Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sulla on liran pönikkä punaviiniä, kykenisitkö juomaan siitä ainoaataan lasilllisen /päivä?

Vierailija
13.03.2019 |

?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siksi mulla ei ole koskaan alkoholia kotona.

Vierailija
22/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei mitään ongelmaa, mistään en jää riippuvaiseksi koska minulla oli kiva lapsuus ja olen jatkuvasti onnellinen ja hymyilen kuten normaali ihminen jota ei ole kidutettu.

Riipuvaisilla on jotain ihme vammoja moisesta elämän pituisesta kidutuksesta ja viina/huumeet saa ne tuntemaan itsensä noirmaaleiksi lyhyeksi aikaa.

Mä juon ittte siksi koska tulee hyvä fiilis. Ei siitä mitään sen kummpaa mytologiaa ole taustalla vaikkka elämä onkin potkinut päähän mutta emmä siksi juo. Tai sittten piilotajunassa kyteee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan kaksin viinipullollistakin 2-3 päivää.

Vierailija
24/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joisin ekana iltana kaksi lasillista, kolme jos oikein villiintyisin. Kuukauden päästä kaataisin loput viemäriin.

Alkoholin väärinkäyttöä.

Vierailija
25/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia, joten tuo ei tuottaisi ongelmaa. Mutta jos olisi pönikkä jotain hyvää karkki- ja suklaasekoitusta, niin kyllä käsi kävisi siellä aika tiheään. 

Vierailija
26/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkku menisi kyllä pilalle. Valkkaria voisin hyvinkin nauttia lasillisen iltaisin, ei hätää sen kanssa, että lähtisi homma käsistä.

Vierailija
27/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla on alkoholiongelma ja siksi ostan kotiin hyvin harvoin alkoholia. Mukavaa elää selvinpäin kun on lapsiakin.

Joskus otan ja sitten se on sellaista pakonomaista jatkamista; ei mitään järkeä.

Pönikät ei sovi mulle tosiaankaan.

Vierailija
28/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Tosin joka päivä en varmaan ottaisi lasiakaan, toisena päivänä ehkä kaksi. Ja jos olisi huonoa viiniä niin kaataisin viemäriin. Nytkin on puolikas pullo valkkaria jääkaapissa. Jos ei ensi viikonloppuna tule juoduksi niin joutanee pois.

Käytä ruoanlaittoon, ei tarvi heittää pois :). Kuumentaessa alkoholi haihtuu pois, joten sopii lapsiperheessäkin. 

Vierailija
29/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä sitä on juoda lasi päivässä? Ei se säily avaamisen jälkeen kuin maksimissaan kaksi päivää.

Tarkoittaa siis sitä, että avaamisen jälkeen viini hapettuu ja alkoholi haihtuu siitä nopeasti. Jos avaa tänään, viimeistään huomenna pitää juoda pois, yhtään pitempään ja se väljähtyy.

Vierailija
30/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se menee yleensä kerralla koko litra, tissutellen illan aikana. Mulla on alkoholiongelma ja on aika paha. En tule tuosta edes humalaan, nukahdan vaan hyvin ja menen aamulla normaalisti töihin. 

Olen ollut 16 vuotta samassa työpaikassa, eikä kukaan ole huomannut mitään.  Viidet yt:tkin ollut ja olen saanut jatkaa työssäni. Surullista mutta totta tämä mun alkoholismi . Mulla on toleranssi kasvanut jo niin, että ei mulla litra punkkua tunnu missään. 

Vierailija
31/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn jopa olemaan avaamatta koko pönikkää vaikka viisi vuotta.

Vierailija
32/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, oon niin kiitollinen ettei tarvi tollasia miettiä. Kiitos !

Vierailija
33/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi etikaksi kun en saisi juotua. Lasillinen hyvää viiniä ruoan kanssa silloin tällöin on hyvä. Pönikällinen suklaata sen sijaan katoaisi hyvin nopeasti.

Vierailija
34/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se menee yleensä kerralla koko litra, tissutellen illan aikana. Mulla on alkoholiongelma ja on aika paha. En tule tuosta edes humalaan, nukahdan vaan hyvin ja menen aamulla normaalisti töihin. 

Olen ollut 16 vuotta samassa työpaikassa, eikä kukaan ole huomannut mitään.  Viidet yt:tkin ollut ja olen saanut jatkaa työssäni. Surullista mutta totta tämä mun alkoholismi . Mulla on toleranssi kasvanut jo niin, että ei mulla litra punkkua tunnu missään. 

Juu yllättävän vähän niitä merkkejä näkyy alle 50 v ihmisessä vaik menis tosi reippaasti alkoa. Muakin luullaan urheilulliseksi jolla terveet elämäntavat, no sitä olen myöskin mutta myös alkoholisti, saatan juoda arki-iltana 10 annosta eikö todellakaan näy mussa humalana. Eikä krapulana.

Joo tiedän että monet luulevat että näkyy ja mä en vaan tiedä sitä. Ottakaa paremmin selvää, tosi kova juomari voi vaikuttaa ihan normaalilta vielä reippaasti yli promillessa ja jos on pohjalla vaikka vodkaa, hajuakaan ei huomaa kuin läheltä.

Vierailija
35/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo punaviiniä. Nyt on kaapissa pari viskipulloa, konjakkia, jotain likööriä ja pari oluttakin. Saa ihan rauhassa olla. En juo arkena. Saunaoluen juon lauantaina. Ja lasin konjakkia pe ja la. En muuta, kun en tykkää krapulaolosta ja se tulee nykyään herkästi.

Likööriä?

No jees, likööriä. Tsekkasin ja baileys pullo näytti olevan. Tietääkseni se on likööriä.

Vierailija
36/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo laatikkoviinejä, ja sitä paitsi juon alkoholia ainoastaan joulupöydässä pari lasia punaviiniä.

Jos sellainen pönikkä olisi, ehtisi se kyllä jo muuttua etikaksi ennenkuin oltaisiin lähelläkään loppumista! Että ei kiitos.

En ole alkoholisti.

Vierailija
37/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kielsi alkoholin. Siihen jäi heti juominen. Pönikkä jäisi avaamatta. Tai hmmm... Voishan sitä ruuanlaitosta käyttää.

Vierailija
38/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn jopa olemaan avaamatta koko pönikkää vaikka viisi vuotta.

Istutt siinä jogaamassa purkkiedesssä. Suupielet täynnä kuolaa. "Eihän tää oo yhtään vaiikeeta, kidutustahan täää vaan on mitta siiitäkin voi nautttia lun osaa suhtautua".

Vierailija
39/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti ja pystyisin pitämään välipäiviäkin. Käytän viiniä myös ruuanlaitossa. Jos pönikkä on pidempään auki ja meinaa mennä loput viineistä pilalle, pakastan pieniin rasioihin. Pakastettu viini käy ihan hyvin ruuanlaittoon. 

Vierailija
40/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä sitä on juoda lasi päivässä? Ei se säily avaamisen jälkeen kuin maksimissaan kaksi päivää.

No kyllähän se aika lailla 1 pullo = 2 lasia. Eli sopivasti kestää 2 päivää. Eihän se pullo loputon ole.