Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttomiehille tarjottavaa, oikein siis ruokaa?

Vierailija
18.03.2013 |

Miehen kaveri ja veli tulevat muuttoavuksi, jotka ovat poikamiehiä, eli varmasti arvostavat kunnon ruokaa, pari muuta miestä tulee myös. Ajattelin että haluaisin tehdä jotain hyvää ruokaa. Olisko itse tehty pitsa ja salaatti ok, vai laitanko heti oikein perunat ja lihasoosit tms.? Jopa uunilohta olen harkinnut. Vähän tyhmää tän kaiken häsläyksen keskellä miettiä ruokaa, mutta mulla on tosi paljon tavaraa, ja kirjoja, eli joutuvat tekemään kyllä tunteja raskasta työtä. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa ja salaatti vähän turhan kevyttä kuitenkin (vaikka kuinka mättäisi lihatäytteitä pizzaan), kyllä varmaan kunnon ruoka maistuu. 

Ehdotan näitä palstainhokkeja eli joku kiusaus, keitto tai sitten joku hyvä pataruoka. Pataruoka siitä hyvä että voit itse osallistua muurrpuuhiin sen ajan mitä pata muhii sen pari kolme tuntia että liha on varmasti mureaa =D

Vierailija
2/23 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pizza ja salaatti maistua parhaiten jos suht nuorista ihmisistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että saisit tehtyä itse ruokaa muuttoa varten? Mieti vielä!

Itse tarjoaisin mieluummin muuttoapulaisten itse listalta valitsemat pizzat tai kebabit. Ne uudelle kämpälle kaaoksen keskelle ja limukkaa tarjolle. Ja kun on autoilut autoiltu, niin kaljaa.

Vierailija
4/23 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en paljo muuta jaksa itse tehdä, niin sen ruuan ajattelin kiitokseksi laittaa. Tuntuu oudolta vaan tumput suorina siinä olla, vaikka minä ne tavarat olen kaikki pakannut laatikoihin, ja ne  myös sitten puran. Mutta varsinaisena muuttopäivänä olen lähinnä ohjaamassa toimintaa. Tuo patakin vois olla kyllä hyvä idis, en vaan tiedä osaanko tehdä hyvää. Mun tekemät pitsat on kyllä tosi tuhteja, heti monta senttiä paksuja :) Miehet on 30-60v. Pari on mulle ihan outoja, joten en haluaisi mokata sit sitä ruokaa, ajattelevat että ompa huono emäntä.

ap

Vierailija
5/23 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 23:24"]

Meinaatko, että saisit tehtyä itse ruokaa muuttoa varten? Mieti vielä!

Itse tarjoaisin mieluummin muuttoapulaisten itse listalta valitsemat pizzat tai kebabit. Ne uudelle kämpälle kaaoksen keskelle ja limukkaa tarjolle. Ja kun on autoilut autoiltu, niin kaljaa.

[/quote]

Ja jos on tosi pitkä päivä, niin myöhemmin voi tarjota vaikka lihiksiä ja nakkeja tai ranskalaisia ja nakkeja lisäksi.

Itse keskittyisin ennen muuttoa pelkkään pakkaamiseen. Sitä ne muuttoapulaisetkin toivovat. Että kaikki olisi selkeissä ja helposti pinottavissa laatikoissa ja valmiina, kun muuttoapulaiset tulevat kantoavuksi. Ruoka sitten vaan pizzeriasta mukaan. Älä tuhlaa siihen aikaasi.

Vierailija
6/23 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä vielä, että muuttofirmojen laatikot ovat halpoja ja tosi helppoja kantaa ja pinota. Älä pakkaa tavaroita mihinkään epämääräisiin pahvilootiin tai jätesäkkeihin.

Vierailija
7/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitot ja tuore leipä tuntuu aina uppoovan suomalaiseen mieheen. tietty niitä pitää olla paljon. Siis ihan rehellinen kotiruoka. Eli siis sinun housuissa lähtisin sitä perunat ja soosi linjaa tekemään tai lohta ja pottusia. mitä kaikkea, mutta kunnon ruokaa!

Vierailija
8/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ruoka sitten vaan pizzeriasta mukaan. Älä tuhlaa siihen aikaasi."

Samaa mieltä. Miten se kokkaaminen onnnistuu muuton keskellä? Eikös keittiövlälineetkin ole jossain laatikossa pakattuna.

Muuttovmiehet voi jopa vetää herneet nenäänsä jos itse kantavat tavaroita hikihatussa aja emäntä itse puuhastelee keittiössä.

Meneette muuton päätteeksi syömään tai haette noutoruuan kotiinne, siinä voi samalla kysellä että mitä porukka haluaa ja kunka kova nälkä on.

Vierailija
9/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin kannatan, että tilaat pizzat. Siinä on kuitenkin mieletön hässäkkä sinulla itselläsikin. Ja tosiaan kamaa joka paikka täynnä ja ruokailuvälineet ties missä. Varaa myös paljon juotavaa, sillä siinä hommassa tulee jano!

Vierailija
10/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ymmärrä! AP ei aio tehdä itse mitään, ei siis kanna laatikoita. Ilmaisi kyllä asian ettei voi tehdä itse mitään.

Vierailija
11/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai siellä silti jotain pientä on mitä voi siirrellä? Ei kai kaikki oo pakattu isoihin laatikoihin? Ja tarvii kai jonkun vähän olla neuvomassa mihin mikäkin laatikko tulee?

Kyllä mäkin kallistuisin tohon valmisruoka-linjalle!

Vierailija
12/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillalasange valion sivuilta, nopea ja helppo tehdä. Lisäksi tuoresalaatti.

Vierailija
13/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuporokiusaus on hyvää! Kilo perunasipulisekoitusta, pussillinen poron kylmasavurouhetta 4 dl ruokakermaa. Mausteeksi valkosipulia ja mustapippuria. Uunissa 200 astetta 1,5 tuntia. Tosta satsista syö neljä isoruokaista, kun on salaattia, kasviksia ja leipää lisukkeeksi.

Jos haluaa lihaisempaa, niin pororouheen lisäksi voi laittaa kinkkusuikaleita.

Jälkkäriksi vaikka pannari, paistuu kiusauksen jälkeen uunissa.

Toinen vaihtoehto on kunnon lihapata ja perunat. Lihapata on siitä kiitollinen ruoka, että sen voi tehdä edellisenä päivänä ja paranee vaan lämmitettäessä. Lisäksi kasviksia ja salaattia.

Meidän edellisessä muutossa olin itse rajoittunut kantaja (vasta synnyttänyt). Paistoin kiusakset uudessa kodissa (otin tietysti etukäteen tarvittavat astiat yms. valmiiksi) ja kun tavarat oli kannettu päästiin syömään. Hyvin meni.

Vierailija
14/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein meidän muuton kohdalla muutomiehille makaronimössöä (ei mitään ihan tavallista mössöä, vaan oikeasti hyvää). Muuttoapurit olivat tyytyväisiä, oli sitten myös aina kahvia vähän väliä tarjolla ja rinkeleitä kahvin kanssa. Itse purin vain laatikoita ja käskytin, mikä menee mihinkäkin. Tosin, olin viimeisilläni raskaana eikä mies antanut minun tehdä mitään muuta, kuin käskyttää, keittää kahvia ja korkeintaan sen ruoan.

Vierailija
15/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman särähti tuo että ovat poikamiehiä ja siksi arvostaisivat kunnon ruokaa. Luuletko etteivät nykyajan poikamiehet osaa kokata kunnon kotiruokaa? :D oikeasti? mille vuosituhannelle ihmiset ovat jääneet...

Vierailija
16/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kunnon ruokaa, mutta jotain sellaista, mitä voi lämmittää. Eli tee joku laatikko (makaroni- tms tai kinkkukiusaus), pitsaa tai vaikka keittoa. Sitten vain lämmität sen kattilassa tai mikrossa nopeasti sopivassa välissä ja tarjoat kertakäyttölautasilta. Sama sitten kahvien kanssa eli aamulla valmiiksi termariin ja pullan kanssa odottamaan sopivaa hetkeä. Itse ainakin arvostan kunnon eväitä jos olen auttamassa esim. muuttohommissa. Vaikka muuttopäivänä on kiire, niin on todella epäkohteliasta pitää apumiehiä nälässä tai lähettää heidät kotiin ilman ruokaa. Yleensä muuton aikana ei ole aikaa ruveta myöskään laittamaan sitä ruokaa, joten siksi tarjoamiset kannattaa valmistella etukäteen. 

Vierailija
17/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuljetaan uudessa talossa ennen muuttoa monet kerrat, kun siellä tehdään remonttia. Ajattelin että vien henkilöautolla siinä kulkeissani taulut ja muut pikkusälät, ja myös keittiötavaroita sinne jo etukäteen. Yritän saada kaikki muuttopäiväksi siihen malliin että olen keittämässä kahvit ja ruuat miehille uudessa paikassa oikeaan aikaan. Oma mieheni on sellainen, että on todella pahalla päällä jos ei saa ruokaa silloin kun on nälkä, ja hän vihaa muuttamista, joten ruuan on parasta olla oikeaan aikaan tarjolla ja syötävää, ettei ala heitellä mun kallisarvoisia tavaroita miten sattuu.

