joku tulkita tätä lausetta mulle (kyse oikeutuksesta ansiopäivärahaan)?

Vierailija
31.03.2013 |

Hei!

Mulla on vahva tunne et oon raskaana, ja olen alottanut työt nyt joku aika sitten ja liityin samalla IAET-kassaan. Nyt laskeskelin et ehdinköhän täyttää IAET-kassan työssäoloehdon että olisin oikeutettu päivärahaan äitiysloman jälkeen jos töitä ei enää olekaan tarjolla.

Lainaus IAET-kassan sivulta:

"Työssäoloehto täyttyy jäsenyysaikana tehdystä vähintään 34 kalenteriviikon palkkatyöstä 28 kuukauden tarkastelujakson sisällä.

Edellytyksenä on, että henkilöllä on vähintään yksi työssäoloehdon täyttävä kalenteriviikko 1.1.2010 lukien, tai henkilö on saanut 1.1.1997 tai sen jälkeiseltä ajalta ansiopäivärahaa tai Kelan peruspäivärahaa. Muutoin työssäoloehto on 43 kalenteriviikkoa 28 kuukauden sisällä. (Lakimuutos 1.1.2010)"

Laskin että mun kohdalla ehtisin olla just tuon 37 viikkoa töissä. En siis ole ollut töissä moneen vuoteen ennen tätä työputkea joten määräytyykö mulla ton 43 viikon mukaan? Oon saanut vain työtuloihin perustuvaa äitiyspäivärahaa/vanhempainpäivärahaa. Surkea jos ei ehdi täyttyä...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet nyt ollut jo viikon töissä, ja nyt on 2013. Eikö?

Siten kohta "henkilöllä on vähintään yksi työssäoloehdon täyttävä kalenteriviikko 1.1.2010 lukien" täyttyy.

Eli työssäoloehtosi on 34 kalenteriviikkoa 28 kuukauden tarkastelujakson sisällä.

http://www.iaet.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=61%3Atyoessaeoloehto-&catid=51&Itemid=84〈=fi

Vierailija
2/3 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa tulkita? :( En oo vissin ainoa "idiootti" :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin työssäoloehto on 43 kalenteriviikkoa 28 kuukauden sisällä.

No miten ton voi väärin käsittää?