Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aleksi-vauva kuoli rokotteen jälkeen

Vierailija
18.03.2013 |

Sunnuntai 17.3.2013 klo 22.50

Vuonna 2012 maaliskuisena perjantaiaamuna isä löysi kolmen kuukauden ikäisen Aleksi-vauvan elottomana sängystä.

Aleksi sai rokotuksen Leppävaaran terveysasemalla Espoossa. (JENNI GÄSTGIVAR)

Kuolinsyyntutkinnasta löytyi yhteys kaikille vauvoille annettavaan rokotteeseen, jonka Aleksi oli saanut muutama päivä ennen kuolemaansa.

- Vuoden verran elimme siinä uskossa, että syy pienen poikamme pois nukkumiseen oli kätkytkuolema. Minulla ei ollut voimia lähteä kyselemään epäilyksistäni tarkemmin keneltäkään, Aleksin äiti kertoo.

Kommentit (177)

Vierailija
1/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sitä joskus joukkoon voinut livahtaa joku elävä pöpökin.

Vierailija
2/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden rokotevastaisten jutut on sitä tasoa että huhhuh... ei viitsi edes alkaa jankuttamaan. minkäs teet kun ei ole minkään laista tietoa asiasta ja silti pitää suu vaahdossa yrittää päteä. tyhjät tynnyrit vai miten se nyt meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ihmetytti asiassa se että 3kk lapsella oli kova kuume illalla 39astetta ja silti se nukkui eri paikassa kuin vanhemmat ilman valvontaa?? meidän poika sai rokotteista kuumetta ja valvoimme sitä tarkasti ,annoimme panadolia ym. itse olisin vienyt lapsen lääkäriin jos noin kova kuume olisi noussut ja VAATINUT tutkimuksia.

Vierailija
4/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin joitain vuosia sitten lähdössä työmatkalle Venäjälle. Silloin (en tiedä tämän päivän tilannetta) ohjeistettiin ottamaan kurkkumätärokote sinne matkustaville. Työpaikkani th pisti minulle kolmoisrokotteen. Seuraavana yönä heräsin valtavaan tukehtumisen tunteeseen. Tuntui, että en saa henkeä, en pystynyt nielaisemaan, kurkku oli aivan tukossa. Kuvittelin jotenkin saaneeni angiinan, jota oli joskus lapsena sairastanut ja tunteessa oli jotain yhtäläisyyttä. Parin päivän päästä tilani helpottui. Vasta myöhemmin tajusin, että tuo kurkkumätärokote aiheutti minulle nuo kurkkumätäoireet.

Juttelin asiasta lääkärin kanssa, ja hän sanoi, että minä en saa tuon jälkeen ottaa mitään rokotteita muuten kuin sairaalaolosuhteissa. Tilanne oli kuulemma harvinainen ja hengenvaarallinen. En ihmettelisi, jos vauva kuolisi tuollaiseen, koska hengittäminen oli todella vaikeaa.

Vierailija
5/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vasta aikuisena tietää, että mutsi oli jättänyt antamatta ainakin yhden kolmoisrokotteen, koska oli ilmeisesti jättänyt rokotusohjelman kesken riitaannuttuaan neuvolantätien kanssa. Nykyisinhän sellainen olisi kai lastensuojeluasia. Siitä hän oli pitänyt tarkan huolen, että vihurirokkorokote annettiin, koska se vaikutti kykyyni saada terveitä lapsia, mutta ei sanonut mitään muista edes silloin, kun sairastuin hinkuyskään teini-ikäisenä.

Rokotteet eivät ole riskittömiä, ja suhtaudun skeptisesti siihen, että tulee koko ajan uusia, ei-hengenvaarallisia tauteja rokotusohjelmaan. Mutta kun kyse on henkeä uhkaavista sairauksista, kuten poliosta ja vaikka siitä hinkuyskästä, on rokote ilmainen henkivakuutus lapselle.

Vierailija
6/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:00"]

Samalla lailla pihalla kuin mm. ruotsalaiset ja britit jotka myös ostivat saman rokotteen? Kukaan ei arvannut että narkolepsian kanssa kävisi niinkuin kävi, koska mistään vastaavasta ei ollut aikaisempaa kokemusta. Mutta onneksi meillä on rokoteinfon teesseitse-asiantuntijat, jotka heti pystyivät näkemään että skvaleeni tulee aiheuttamaan murheellista jälkeä viattomissa pienissä lapsissamme -- eiku hetkinen, päin vittua meni se ennustus!

[/quote]

Miksi ei ollut kokemusta? No siksi kun ei oltu tutkittu. Rokote näyttäisi edelleenkin olevan täysin turvallinen, varmaan ottaisit itse mieluusti saman piikin nytkin? Sitähän rokotekriittiset juuri yrittivät sanoa, että ei ole tutkittu tarpeeksi. Kyllä on ja kaikki kuolevat jos eivät ota piikkiä. Olette lampaita!

[/quote]

Kuinka moneen kertaan pitää toistella, että Suomessa käytetyn rokotteen riskit nimenomaan olivat tiedossa! Tehosteaineen aiemmat tutkimukset antoivat olettaa, että se saattaa aiheuttaa immuunisysteemin sairauksia ja tämä asia oli varmasti THL:n päättäjien tiedossa, mutta he valitsivat GlaxoSmithKlinen rokotteen, koska firma on heidän rahoittajansa.

Vierailija
7/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:25"]

Jaahas, tällainen selittely-yritys. Toteat siis, että tuota puutteellisesti tutkittua rokotetta oli käytetty jo aiemminkin ja hyvällä tuurilla mitään vakavampaa ei silloin ollut tapahtunut. Se että ongelmia ei aiemmin ole ilmaantunut ei tarkoita että rokote on täysin turvallinen jos sitä kerran ei ole tutkittu ja osoitettu että turvallinen on. Tässä tapauksessa ei oltu tutkittu koska, kuten sanot itsekin, rokotteen aiheuttama narkolepsia-vyöry tuli yllätyksenä. Yllätyksenä, kyseessä oli kuitenkin täysin turvallinen rokote? En tajua, kuka valehtelee?

[/quote]

Älä nyt viitsi leikkiä tyhmää. Influenssarokotetteita on annettu miljoonille ihmisille vuosikymmenten ajan. Niissäkin lienee sama periaate, että on rokotepohja johon sitten istutetaan kulloinkin liikkuvan taudin antigeenejä. Kun tätä on tehty vuosia ja taas vuosia ilman ongelmia, niin niitä ei odotettu tulevan tälläkään kertaa. Mutta jostain syystä sun täytyy yrittää tehdä THL:stä jotain mitä ne ei todellakaan edusta. Oletko sitä mieltä, että myös briteissä ja Ruotsissa on samanlaisia ammattitaidottomia tolloja, vai onko se vain Pekka Puska?

[/quote]

Älä viitsi inttää, kun et selvästikään ymmärrä erilaisten rokotetyyppien toimintaperiaatteista yhtään mitään. Suomessa käytetty rokotetyyppi tehosteaineineen nimenomaan oli katsottu monessa muussa maassa liian riskialttiiksi, koska tutkimuksia sen vaikutuksista suurella väestöpohjalla ei ollut olemassa ja eläinkokeissa riskejä oli havaittu, sekä riskien potentiaalinen mekanismi oli myös tiedossa.

Vierailija
8/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 15:16"]

Rokotefanaatikot täällä tyrmäävät kriittisten vaatimukset siitä, että rokotteet pitäisi tutkia kunnolla ja perustellisesti ennen niiden markkinointia.

[/quote]

:DDDD Joo niin tyrmäävät. Voi hyvänen aika sentään tätä tyhmän leikkimisen ja vääristelyn määrää! Väännetään rautalangasta, epidemioita varten on olemassa rokotepohja, se tutkitaan mahdollisimman hyvin. Sitten kun epidemia uhkaa, tehdään siihen kulloistakin tautia vastaava komponentti. Aina komponenttia ei ehditä tutkia perusteellisesti, koska tutkiminen vaatii aikaa eikä sitä ole. Lisäksi Puska ei aikanaan edes sanonut että rokote on varmasti täysin turvallinen, hän sanoi niinkuin asia oli, että NÄYTTÄISI olevan turvallinen. Jokainen Suomen kieltä ymmärtävä normaaliälyinen ihminen käsittää, ettei tuossa luvata sataprosenttista turvallisuutta. Sille ei Puskakaan voi mitään, ettei kaikki ole normaaliälyisiä. Ehkä THL voisi tästä oppia sen, että kannattaa järjestää oma tiedotuskampanja myös niille joille on lusikalla annettu.

[/quote]

Pekka Puska ei ole tehnyt itse rokotetutkimusta, toisin kuin esim Satoh et al. 2003.

Rokoteinfon "skvaleenimesoamisella" ei ole mitään yhteyttä niihin skvaleenin todellisiin riskitekijöihin, jotka saivat monet muut maat hylkäämään kyseisen rokotetyypin. Onhan se tietysti THL:n kannalta hyvin kätevää, ettei suurin osa porukasta osaa erottaa toisistaan skvaleeniin liitettyjä perusteettomia epäilyjä niistä, joille on olemassa perusteet.

Vierailija
9/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 13:00"]

Kyllä sen on jo nyt THL:n myöntänyt, että juurikin rokote joka näyttäisi olevan täysin turvallinen vain ja ainoastaan aiheuttin nuo narkolepsiatapaukset. Miten se rokotusfanaatikoilla ottaakin niin koville?

[/quote]

Niin, niille joille se ei sopinut geneettisesti. Siinä vaiheessa kun rokotusta jaettiin, se tosiaan näytti olevan turvallinen testatulla populaatiolla. THL ja rokotteiden valmistajat eivät valitettavasti pysty venyttämään aikaa niin, että puolen vuoden päästä uhkaavaa epidemiaa ennen pystytään testaamaan rokotetta 5 vuotta.

[/quote]

Annatko viitteen siihen tutkimukseen, jossa kyseistä rokotetta oli testattu puoli vuotta jollain populaatiolla?

