G: Paras smoothie-reseptisi?
Kommentit (17)
Minä teen tätä aamiaiseksi: banaani, puolikas prk rahkaa, 2,5 dl appelsiinimehua, lusikallinen hunajaa makeutukseksi. Jos haluat siitä ruokaisemman ja kuitupitoisemman, pistä sekaan ruokalusikallinen vehnäleseitä.
pari mantelia, mantelimaitoa (vaniljan makuinen,ei sokeria),kreikkalaista jogurttia,banaani,omena ja ripaus kanelia. maistuu omenapiirakalta.
1 tl spirulinaa, pari palaa pakastepinaattia, yksi banaani, pakastemustaherukoita, silloin tällöin chiasiemeniä, macaa tai vaikka vehnänorasjauhetta. Aamupalaksi! Kyllä tekee eetvarttia :)
Pakasteesta marjoja (yleensä ainakin mustikoita ja mansikoita sieltä löytyy) + maustamatonta tuorejogurttia + hiukan hunajaa + kauralesettä + pellavansiemenrouhetta.
Tällä setillä päivä alkaa hyvin ja pysyy vatsan toiminta hyvänä ;)
Mä laitan maustamatonta jukurttia, banaanin, lorauksen appelsiinimehua ja purkillisen mangopilttiä.
Joskus revittelen ja laitan jäisiä mansikoita tai mustikoita.
Miks te laitatte turkkilaista jukurttia? Mikä siinä on upeempaa?
Miksi ylipäätään laitatte jugurttia?
Meidän perheen suosikki: mustikoita 3 dl, mansikoita 3 dl, mustaviinimarjoja 1 dl, 1 banaani, vähän omenasosetta (jossa hiukan sokeria ja sitruunaa). Maistuu ihanalle!
Aamunavaus ja välipala:
1 banaani
2 kourallista salaattia (keräsalaatti ja roomansalaatti mun suosikkeja tällä hetkellä)
muutama lehti tuoretta pinaattia tai pari oksaa tuoretta persiljaa
pala kurkkua
pätkä selleriä
(muutama kohmeinen pakastemarja)
(puolikas sitruuna)
chia siemeniä
vettä sopivan rakenteen saavuttamiseksi
Kaikki ainekset blenderiin, paitsi chiat. Surautetaan pirtelöksi, lisätään chia.
Tästä tulee kaksi isoa annosta.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 23:04"]
Aamunavaus ja välipala:
1 banaani
2 kourallista salaattia (keräsalaatti ja roomansalaatti mun suosikkeja tällä hetkellä)
muutama lehti tuoretta pinaattia tai pari oksaa tuoretta persiljaa
pala kurkkua
pätkä selleriä
(muutama kohmeinen pakastemarja)
(puolikas sitruuna)
chia siemeniä
vettä sopivan rakenteen saavuttamiseksi
Kaikki ainekset blenderiin, paitsi chiat. Surautetaan pirtelöksi, lisätään chia.
Tästä tulee kaksi isoa annosta.
[/quote]
Hyi, kuulostaa ihan yrjöltä :-/ Tahtoisin kyllä, että pystyisin ajattelemaan tuon hyvänä tai jopa voisin tykätä, mut mä oon se joka valkkaa mansikkapirtelön.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 22:11"]
Pakasteesta marjoja (yleensä ainakin mustikoita ja mansikoita sieltä löytyy) + maustamatonta tuorejogurttia + hiukan hunajaa + kauralesettä + pellavansiemenrouhetta.
Tällä setillä päivä alkaa hyvin ja pysyy vatsan toiminta hyvänä ;)
[/quote]
Hei mul on muuten ihan sama aamupalakombo, paitsi kauran sijaan panen mantelijauhetta. :)
tässä yksikertaisin ja oikesti hyvä vaikkei kukaan usko ellei kokeile. :
- jäisiä pakastemansikoita ja rasvatonta maitoa
itse tykkään paksusta(vähän maitoa ehkä 1/5 mansikoista). sokeria ei tarvitse lisätä. :)
Kokeile myös mustaherukoita ja maitoa - on taivaallista.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 23:18"]
tässä yksikertaisin ja oikesti hyvä vaikkei kukaan usko ellei kokeile. :
- jäisiä pakastemansikoita ja rasvatonta maitoa
itse tykkään paksusta(vähän maitoa ehkä 1/5 mansikoista). sokeria ei tarvitse lisätä. :)[/quote]
- Pakastemustikoita
- mustaherukkajauhetta
- banaani
- vähän vettä tai soija/kauramaitoa
- 1-2 tl matchaa
- 1 rkl hamppuproteiinia
-Pakastemustikoita
-1/2 luomubanaani
- 1-2tl kookosöljyä (kylmäpuristettua)
- kuohukermaa loraus
-Turkkilaista jogurttia
Yksinkertainen : turkkilaista jugurttia, jääpaloja, banaaninpuolikas, mansikoita
puolikas jainen banaani pilkottuna, 1 appelsiini, 1-2rkl turkkilaista jugurttia ja halutessa 1rkl vehnaleseita.
up