Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti totta, että joka kolmas nainen on kokenut parisuhdeväkivaltaa?

Vierailija
13.03.2019 |

Kuulostaa todella uskomattomalta, itse luulen aina, että kaikilla paremmat parisuhteet.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkinen väkivalta otetaan myös huomioon.

Nöyryyttämistä, halveksuntaa.

Uskoisin että naiset ovat jopa miehiä ahkerampia tässä.

Vierailija
2/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitelimme mieheni kanssa. Jokin tavallinen sanaharkka jonka aihetta en enää muista. Mieheni kuitenkin suuttui siinä määrin että yllättäen otti minua kiinni ja melkein heitti sohvalle. Tuli vielä päälle pidellen käsivarsistani kiinni etten päässyt pois. Sitä kesti hetken ja tietysti rimpuilin alla. Käsivarsissa oli seuraavan viikon mustelmat enkä pariin päivään pystynyt niitä nostamaan tuntematta kipua.

Tämä tapahtui siis kerran. Syynä stressi, väsymys yms. Silti minäkin taidan kuulua siihen osaan joka on kokenut parisuhteessa väkivaltaa. Ulospäin voisi luulla että meillä on hyvä parisuhde mitä se suurimman osan ajasta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tutkittu, mutta pitää muistaa, että se koskee kokemusta joskus esim kerran jossain suhteessa elämänsä aikana, ei sen kokemista nyt nykyisessä parisuhteessa.

Lisäksi kriteerit ovat sellaiset, että moni ei miellä niitä asioita väkivallaksi, vaikka sitä ovatkin. Lomakkeessa taisi olla esim kiinni pitäminen ja se, että toinen on heittänyt jonkin esineen kohti jne.

Jos joku seurustelukumpoanisi on siis elämäsi aikana kertaalleen esim heittänyt puseron simua kohti, niin lukeudut mukaan tuohon tilastoon parisuhdeväkivaltaa kokeneena.

Vierailija
4/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmatkin parisuhteet kuuluvat tuohon lukuun. Minunkin ensimmäinen poikaystäväni oli väkivaltainen humalassa. Toista kertaa en aio joutua samaan tilanteeseen, vaan lähden ensimmäisestä kerrasta. Olihan se kova oppitunti elämän ja parisuhteiden raadollisuudesta 18-vuotiaalle.

Vierailija
5/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole

Vierailija
6/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä mistä tutkimuksesta tässä puhutaan, itse olen kuullut että kolmannes naisista on kokenut lähisuhdeväkivaltaa, eli parisuhteessa ja perheessä (esim. vanhemmat).

Vierailija
7/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole totta semmosen mielestä, joka on elänyt lapsuutensa perheessä jossa ei ole väkivaltaa, ja jolla on aikuisena parisuhteita joissa ei ole väkivaltaa.

Eihän sellanen ihminen tiedä mitään siitä mikä on realistinen totuus. Tällaset naiset eivät usko edes miehistä mitään pahaa, koska eivät ole koskaan kokeneet mitään pahaa miesten taholta.

Itse uskon tämän tutkimuksen tuloksen täysin, koska kasvoin kodissa jossa isä hakkasi äitiä joka viikonloppu, ja isoksi kasvettuani olen törmännyt useampaankin väkivaltaiseen mieheen, joilla on päässä vika.

Ehkä olen tollasiin miehiin törmännyt vain siksi, että pidän väkivaltaa normaalina, koska näin sitä jo lapsena. Aivoni ovat siis nyrjähtäneet miesmaus suhteen. 

Enää en onneksi edes halua parisuhdetta.

Vierailija
8/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tutkittu, mutta pitää muistaa, että se koskee kokemusta joskus esim kerran jossain suhteessa elämänsä aikana, ei sen kokemista nyt nykyisessä parisuhteessa.

Lisäksi kriteerit ovat sellaiset, että moni ei miellä niitä asioita väkivallaksi, vaikka sitä ovatkin. Lomakkeessa taisi olla esim kiinni pitäminen ja se, että toinen on heittänyt jonkin esineen kohti jne.

Jos joku seurustelukumpoanisi on siis elämäsi aikana kertaalleen esim heittänyt puseron simua kohti, niin lukeudut mukaan tuohon tilastoon parisuhdeväkivaltaa kokeneena.

Kiinnipitäminen on aika rajuakin väkivaltaa, jota käyttävät yleensä miehet ja vähttelevät asian väkivaltaista luonnetta. Käytännössä uhrille tulee tilanteessa paniikki ja ruhjeita. Monesti kiinnipitäminen vielä johtaa tilanteeseen, jossa kiinnipidetty lentää päin esim. jäkaapin ovea tai huoneen ovea ja hän saa mustan silmän käsivarsiruhjeiden lisäksi. Päin heitetyt esineet taas harvemmin ovat puseroita ihan vaan auttaakseen toista pukeutumaan. Päälle voi lentää esineitä kuten veitsiä tai painavia maljakoita tms. Edellisessä avioliitossani sain pataani muutaman kerran, ei ollut tulkintaongelmia. 

Vierailija
9/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ole totta semmosen mielestä, joka on elänyt lapsuutensa perheessä jossa ei ole väkivaltaa, ja jolla on aikuisena parisuhteita joissa ei ole väkivaltaa.

Eihän sellanen ihminen tiedä mitään siitä mikä on realistinen totuus. Tällaset naiset eivät usko edes miehistä mitään pahaa, koska eivät ole koskaan kokeneet mitään pahaa miesten taholta.

Itse uskon tämän tutkimuksen tuloksen täysin, koska kasvoin kodissa jossa isä hakkasi äitiä joka viikonloppu, ja isoksi kasvettuani olen törmännyt useampaankin väkivaltaiseen mieheen, joilla on päässä vika.

Ehkä olen tollasiin miehiin törmännyt vain siksi, että pidän väkivaltaa normaalina, koska näin sitä jo lapsena. Aivoni ovat siis nyrjähtäneet miesmaus suhteen. 

Enää en onneksi edes halua parisuhdetta.

Tämä, kuin suoraan omasta kynästä.

Itseanalysoinut asian myös samalla logiikalla, lapsena kotona sai pataansa vähintään kerran viikossa, aikuisena ei tuota koskemattomuuden rikkomuutta osannut ymmärtää parisuhteessa jotenkaan... Vaikea selittää....

Kait sen voisi ajatella samalla logiikalla kun väkivallan tekijät, kerran lyönyt lyö todennäköisesti toistekin. Uhrin kulmasta jotenkin alitajuisesti, jos on kerran ottanut turpaansa, niin siinähän se menee toinenkin kerta, kerran raja ollaan jo (usein) varhaislapsuudessa ylitetty. 

Vierailija
10/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kolmas oli lähisuhdeväkivaltaa, ei parisuhdeväkivaltaa.

Lisäksi sensaatiohakuinen rahankeräyshaastattelun tulos on nollan arvoinen.

16% miehistä ja 17% naisista on kokenut parisuhdeväkivaltaa (THL)

Vierailija
11/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naiset on taas niin viattomia enkelimäisiä uhreja, joita psykopaattimiehet ihan puskista pahoinpitelee.

Yeah right

Vierailija
12/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja naiset on taas niin viattomia enkelimäisiä uhreja, joita psykopaattimiehet ihan puskista pahoinpitelee.

Yeah right

Ainakin omassa suvussani, kaikilla tädeilläni on ollut väkivaltaiset miehet.

Se väkivalta on tosiaan ollut rajua, ampumista, silpomista, kasvojen totaalinen murskaus jne. Ja tosiaan tullut puskista, pahin tapaus päättyi itsemurhaan ja yritykseen perhesurmasta, jossa yritettiin surmata myös lapset.

Uskon tuohon tilastoon, varsinkin vanhemmissa sukupolvissa.

Vierailija
13/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yeah right

No ei olla enkelimäisiä, mutta se ei oikeuta fyysistä väkivaltaa, mikään ei oikeuta. Kenenkään kun ei edes ole pakko olla parisuhteessa, joten jos huomaa että se oma akka on super ärsyttävä nalkuttaja niin että tekisi ihan mieli turpaan vetää, niin voi välttää hermoärsytykset eroamalla.

Vierailija
14/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kymmentä tuttavapiirini naista ja heistä kuusi on kärsinyt väkivaltaisesta poikaystävästä/ aviomiehestä. Myös minä.

Taustoja meillä on duunareista eläkeläisiin, ikähaarukka 25-70. Joillakin pitkiä väkivaltaisia parisuhteita, toisilla taas kerrasta poikki. Aika hurjaa...

Vierailija
15/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yeah right

vaikea varmaan on sellasen uskoa joka ei tunne väkivaltaista miestä parisuhdemielessä. Sellainen tyyppi voi olla oikein mukava mies kaverien kesken.

Vierailija
16/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuntenut monia aasialaisten kamppailulajien harrastajamiehiä (siis ihan korkean tason, yhdellä oli valmentajan pätevyyskin), ja kokemani mukaan sellaiset tyypit ovat hämmästyttävän tyyniä ja hillittyjä riidellessä. Sen sijaan peruspulliaiset joilla ei välttämättä ole mitään "taitoja" pahoinpidellä ja jotka ovat nähneet rökitystä korkeintaan telkkarissa, ovat olleet niitä joista pikkuhiljaa kuoriutuu manipuloija ja väkivaltaisia. Ensimmäisten kanssa tosin tuli leikkitapeltua ja sparrattua, mutta molempien yhteisymmärryksellä.

Vierailija
17/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yeah right

vaikea varmaan on sellasen uskoa joka ei tunne väkivaltaista miestä parisuhdemielessä. Sellainen tyyppi voi olla oikein mukava mies kaverien kesken.

Nuo on niitä, joiden mielestä toisia saa hakata, jos ne ärsyttää.

Ne pahoinpitelee yleensä lapsiaan myös, koska ne lapset on "ärsyttäviä".

En sitten tiedä, että saako esim. työkaveri hakata ne, jos kokee ne ärsyttävinä? Vai meneekö raja siinä ettei niitä saa hakata ?

Vierailija
18/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yeah right

Ei kukaan niitä väkivaltaisia miehiä ja poikaystäviä psykopaateiksi ole sanonut. Suurin osa lienee saanut mallin kotoaan, kun isä on hakannut omaa äitiä. Se ei silti tarkoita, että yhdenkään naisen pitäisi sitä sietää ja kärsiä omalla kohdallaan. Se ketju pitää saada poikki.

Vierailija
19/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä elän kuplassa, mutta en oikeasti jaksa uskoa että joka kolmas....

Vierailija
20/88 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmaan on. Ei varmaan läheskään noin moni ole kokenut jotain jatkuvaa väkivaltaa, mutta satunnaista, esim. humalassa tai riidan aikana tehtyä, ehkä jossain aiemmassa parisuhteessa. Itsekin olen, kun kerran nuorena seurustelin miehen kanssa, joka sai välillä lähes vainoharhaisia mustasukkaisuuskohtauksia, ja sitten alkoi juoda viinaa, ja löi ja haukkui huoraksi. Näille epäilyksille ei ollut mitään tosielämän syytä joiden perusteella löi. Oli sitten aika äkkiä se suhde loppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi