Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitsut, pelottaako sinua yhtään hoitaa MRSA tai ESBL-potilaita

Vierailija
18.03.2013 |

tai esim Intiasta tulleita potilaita, joilla joku superresistentti bakteeri?

Pelkäätkö, että voisit itse saada pöpön?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hoitajat ovat kantajia vaikka eivät sairastuisikaan pöpöistä. Ns. ammatti tauti. Eihän niitä edes testata.

Vierailija
22/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 18:09"]

Mrsa pitäisi testata myös hoitajilta tiheästi. Todella inhottavaa, kun hehän sitä voivat levittää oikein urakalla. (Kurkussa oleva MRSA leviää ihan ilmateitse pisaratartuntana.)

[/quote]

Yhteiskunnalla (ja sairaanhoitopiireillä) ei ole rahaa tai resursseja moiseen. Jos vaikka MRSA todetaan hoitajalla, tulee monen viikon palkallinen sairasloma plus päälle kalliit antibiootit. Sitten pitäisi vielä maksaa sijaisellekin palkkaa samalta ajalta. Ei onnistu. Siksipä niitä ei testailla, testaukset tehdään vain siinä kohtaa jos tulet uutena ihmisenä töihin ja olet ollut töissä ulkomailla tai parissa tietyssä sairaanhoitopiirissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sairaaloissa voi olla esim Intialaisia hoitajia ja lääkäreitä. Siellähän on 90 prosentilla vastustuskykyinen bakteeri. Yöks.

Vierailija
24/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, ettei hoitohenkilökuntaa testata säännöllisesti, on väärin ja siihen pitäisi puuttua jotenkin. Niiden kautta tauti leviää todella tehokkaasti, kun tapaavat runsaasti potilaita. (Kaikki eivät osaa olla luonnostaan hygieenisiä. Yksi gynekologi nyppi herpestään. Huomautin siitä. Hän vaan tokaisi, että jos se tarttuu, niin ei se sitten yleensä montaa vuotta kovin usein tule. Jopa jotakin. Hanskojahan ne käyttää, mutta esim. kätteli mua ja käsillään ne hanskansa laittavat lähinnä itseään suojellakseen.)

Vierailija
25/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Osaan huolehtia käsihyeniasani. matksilen itsekin paljon, joten todennäköisemmin saan ne bakteerit jostain matkoilla syömästäni ruuasta yms. kuin töistä.

Vierailija
26/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä täytyy myöntää, että pelotti. En tee enää hoitajan töitä.

Vierailija
27/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Vituttaa vaan, kun meillä työmaalla ei ole välttämättä tapana tiedottaa asiasta. Melko pitkään tein töitä, ennenkuin joku mainitsi, saatana. Itse otan missioksi kertoa jokaiselle uudelle työntekijälle.

[/quote]

kaikkin potilaisiin pitää suhtautua samalla tavalla. Et voi tietää mitä kukakin kantaa ja levität sitä eteenpäin jos et huolehdi hyvästä käsihygieniasta.

Vierailija
28/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen nyt opetellut toimimaankin: Ikäänkuin jokaisella hoidettavalla olisi ESBL tai MRSA. Joku mulle joskus sanoi, ettei joka toimenpiteeseen ja kosketukseen tarvitse hanskoja, mutta ohitin kommentin ja vedin hanskat käteen. Vituttaa vieläkin koko homma.. Vastuutonta olla tiedottamasta asiallisesti hoitavalle henkilökunnalle ja niille VIERAILEVILLE OMAISILLE.

Vierailija
29/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo gynis oli kyllä epäammatillinen. Ilmoita tästä hänen työnantajalleen vaikka sähköpostilla. Mutta nyt muuten aivan epärealistista schaibaa. Ok suomi on maita jossa resistenssit bakteerit eivät ole enemmän sääntö kuin poikkeus, kuten muissa maissa yleensä on. Mutta nyt olet kyllä median hössötyksen uhri.

Vierailija
30/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 18:26"]

Mrsa pitäisi testata myös hoitajilta tiheästi. Todella inhottavaa, kun hehän sitä voivat levittää oikein urakalla. (Kurkussa oleva MRSA leviää ihan ilmateitse pisaratartuntana.)

[/quote]

Yhteiskunnalla (ja sairaanhoitopiireillä) ei ole rahaa tai resursseja moiseen. Jos vaikka MRSA todetaan hoitajalla, tulee monen viikon palkallinen sairasloma plus päälle kalliit antibiootit. Sitten pitäisi vielä maksaa sijaisellekin palkkaa samalta ajalta. Ei onnistu. Siksipä niitä ei testailla, testaukset tehdään vain siinä kohtaa jos tulet uutena ihmisenä töihin ja olet ollut töissä ulkomailla tai parissa tietyssä sairaanhoitopiirissä. 

[/quote]

Noin tomitaan vain Turussa, joka kuvittelee Helsingistä ja Tampereelta tulevan kaiken pahan, mutta ei näe omaa ongelmaa.

Vierailija
31/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku onkin hyvä tässä asiassa.  Siksipä heillä ei olekaan niin paljon MRSA:ta kuin Pirkanmaalla, joka on aivan saastunut. Turku on hoitanut tämän tartunnaneston oikein hyvin.

Inhottaa olla Tampereella hoitotoimenpiteden kohteena.

Vierailija
32/33 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on topissa esbl asukas en tienny sitä nyt ja hoidin häntä äsken vaihdoin vaipat yms. Olin huolellinen niin kun aina mutta asukas tarjosi minulle suklaata. Kieltäydyn ensin ja en halunnut ottaa suklaata mutta se rupes tivaamaa et ota nyt ku teit hyvää työtä otin sen ja nyt kuulin et sil on tuo! Voiko se nyt olla mussaki? Ihan kiva muuteki ku tää top paikka ei infoo mua tai ohjaa vittu-.-

Vierailija
33/33 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Ei ole aikaa pelolle. Huolelle sen sijaan on. Ja se liittyy potilasturvallisuuteen. Kun kuljetaan huoneesta huoneeseen, se riski/huoli tarttumisesta on huomattavasti isompi. Etenkin kun tuntuu yhä edelleen hoitoalalla olevan noita "huolettomampiakin" ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä