Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaa edullisimmat goretex tms kalvopuvut aikuisille?

Vierailija
17.03.2013 |

Siis hengittävä ja täysin vedenpitävä housut ja takki-yhdistelmä?

Tarvitsen sellaisen kun alan taas pyöräillä työmatkoja ja nykyinen ei kestä sadetta kuin hetkisen ennenkuin tulee läpi. Se onkin kai vain vettähylkivä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tykkää goretex puvuista kun ne hiostavat niin kovasti, sama kun olis muovipussi päällä, pidän sitä aivan humpuukina, en käytä enään ollenkaan niitä, mulla oli kalliita merkki tuotteita, rahan haaskausta

Vierailija
2/33 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin joskus tarjouksesta goretex-takin satasella. Mutta se taisi olla kyllä halvimmasta päästä. Takki kesti kuusi vuotta, sen jälkeen siitä hajosi vetoketju. Eli vaikka joudut maksaa vähän enemmän, se goretex ei mene miksikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 13:01"]

mä en tykkää goretex puvuista kun ne hiostavat niin kovasti, sama kun olis muovipussi päällä, pidän sitä aivan humpuukina, en käytä enään ollenkaan niitä, mulla oli kalliita merkki tuotteita, rahan haaskausta

[/quote]

Onhan se toki humpuukia kastua läpimäräksi jos tulee kova sade.

Vierailija
4/33 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen, minulla on pyöräilyyn vettä jonkin verran pitävä dry maxx ja gore tex sekä ihan perinteinen sadeasu. Käytän tuota jonkin verran vettä pitävää takkia silloin, kun on luvattu sadekuuroja tai tihkusadetta. Jos sääennuste on, että "ehkä sataa", silloin tietenkin gore tex tai tavallinen sadeasu ovat liian hiostavan tuntuisia.

Järjenkäyttö on sallittu asunvalinnassa.:)

Vierailija
5/33 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 13:02"]

[/quote]

[/quote]

on muitakin sadevaatteita kun goretex, halvemmalla

Vierailija
6/33 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 13:12"]

[/quote]

[/quote]

on muitakin sadevaatteita kun goretex, halvemmalla

[/quote]

täällä näkee tätä naisen logiikkaa oikein kunnolla

Vierailija
7/33 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskin DrymaxX -asuja myydään 100 € - 250 € eli jopa varsin edullisestikin. Pitääköhän ne kunnolla vettä?

Vierailija
8/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 20:13"]

minulla on goretex-housut, ostettu joskus 8 vuotta sitten alennuksesta ja maksoi muistaakseni 150 e. Ei todellakaan ole mikään muovipussi! Todella hyvät housut ja paljon olen käyttänyt. En kaatosateessa varmaan koskaan joten ihan 100% vedenpitävyyttä en voi luvata... Mutta erittäin hyvin olen pärjännyt.

[/quote]

kun lenkkeilen goretex-asussa, on asu sisältä aivan märkä, vaikkei sada, hiki ei pääse läpi, olen mies ja tietysti hikoilen enemmän

Vierailija
9/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 20:13"]

minulla on goretex-housut, ostettu joskus 8 vuotta sitten alennuksesta ja maksoi muistaakseni 150 e. Ei todellakaan ole mikään muovipussi! Todella hyvät housut ja paljon olen käyttänyt. En kaatosateessa varmaan koskaan joten ihan 100% vedenpitävyyttä en voi luvata... Mutta erittäin hyvin olen pärjännyt.

[/quote]

kun lenkkeilen goretex-asussa, on asu sisältä aivan märkä, vaikkei sada, hiki ei pääse läpi, olen mies ja tietysti hikoilen enemmän

[/quote]

itse en koskaan lenkkeile goreasussa, kun ei se minun mielestä ole siihen tarkoitettu. Talvella olen työmatkakävelyssä käyttänyt kovan tuulen takia, mutta en hikoile niin paljon kävellessä että olisi vaatteet märkinä

Vierailija
10/33 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaas lisää vinkkejä edullisista sateenpitävistä vatteista.

Minulla on täsmälleen sama tilanne kuin AP:llä. Aloitan työmatkojen pyöräilyn säällä kuin säällä ja tarvitsen täysin vedenpitävän kalvopuvun. Minullakin on vettähylkivä tuulipuku ja kokemukset ovat ihan samanlaiset kuin sinulla ap. Työmatkani on 40 minuuttia sivu. Syksyllä runsaassa vesisateessa pukuni piti vedet ulkona noin 10 minuutin ajan mutta sitten tuulipuku alkoi päästää vettä läpi. Perille päästyäni olin aivan läpimärkänä hupusta kenkiin. Kesällä rankkasade yllätti minut kun olin jo melkein perillä. Kuitenkin viimeisen 10 minuutin matkalla rankkasade ehti huuhtelemaan tuulipukuni ja alla olleet vaatteet aivan likomäriksi.

Normaalit sadevaatteet hylkäsin aikanaan koska ne hiostivat ihan törkeästi. Ja kun sade tulee yllättäin niin ei niistä ole silloin mitään iloa kun ne ovat kuitenkin kotona.

Vierailija
11/33 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatosateessa pyöräily pelkällä tuulipuvulla josta vesi tulee valumalla läpi on kyllä todella syvältä.

Vierailija
12/33 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reiman puku, taisi maksaa noin 100 euroa muutama vuosi sitten. Pitää kyllä sateen ulkona, mutta hiostaakin kyllä, sateellakin. Samaan aikaan ostin samanhintaisen reiman puvun, alkuun sekin piti hyvin sateen ulkopuolella, mutta nyt päästää läpi. Muuten on mukavampi, kevyempi ja ohuempi kuin reiman puku. Ehkä korjaantuisi jollain käsittelyllä?

Vierailija
13/33 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh? Onko sulla kaksi Reiman pukua vai onko tuossa joku kirjoitusvirhe? Onko toinen puku Reimatec?

Vierailija
14/33 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, rukkan puku on tuo toinen, kevyempi

Vierailija
15/33 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaissut asian niin, että repussa kulkee aina mukana sadetakki ja housut. Menee pieneen tilaan ja ovat kevyet. Voin lähteä aina kevyesti vettähylkivällä tuulipuvulla töihin ja tarvittaessa vuorautua sadeasuun.

Ei tarvi hikoilla goretexien alla joka työmatkaa varmuuden vuoksi. Tulee edullisemmaksikin, kun sadeasu pysyy vuosia kunnossa vähäisen käytön takia ja tuulipuku on edullisempi ostos kuin goretex-asu.

Vierailija
16/33 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 12:57"]

Siis hengittävä ja täysin vedenpitävä housut ja takki-yhdistelmä?

Tarvitsen sellaisen kun alan taas pyöräillä työmatkoja ja nykyinen ei kestä sadetta kuin hetkisen ennenkuin tulee läpi. Se onkin kai vain vettähylkivä.

[/quote]

Hengittävää ja täysin vedenpitävää vaatetta ei ole. Goretexiä yms mainostetaan sellaisena, mutta jos ne ovat täysin vedenpitäviä (teipatut saumat jne), ne eivät hengitä. Se on vain mainoslause, hengittävät ehkä jossain laboratorio-oloissa. Jos taas hengittävät edes vähän, ne eivät ole täysin vedenpitäviä. Se pitää vain hyväksyä, että sateella kastuu joko siitä vedestä tai sitten hiestä. 

Vierailija
17/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 17:32"]

Olin toissa syksynä Sarekissa Rutsin lapissa viikon vaelluksella. Reissulle osui noin puolentoista vuorokauden kova sade, välillä tuli kaatamalla. Mulla oli North Facen Gore-takki ja Jack Wolfskinin Texapore-housut. Pysyin lähes kuivana, hieman vettä tuli kasvoja pitkin leuan alle ja hihansuihin, kun vaellussauvoja käytettäessä ei voinut roikottaa käsiä alaspäin.

Kumpikin kalvomateriaali pitää edelleen vettä täydellisesti, nuo ovat olleet käytössä nyt neljä vuotta, olleet mukana kolmella syysvaelluksella Lapissa jolloin ovat olleet päällä koko ajan, sekä lähiretkillä ja muussa kotikäytössä sadeasuna.

[/quote]

Eihän sinua pysty sitten kastelemaan ollenkaan kun sun kalvopuku pitää noin täydellisesti vettä rankkasateessakin. Tuulipuku päällä kyllä rankkasateessa kastuisi äkkiä täysin läpimäräksi ja tulisi ikävä kotiin. Ihan sieltä lähimetsästäkin.

Vierailija
18/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 19:53"]

Voisin vaikka lyödä vetoa että rankkasade tulee hyvästäkin kalvopuvusta läpi 10 minuutissa. Itsellänikin on vettähylkivä tuulipuku josta rankkasade tuli läpi minuutissa ja kastuin läpimäräksi.

[/quote]

vettä hylkivä on eriasia kuin vedenpitävä. Goretex vedenpitävyys on yli 28000mm kuin vettähylkiäksi katsotaan sellinen joka pitää vettä enintään 3000mm.

[/quote]

Tuulipuvuissa on vesipilariarvot 200 mm - 500 mm joten eihän se ole lähelläkään yhtä pitävä kuin vedenpitävä kalvopuku.

Vierailija
19/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voisin vaikka lyödä vetoa että rankkasade tulee hyvästäkin kalvopuvusta läpi 10 minuutissa. Itsellänikin on vettähylkivä tuulipuku josta rankkasade tuli läpi minuutissa ja kastuin läpimäräksi.

Vierailija
20/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu ihan tyytyväinen noihin erätukun pukuihin. Esim tää on edullinen.

http://www.eratukku.fi/ulkoilu/vaatteet/ulkoilupuvut/celia-lady-kalvopukusetti-p-15109.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän