Mies löysi tällaisen raskausmyrkytystä ehkäisevän keinon. Yäk!!
Vaikka siemennesteen maku ja olemus eivät aivan kaikkia naisia viehätäkään, voi kyseisestä aineesta kuitenkin olla naiselle myös hyötyä. Hollantilaisen tutkimuksen mukaan miehen siemenneste tekee hyvää tulevalle äidille ja sikiölle. Kyseisen tutkimuksen tekijät kehottavatkin raskaana olevia naisia nielemään miehen spermaa (huom. suurin osa tutkijoista oli miehiä). Hiljattain julkaistun yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan spermasta todellakin on apua odottavalle naiselle. Sperma näyttää ehkäisevän raskausmyrkytystä, joka on erittäin vaarallinen äidille ja sikiölle. Myös australialaiset tutkijat ovat havainneet, että sperma sisältää TGF-beta -nimistä ainetta, joka saa naisen immuunijärjestelmän suotuisaksi raskaudelle. Mikäli miehen siittiöistä puuttuu tämä aine, naisen immuunijärjestelmä voi hylkiä raskautta, ja seurauksena voi olla raskauden häiriötiloja.
Toisen yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan siemenneste lievittää naisten masennusta. Tutkijoiden mukaan siemennesteen vaikuttavat aineet imeytyvät emättimenkin kautta naisen vereen. Näitä aineita ovat prostaglandiinit, testosteroni ja estrogeeni. Testosteroni imeytyy nopeammin emättimestä kuin iholta. Masennusta vähentää siemennesteen sisältämä estrogeeni ja sen aineenvaihduntatuotokset.
Kommentit (3)
Minua kuvotti miehen elimen haju silloin kun olin raskaana.
Minusta se haisi ihan pesemättömälle.
raskausmyrkytyksen riski on suurimmillaan uuden miehen kanssa.
Sen olin jo jostain aikaisemmastakin tutkimuksesta lukenut, että ne parisuhteessa elävät naiset, jotka harrastivat seksiä ilman kondomia (siis joilla siemenneste pääsi sisään asti), olivat onnellisempia ja tyytyväisempiä.
Harmi kun toi pahoinvointi on niin voimakas, että sperman nieleminen ei nyt oikein onnistu. Muuten teen sitä ihan mielelläni (vaikkei se nyt mulle mitään suurinta herkkua ole).