Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaa edullisimmat goretex tms kalvopuvut aikuisille?

Vierailija
17.03.2013 |

Siis hengittävä ja täysin vedenpitävä housut ja takki-yhdistelmä?

Tarvitsen sellaisen kun alan taas pyöräillä työmatkoja ja nykyinen ei kestä sadetta kuin hetkisen ennenkuin tulee läpi. Se onkin kai vain vettähylkivä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Erätukun puku todellakin on edullinen. 9, pärjäätkö tuolla ihan oikeasti rankkasateessa vai tuleeko vesi läpi? Minulla on saman hintainen tuulipuku ja se kyllä laskee rankkasateen heti läpi niin että kastuu alusvaatteita myöten ihan hetkessä. Viime kesänä esimerkiksi tuli käytännössä testattua.

Vierailija
22/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on goretex-housut, ostettu joskus 8 vuotta sitten alennuksesta ja maksoi muistaakseni 150 e. Ei todellakaan ole mikään muovipussi! Todella hyvät housut ja paljon olen käyttänyt. En kaatosateessa varmaan koskaan joten ihan 100% vedenpitävyyttä en voi luvata... Mutta erittäin hyvin olen pärjännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 20:07"]

Tuo Erätukun puku todellakin on edullinen. 9, pärjäätkö tuolla ihan oikeasti rankkasateessa vai tuleeko vesi läpi? Minulla on saman hintainen tuulipuku ja se kyllä laskee rankkasateen heti läpi niin että kastuu alusvaatteita myöten ihan hetkessä. Viime kesänä esimerkiksi tuli käytännössä testattua.

[/quote]

Kyllä se sen vartin ainakin piti, minkä työmatkapyöräily kesti. 

Vierailija
24/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että ohut kalvopuku kuitenkin hengittää huomattavasti paremmin kuin paksu kuminen sadepuku.

Vierailija
25/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta Haltin tai Raiskin DrymaxX -asuista kovassa vesisateessa?

Vierailija
26/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maksaa noin 200€/takki ja 200€/ housut. Tarjouksesta ja alesravoi kuitenkin hyvällä tuurilla löytää -70% alennuksella.

Vierailija
27/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 13:02"]

Onhan se toki humpuukia kastua läpimäräksi jos tulee kova sade.

[/quote]

Voisin vaikka lyödä vetoa että rankkasade tulee hyvästäkin kalvopuvusta läpi 10 minuutissa. Itsellänikin on vettähylkivä tuulipuku josta rankkasade tuli läpi minuutissa ja kastuin läpimäräksi.

[/quote]

vettä hylkivä on eriasia kuin vedenpitävä. Goretex vedenpitävyys on yli 28000mm kuin vettähylkiäksi katsotaan sellinen joka pitää vettä enintään 3000mm.

Vierailija
28/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:45"]

vettä hylkivä on eriasia kuin vedenpitävä. Goretex vedenpitävyys on yli 28000mm kuin vettähylkiäksi katsotaan sellinen joka pitää vettä enintään 3000mm.

[/quote]

Onko sulla itselläsi kalvopuku ja millä vesipilarilla ja kokemusta rankkasateessa ulkoilusta sen kanssa? Oletko oikeasti kokeillut että se ei laske vettä läpi 10 minuutissa kun sade rummuttaa huppuun ja olkapäille vaikka vettähylkivä tuulipukuni laski heti vedet läpi?

Vierailija
29/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi hyvin kuvitella että kalvopuku on kompromissi sadepuvun ja tuulipuvun väliltä. Pitää paremmin vettä kuin tuulipuku mutta ei kuitenkaan kaatosadetta ja hengittää paremmin kuin sadepuku mutta ei niin hyvin kuin tuulipuku.

Vierailija
30/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Haglöfsin gorepuku ja se piti täysin kuivana koko päivän ja yön jatkuneessa lumisateessa vaellusreissulla. Märässä tuulipuvussa olisi varmasti päässyt hengestään hypotermian takia. Hintaakin tuolle gorepuvulle tosin  tuli himpun alle 700 EUR vaikka housuista sain alennustakin.

Vierailija
31/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lumisateessa voisi edes kastua? Lumihan on kuivaa. Ei minulla ainakaan lumisade kastele takkia edes ulkopuolelta vaan hiutaleet varisevat maahan.

Vierailija
32/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 16:15"]

Itselläni on Haglöfsin gorepuku ja se piti täysin kuivana koko päivän ja yön jatkuneessa lumisateessa vaellusreissulla.

[/quote]

Mitähän jos lumen sijasta olisikin satanut ehtaa vettä kaatamalla tunnin parin ajan? Olisi voinut vesi tulla kalvopuvun läpi ihan toisen lailla kuin lumi ja kylmä vesi olisi kastellut sisävaateesi ja olisit hytissyt läpimärkänä ihan kuin tuulipuvussakin.

Vierailija
33/33 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toissa syksynä Sarekissa Rutsin lapissa viikon vaelluksella. Reissulle osui noin puolentoista vuorokauden kova sade, välillä tuli kaatamalla. Mulla oli North Facen Gore-takki ja Jack Wolfskinin Texapore-housut. Pysyin lähes kuivana, hieman vettä tuli kasvoja pitkin leuan alle ja hihansuihin, kun vaellussauvoja käytettäessä ei voinut roikottaa käsiä alaspäin.

Kumpikin kalvomateriaali pitää edelleen vettä täydellisesti, nuo ovat olleet käytössä nyt neljä vuotta, olleet mukana kolmella syysvaelluksella Lapissa jolloin ovat olleet päällä koko ajan, sekä lähiretkillä ja muussa kotikäytössä sadeasuna.

Liikkuvampaan käyttöön kannattaa hankkia sellainen puku, jossa on tuuletusvetoketjut kainaloissa ja housujen sivusaumoissa.

Gore-vaatteita tehdään myös rajumpaan käyttöön:

http://ursuk.fi/fi/ammatti_ja_military/pelastuspuvut/tuote/37/5020-ii-immersion-suit/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi