Mikä olisi lapselle hyvä/suht terveellinen muro?
Kommentit (6)
Minä en koskaan osta mitään sokerihuurrettuja tai suklaakuorrutettuja muroja ja jäljellejäävästä valikoimasta olen ostellut Cheerioseja, kauratyynyjä, cornflakeseja, riisimuroja, täysjyväriisi-vehnähiutaleita (tjsp..) sekä Kelloggsin Bran flakeseja, jotka on meidän lasten mieleen vaikka aika karuja kuitenkin. Muita on aika turha ostaa, myslejä varsinkaan. Maraboun Start!- murot menee yhdelle lapselle sekä itselleni suurta herkkua, mutta ne on rasva-ja sokerimäärältään huonoja, siksi ei niitäkään..
Weetabixit, joskin ne eivät varsinaisesti muroja ole. Itselläni vakioaamiainen banaanin ja maidon kanssa.
Talk Muru. Ei sisällä yhtään lisättyä sokeria, eikä se varmasti maistu lapsille jos opettaa ensin syömään sokerimuroja (oma syy). Murojen kanssa voi syödä vaikka marjoja, jos ei sellaisenaan maistu, saa samalla vitamiineja.
Meillä on kerran viikossa muropäivä, se on 3v ns. "karkkipäivä". Saa hunajamuroja, vaikka ne onkin nyt niitä sokerimuroja, mutta kerran viikossa saa pienen määrän aamupalalla. Muuten meillä on aamupalalla 4 viljan puuroa :)
Kannattaa olla varvoinen noitten cornflakesien murojen kanssa. Meillä jäänyt lapsilla nieluun kiinni useamman kerran. En suosittele ainakaan pienille lapsille missään nimessä😱
Täällä palstalla jos kysyy, niin kaikki murot ammutaan alas.
Mutta itse olen ostanut lapsille Elovenan "tyynymuroja" ja ihan tavallisia corn flakes- ja riisimuroja. Noissa on huomattavasti vähemmän sokeria kuin esimerkiksi suklaa- tai hunajamuroissa.
Terveellisimpiä olisivat varmaan Talk-murut, mutta ne ei kyllä maistu ainakaan meidän isommille lapsille...