"Aikooko Niisku oikeasti näyttää meille vehkeensä?" .D Rakastan vanhoissa Muumeissa eniten repliiikkejä
Kommentit (233)
Muumipeikko, Niiskuneiti, Myy ja Nipsu päättivät ilahduttaa Hemulia maalamalla hänen seinät. Hemuli seuratessaan seinien maalausta: "Halua on, mutta onko kykyä?"
"Tämä on vettä" XD ja toisella vielä oikein vinoileva äänensävy.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on vettä" XD ja toisella vielä oikein vinoileva äänensävy.
”No niin ilmeisesti on”
Pikku Myyn tarina Majakka-jaksossa:
- Majakanvartija on yhä paikallaan. Tuolla ylhäällä hän makaa, mutta sairastaa keripukkia eikä ole kuukausiin päässyt ylös tautivuoteeltaan. Hän ei tietenkään kyennyt hankkimaan ruuan muruakaan ja on pelkkä luuranko, ellei ole kokonaan kuollut!
- Mm siinä oli mielikuvitusta, tuumaa Pappa.
Vierailija kirjoitti:
Pikku Myyn tarina Majakka-jaksossa:
- Majakanvartija on yhä paikallaan. Tuolla ylhäällä hän makaa, mutta sairastaa keripukkia eikä ole kuukausiin päässyt ylös tautivuoteeltaan. Hän ei tietenkään kyennyt hankkimaan ruuan muruakaan ja on pelkkä luuranko, ellei ole kokonaan kuollut!
- Mm siinä oli mielikuvitusta, tuumaa Pappa.
Myy: Muumipappa on taas päivänokosilla. Hän nukkui eilenkin pitkään.
Mamma: Sää masentaa häntä.
Myy: On inhottavan aurinkoista.
Mamma: Kunpa Pappa ei olisi mistään huolissaan.
Myy: Se joka on huolissaan ei torku vaan ryhtyy toimeen!
Nipsu muumipeikolle: Ei olisi pitänyt lisätä sitä spriitä. Ne yritti myydä nuoruuseliksiiriä ja kilpikonna halusi ilmaisen näytteen, joi sitä ja sammui.
Myy: olen keksinyt loistoajatuksen!
Nuuskamuikkunen: ?
Myy: ruvetaan seurustelemaan
*Nuuskamuikkunen tippuu sillan laitteelta jokeen*
Myy: haluan sinusta heilan itselleni!!
Vierailija kirjoitti:
Myy: olen keksinyt loistoajatuksen!
Nuuskamuikkunen: ?
Myy: ruvetaan seurustelemaan
*Nuuskamuikkunen tippuu sillan laitteelta jokeen*
Myy: haluan sinusta heilan itselleni!!
”Jaa!”
Muumimamma: haluaisitko teetä?
*Ninni nyökkää*
Muumimamma: minä tuon sinulle mehua.
Mikä se oli se jakso, kun Muumipappa surkutteli sitä kun hänen häntä ei nouse enää 45 asteen kulmaan niin kuin nuorena... Olikohan kyse etuhännästä...
Nipsu: etkö haluaisi olla taas nuori?
Hemuli: olla nuori, kokea jälleen kaikki mielenailahdukset, tyttöystävät ja myöhään venyneet illat? Ei kiitos. Olen onnellinen nykyiseen olotilaani.
Muumipeikko: Hemuli-paralla on ollut perin onneton nuoruus.
Vierailija kirjoitti:
Nipsu muumipeikolle: Ei olisi pitänyt lisätä sitä spriitä. Ne yritti myydä nuoruuseliksiiriä ja kilpikonna halusi ilmaisen näytteen, joi sitä ja sammui.
"Mainiota ainetta. Vahvaa se ainakin on!"
Vierailija kirjoitti:
Mikä se oli se jakso, kun Muumipappa surkutteli sitä kun hänen häntä ei nouse enää 45 asteen kulmaan niin kuin nuorena... Olikohan kyse etuhännästä...
Jakson nimi on muistaakseni Muumipapan toinen nuoruus. En muista jakson numeroa.
Muistaakseni siinä jaksossa, jossa iso, vihreä kasvusto valloittaa koko muumitalon, mamma juoksee puuskuttaen alakertaan hönkäillen: "Minä tulen, kultaseni, minä tulen!" Oli huvittavaa kuvitella, miltä Ulla Tapanisesta on tuntunut ääninäytellä tuotakin pätkää..
Muumipappa nuorena: "En ole kutsunut teitä oikeastaan sen vuoksi, että tarjoan teille illallista"
Fredrikson: "No, se selittää sen, että kala ei maistunut miltään"
Nipsu sanoi minä en enää syö grillattua kanaa Feeniks lintu-jaksossa kun lintu lensi kokkoon.
Nuuskamuikkunen: "Jos en näe, en usko mutta jos näen, uskon, oli se sitten miten päätöntä tahansa. "
En valitettavasti muista jakson nimeä. Olisiko ollut lohikäärme-jakso?
Muumilauluissa on myös legendaarisia lausahduksia. Ikuinen suosikkini komeilee kesämökin seinällä: "Kun laiskottaa, muumi loikoilee."
"Älä vingu, riittää että tuuli vinkuu !" on kyllä legendaarinen lausahdus. Samassa jaksossahan oli se " Se on psykosomaattista. Yläpää ei tunne pelkoa mutta jalat tutisee".
Muumipeikko ja kumppanit menivät Hemulin luokse. Ovella Hemuli sanoi: "Minulla ei käy vieraita. Siksi on siivoamatta."