Vierailija
10/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa sikainfluenssarokotteen kanssa Suomessa kävi näin:

Jos seurasitte kuolemantapausten uutisointia, monet kuolleet olivat ehtineet ottaa sikapiikin, mutta olivat ehtineet saada tartunnan juuri ennen rokotusta. Kun näin kävi, rokotteessa oleva tehosteaine, jonka tarkoituksena oli tehostaa rokotteessa olevien viruskomponenttien vaikutusta immuunisysteemiin ja luoda vasta-aineita, tehostikin jo elimistöön joutuneen kokonaisen viruksen toimintaa, jolloin immuunisysteemi joutui liian koville ja romahti.

Jos Suomen sikaunfluenssakuolemat tutkittaisiin, uskon, että juuri tähän johtopäätökseen päädyttäisiin. Mutta ei niitä tutkita, koska raha.

Vierailija
11/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40v.perusterve tuttuni kuoli ihan vasta sikainfluenssaan. Mitä luulette omaisten sanovan jos kysyisin olisivatko valinneet sen että henkilö kuolee influenssaan vai olisi ottanut rokotteen ja ehkä sairastunut narkolepsiaan?

Vierailija
12/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 19:30"]

minua ihmetytti asiassa se että 3kk lapsella oli kova kuume illalla 39astetta ja silti se nukkui eri paikassa kuin vanhemmat ilman valvontaa?? meidän poika sai rokotteista kuumetta ja valvoimme sitä tarkasti ,annoimme panadolia ym. itse olisin vienyt lapsen lääkäriin jos noin kova kuume olisi noussut ja VAATINUT tutkimuksia.

[/quote]

Tämä ihmetyttää minuakin. En pystyisi nukkumaan yötä rauhassa jos minulla olisi 3kk lapsi ja sillä olisi 39 astetta kuumetta vaan valvoisin hänen vierellään. Millainen vanhempi jättää 39 asteen kuumeesta kärsivän kolmekuisen lapsen yksin moneksi tunniksi?

Vierailija
13/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 19:30"]

[/quote]

Tämä ihmetyttää minuakin. En pystyisi nukkumaan yötä rauhassa jos minulla olisi 3kk lapsi ja sillä olisi 39 astetta kuumetta vaan valvoisin hänen vierellään. Millainen vanhempi jättää 39 asteen kuumeesta kärsivän kolmekuisen lapsen yksin moneksi tunniksi?

[/quote]

Kuka on sanonut, että lapsi on yksin ja nukkunut eri huoneessa? Missä niin on lukenut. Voihan lapsi nukkua samassa huoneessa ja toinen vanhemmista lähtee hakemaan lapsen sängystä.

Ja tasan, jos olis mennyt lääkäriin lapsen kanssa. Niin olisi sanottu, että rokotteesta voi nousta kuume. Menkää kotiinne. Lapsihan oli ollut oma iloinen itsensä vai miten siinä lehdessä nyt lukikaan. Siis kuumeesta huolimatta ei vaikuttanut sairaalle.

Mistä tiedätte, jos kyseiset vanhemmatkin ovat antaneet lääkettä ja kuume on vaikka laskenutkin sillä.

Vierailija
14/177 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 19:40"]

Kuinka moneen kertaan pitää toistella, että Suomessa käytetyn rokotteen riskit nimenomaan olivat tiedossa! Tehosteaineen aiemmat tutkimukset antoivat olettaa, että se saattaa aiheuttaa immuunisysteemin sairauksia ja tämä asia oli varmasti THL:n päättäjien tiedossa, mutta he valitsivat GlaxoSmithKlinen rokotteen, koska firma on heidän rahoittajansa.

[/quote]

Miksi pitää höpöttää siitä tehosteaineesta, kun tutkimuksin on jo kyetty osoittamaan, että tehosteaineet eivät aiheuttaneet narkolepsiaa. Syy oli varsinaisessa rokoteaineessa. Kannattaa edelleen muistaa sekin, että narkolepsia yleistyi myös rokottamattomilla, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin rokotetuilla. Ilmeisesti suurin riski oli niillä, jotka saivat samaan aikaan sekä rokotteen että sikainfluenssatartunnan.

Vierailija
16/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa, kertakaikkiaan.

Vierailija
17/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen yksittäinen tapahtuma, mutta laajemmassa mittakaavassa on kyllä syytä muistaa, että "kaikille vauvoille annettavat rokotteet" ovat aivan varmasti pelastaneet miljoonia ihmishenkiä vuosien mittaan.

Vierailija
18/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meinasi meidänkin poika kuolla kolmikuukautis rokoitukseen..Kuulemma hinkuyskärokotus sai sen aikaan :(

Vierailija
19/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo on aina kuitata että "surullinen yksittäistapahtuma", mistäs tiedät kuinka moni rokotteista johtuva kuolema on kuitattu kätkytkuoleman niinkuin tässäkin kävi? Yhtä hyvin voi sanoa että "surullinen yksittäistapahtuma" niistä ketkä Suomessa kuolevat rokottettuihin tauteihin. Usein he ovat vielä rokotettuja!

Vierailija
20/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista :(