Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 11-v liian vanha virpomaan.

Vierailija
18.03.2013 |

Oma tyttöni haluaisi vielä virpoa, muttei kehtaa, kun ajattelee olevansa liian vanha. Pukeutuisi kyllä hyvin ja osaa tehdä jo kauniit vitsatkin.

Katsotko liian vanhaksi. Miten suhtaudut, jos 11-vuotiaaksi tietämäsi lähes vieras tyttö tulee virpomaan?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/32 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta voi mennä virpomaan! Minusta kaikki alakouluikäiset ja nuoremmat ovat sopivia virpojia ja jos joku yläkouluikäinen tekee vitsat ja aidosti innoissaan haluaa mennä virpomaan, niin miksei hänkin saisi mennä? Miksi me aikuiset halutaan lyhentää lapsuutta, joka lyhenee muutenkin koko ajan?

P.s. Ja meille on tervetullut virpomaan myös se 30v. down-Petri, ilman muuta! Keitän kahvit tai annan pääsiäismunan tai sekä että. Oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas ladyt, minäkin olen kohta 16 ja kävin silti vielä tänä pääsiäsenä virpomassa ja hyvin pukeutuneena 12 vuotiaan pikkusiskoni kanssa olimme. Lopettakaa turhat ajatukset moisesta että "ketkä saavat virpoa ja ketkä eivät". Antakaa lasten olla lapsia

Vierailija
24/32 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään isommista lapsista. Pikku lapset jotenkin ei ole mun makuun. Eli voi virpia.

Vierailija
25/32 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli tänään kuullut yhdestä luokkakaveristaan, joka on menossa virpomaan. Tosaalta hänellä on kyllä pikkusisarukset mukana.

Olisihan hauskaa, jos hän sitten vielä uskaltaisi. Sitten kyllä olisi harmi, jos joku jo rupeaisi kulmiaan kurtistamaan.

ap

Vierailija
26/32 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs suhtautuisitte, jos joku Downin syndroomaa sairastava iso mies joka on 9-vuotiaan tasolla, tulis virpomaan? Olisiko tuo Down-mies teille yhtä tervetullut virpoja kuin ne oikeat 9-vuotiaatkin? Down-mieshän olis oikea 9-vuotias mieleltään? Kyllä varmaan antasitte jonkun 30-vuotiaan mutta 9-vuotiaan tasosen Petrin tulla virpomaan?

Antasitteko Petrillekin karkkia palkaksi virpomisesta vai keittäsittekö kunnon pullakahvit tai kakkukahvit kun Petrikin tuli virpomaan?

Vierailija
27/32 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa niiden lasten olla lapsia niin kauan kuin he itse haluavat. Älkää välittäkö noista nyrpistelijöistä! Onneksi AP sinulla on lapsi, joka vielä on kiinnostunut lasten tavoista ja leikeistä! Itse annan oman lapseni mennä virpomaan niin kauan kuin jaksaa ja kehtaa. Luulen, että tulee raja kyllä vastaan yläkouluun siirryttäessä viimeistään.

Nyt on menossa virpomaan kavereiden kanssa, ja 8 vuotias on. Odottaa kovasti jo jännityksellä pääsiäistä, kuuluu traditioihin käydä virpomassa. Suomessahan pääsiäinen on Suomen Halloween. Kyllä lapset tykkäävät, ja ne jotka eivät tykkää, ovea ei ole pakko avata, voi vaikka laittaa kieltopaperin oveen EI KIITOS VIRPOJILLE.

Ja meillä lapset siis menevät virpomaan vasta 10.30-11.00 aikaan... Halutaan huomioida siis myös ne myöhään aamulla heräävät.

Vierailija
28/32 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyttöni luokkakaverilla on ne pikkusisarukset mukana. Omallani ei ole pikkusisaruksia.

ap

Vierailija
29/32 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta virpoa saa niin kauan kuin lapsi/nuori haluaa! Miksi ihmeessä pitäisi olla ikäraja?

Meillä lapsi on allerginen pajulle ja oksat nakataan samantien takaovesta pihalle, joten ei koristuksillakaan ole minulle mitään väliä, mutta silti virpojat ovat tervetulleita ja hauska perinne. Viime pääsiäisenä meillä lähti suvun aikuisetkin noita-asuissa virpomaan (tutuilla naapureilla tosin vain) vanhin meistä oli 60v. Lapsilla oli hauskaa, kun yhdessä hassuteltiin, eikä kukaan aikuinenkaan käynnistämme nokkiinsa onneksi ottanut.

Suomalaiset vois vähän relata tämänkin asian suhteen! Hyvää tulevaa palmusunnuntaita kaikille. :)

Vierailija
30/32 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä virpomisoksista vielä allergiaa tule. Ei niissä vielä ole siitepölyä. Jos jätät ne maljakkoon, niin ne aukeavat kunnolla ja tulee sitä siitepölyäkin.

Vierailija
31/32 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kävi viime vuonna noin kolmikymppinen afroamerikkalaistaustainen mieshenkilö virpomassa. Hän oli poiminut kuusenoksia ja kysyi kohteliaasti 'mina puhu hoono soomi sinä anta raha mina oksa, ok?'.

Oli vissiin kuullut suomalaisperinteestä ja käsittänyt sen sitten omalla laillaan.

Eihän siinä mitään, ihan mukavahan se oli, että siitä vaan virpomaan kaikenikäiset- ja näköiset.

Vierailija
32/32 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nyt vielä joskus löytää tähän keskusteluun niin vaivaudun nyt vastaamaan. 11-Vuotias ei oo todellakaan liian vanha, itse kävin viellä 13-vuotiaana, tervetuloa meille virpomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä