Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sulla on liran pönikkä punaviiniä, kykenisitkö juomaan siitä ainoaataan lasilllisen /päivä?

Vierailija
13.03.2019 |

?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Litran pönikässä tuskin on hyvää viiniä sisällä, eli ei mitään ongelmaa jättää juomatta vaikka kokonaan. Muuten mulla on nyt hyllyssä 12 punaviiniä, 5 kuohuvaa ja 3 roseeta, näistäkin lasillinen tai kaksi riittää.

Vierailija
42/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä sitä on juoda lasi päivässä? Ei se säily avaamisen jälkeen kuin maksimissaan kaksi päivää.

No kyllähän se aika lailla 1 pullo = 2 lasia. Eli sopivasti kestää 2 päivää. Eihän se pullo loputon ole.

Sulla on aika isot lasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, mutta eikö tuo ole parin päivän jälkeen etikkaa.

Vierailija
44/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykenisin helposti. Jos se olisi valkoviiniä niin kaikki menisi.

Vierailija
45/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään sitä kuraa penkistä juo. Parempaakin on keksitty.

Vierailija
46/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta voisin juoda 1-2 lasillista viikossa

Vierailija
47/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkotatko itaalialaista liran pottua ? Kyllä meillä happaaneis koko satsi ei menis.

Vierailija
48/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja siksi minulla ei sitä pönikkää olekaan. Ostan alkoholia aina vain sen verran mitä kerralla menee, punkkua 0,375 litran tai kahden desin pullon, kun ei pienempiä ole. Juoppo mikä juoppo.

Vierailija
49/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se menee yleensä kerralla koko litra, tissutellen illan aikana. Mulla on alkoholiongelma ja on aika paha. En tule tuosta edes humalaan, nukahdan vaan hyvin ja menen aamulla normaalisti töihin. 

Olen ollut 16 vuotta samassa työpaikassa, eikä kukaan ole huomannut mitään.  Viidet yt:tkin ollut ja olen saanut jatkaa työssäni. Surullista mutta totta tämä mun alkoholismi . Mulla on toleranssi kasvanut jo niin, että ei mulla litra punkkua tunnu missään. 

Juu yllättävän vähän niitä merkkejä näkyy alle 50 v ihmisessä vaik menis tosi reippaasti alkoa. Muakin luullaan urheilulliseksi jolla terveet elämäntavat, no sitä olen myöskin mutta myös alkoholisti, saatan juoda arki-iltana 10 annosta eikö todellakaan näy mussa humalana. Eikä krapulana.

Joo tiedän että monet luulevat että näkyy ja mä en vaan tiedä sitä. Ottakaa paremmin selvää, tosi kova juomari voi vaikuttaa ihan normaalilta vielä reippaasti yli promillessa ja jos on pohjalla vaikka vodkaa, hajuakaan ei huomaa kuin läheltä.

Kuulun sarjaan ei näy eikä tunnu, vaikka juon... ihan liikaa.

Täytän ensi kuussa 51, olen rypytön, hoikka ja käyn töissä ilman krapuloita.

Jos olen töistä pois, se johtuu kuumeesta tai vatsataudista.

Vierailija
50/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rupes tekemään mieli punaviiniä.

Vierailija
51/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lira?

Vierailija
52/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain kolmen litran päniköitä. En koskaan juo enempää kuin lasillisen viiniä päivässä, minulla on erilaisia lasikokoja joka janoon.

Tänään juon 0,75 litran lasillisen valkoviiniä ja 2 desilitran lasillisen konjakkia. Konjakin värikin pääsee paremmin oikeuksiinsa, kun lasi on tarpeeksi iso.

Vierailija
53/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

esstikeelimees kirjoitti:

Siis tarkotatko itaalialaista liran pottua ? Kyllä meillä happaaneis koko satsi ei menis.

Italiasssa on oikeat tanniiiniset viiinit ja känni tuleee temperamentista. Sieeellä ei ole ananasta pizzan päällä.

Vierailija
54/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lira?

Tilaavuuus.

Vierailija
55/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon yhden oluenkin joka päivä töiden jälkeen niin miksipä ei viinilasillinenkin onnistuisi. Tämä perhepäivähoitajan työ on raskasta.

Täällä myös tulee juotua pieniä määriä myös viikolla. Tosin olen vaihtanut kolmosoluen ykkösolueen, sillä en hae humalatilaa. Moni sanoo että ykkönen on ihan kuraa, mutta kyllä se mulle maistuu ja uskon sen olevan enemmänkin sellainen psykologinen juttu, että on kiva hörppiä jotain vaikkapa illalla lukiessa tai puhelinta selatessa. :D Mehusta ja limsasta en tykkää ja kovasti alkoholia ei viitsi viikolla juoda. 

Vierailija
56/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
57/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi koko pönikällinen muuttua kaikessa rauhassa etikaksi. En ole pystynyt juomaan punaviiniä koko aikuisikänäni, sillä jo pelkkä yksi lasillinen laukaisee sellaisen migreenin, että saatan olla toistaitoinen lähes pari päivää. Alkoholin juomisen ylipäänsä lopetin jo yli 20 vuotta sitten, kun totesin, ettei minun tarvitse juoda edes sitä yhtä lasillistakaan, jonka sitä ennen saatoin ottaa.

Vierailija
58/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Punaviini on sen verran tymäkkää, että en oikein kykenekään juomaan kuin sen yhden lasin.

Vierailija
59/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemäriin menis heti ja kaikki...