Muistaako kukaan minuuttivellin?
Oli lapsena parasta ruokaa jota kuunaan oli. Saako sitä enää mistään?
Kommentit (9)
Rakastin sitä lapsena! Minuuttivelliä pystyy tekemään yhä edelleenkin, vaikka sitä ei myydäkään enää kaupassa sillä nimellä. Ainakin Myllärin gluteenittomista kaurajauhoista saa hyvää minuuttivelliä ja jos jauhaa itse tehosekoittimella 4-viljan hiutaleita, niin niistä saa vähän toisen makuista minuuttivelliä. Tykkään!
Nalle 4-viljan minuuttivellijauhe 350 g tommosta löytyy kaupassa esim K kaupoissa
https://www.foodie.fi/recipe/c0e3d53bbaf4e6153b69a66ab58576b3
tuossa ohje mikrossa tekemiseen :)
minuuttivelli mikrossa
Minuutissa valmista ja sekunnissa seinässä. Juu en tykkää.
Voi se oli hyvää! Vieläkin vellin tuoksu tuo lapsuusmuistoja...
Muistan. Minäkin rakastin sitä, ja ostin aikuisenakin vielä niin kauan kun sitä sai kaupasta. Harmi ettei sitä myydä enää. Tykkäisin syödä nyt hammasoperaation jälkeen. Voisi hyvinkin taas jäädä ruokavalioon. Mutta toi itse jauhaminen on kyllä kynnys.
Ja ajatella, tuotenimikin olisi ihan valmiina! Jos ei sitä siis ole rekisteröity. Tuskin on, kun ei ole enää käytössäkään.
Minkä kanssa söitte velliä, itse en koskaan ole oikein velleistä rakenteen takia tykännyt? Paisti perunavellistä. Se oli lapsuuden herkkua. Vanhemmat laittoivat siihen rouskuista tehtyä sienisalaatti, itse vain voinokareen.
Vierailija kirjoitti:
Muistan. Minäkin rakastin sitä, ja ostin aikuisenakin vielä niin kauan kun sitä sai kaupasta. Harmi ettei sitä myydä enää. Tykkäisin syödä nyt hammasoperaation jälkeen. Voisi hyvinkin taas jäädä ruokavalioon. Mutta toi itse jauhaminen on kyllä kynnys.
Miksi on? Eikö sulla oo huhmaretta, tehosekoitinta, sauvasekoitinta?
Todella hyvää! Jos joku tietää niin kertokoon, tahtoo.