Miehen veli on kuusikymppinen poikamies ns. uusiosinkku, ja työtön, hänellä ei ole taitoja kovin häävejä ruokia tehdä tai rahaa ostaa, käy työttömien ruokailussa lähes joka päivä, ja kun meillä joskus syö, niin erittäin hyvällä ruokahalulla. Myös miehen kaveri on kolmekymppinen mies, joka on ollut opiskelija ja sitten työtön, en tiedä kokkaustaidoista, mutta myös hän on meillä joskus syönyt, ja hyvin maistui.

Niin ja tavarat pakkaan toki lainalaatikoihin, tekstiilit jätesäkkeihin. Ja merkitsen mihin ovat menossa. 

ap

Vierailija
18/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärrän jos joku on raskaana, ettei hirveesti osallistu muuttamiseen mutta muuten en kyllä ymmärrä.

Me kun muutettiin nykyiseen asuntoon, meillä oli kaikki tavarat pahvilaatikoissa ennen muuttoavun tuloa. Jokaisessa luki hyvin selvästi esim keittiö, makuuhuone ja se mikä oli ehdottoman tärkeää, laatikot eivät painaneet paljon, vaan ns normiverran.

Olen joskus mennyt muuttoavuksi, jossa laatikot ovat olleet ylipainavia ja sitten on ollut paljon jätesäkkejä, muovipusseja, kaapeissa vielä tavaraa.

Edellisessä muutossa olin kasannut laatikot vielä eteiseen ja tämän jälkeen olohuoneen nurkasta eteenpäin, eli kun muuttajat tulivat, voivat vaan ottaa lähimmän laatikon ja tämän kanssa lähtivät autolle. Kun auto purettiin, luki laatikossa mihin huoneeseen.

Itse asiassa tehtiin niin että kun auto tuli täyteen, mentiin toiseen päähän ja muuttajat jättivät kaikki laatikot eteiseen ja mä sitten vein laatikoita oikeisiin huoneisiin.

Edellisenä päivänä olin laittanut uuden asunnon jääkaapin päälle, oli täynnä juotavaa. Limppaa, olutta ja sitten oli kertakäyttöastioita, uunissa iso kiusaus ja paljon ruisleipää + leikkeleet ja kun muutto oli valmis, tilattiin monta perhepizzaa ja juotiin jääkaappi tyhjäksi.

Edellisenä päivänä olin siis tehnyt kiusauksen puolivalmiiksi , minun piti vaan laittaa uuniin ja kiusauksen jälkeen 3 - 4 pannaria ? Eli taikina oli uunissa ja vaan kaadoin pellille ja paistoin.

Olen myös ollut muutossa jossa jokaisen piti maksaa itse omat pizzat, ruuaksi oli liemikeittoa ja vain muutama siivu leipää . Jos toiset tulee antamaan työvoimaa, en ymmärrä miksi joku käskyttää vie tänne, laita sinne. Tärkeintä on saada tavarat ja huonekalut vanhasta kodista uuteen kotiin, järjestyksiä keretään tekemään kun vieras työvoima on lähtenyt.

Vierailija
19/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakkaan viisi päivää ja puran ainakin viisi päivää, siivoan sekä uuden että vanhan, ja teen remonttia uudessa paikassa. Muuttopäiväksi on ne miehet sitävarten että kantavat. Ja samalla hoidan kaikki muut kotityöt ja hoidan kahta 4 v. poikaa. Varmaan jotain kevyitä juttuja voin jopa kantaakin, mutta luultavasti vien ne henkilöautolla jo etukäteen, esim. taulut jotka ei mahdu laatikoihin, ja jotka voi mennä siksi rikki muuttomiesten kourissa. Mies tekee lähinnä sen yhden päivän kantamista, ja silti valittelee kuinka kova homma hänellä on edessä. Onhan se. Mielummin tekisin kovaa työtä yhden päivän, kuin tätä paskahommaa viikkotolkulla, vihaan tavaroiden lajittelua.

ap

Vierailija
20/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeeksi tein (kaupasta ostettuja) sämpylöitä, joihin paljon leikkelettä jne.kahvia, limua ns. välipalaksi. Sitten kun kaikki oli muutettu tilasin pizzat ja lisäksi oli kaljat/limua. Kaikki olivat tyytyväisiä (muuttoapuna veli ja hänen ystävänsä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän