Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies maksaa veljensä velkoja

Vierailija
13.03.2019 |

En tiedä olenko minä kohtuuton, vai toimiiko mies tässä väärin.
Emme ole naimisissa, mutta meillä on yhteinen lapsi ja talovelkaa. Erilliset rahat, mutta yhdessä maksetaan elämistä.
Miehellä on ”hulttioveli” joka omalla shoppailullaan on saanut luottotietonsa tappiin (käy siis kuitenkin töissä) jonka velkoja mies on maksanut pois, kysymättä minulta, koska asia ei kuulemma minulle kuulu.
Nyt tämä veli on saanut suurehkon summan rahaa, jolla maksoi nuo velkansa ja loput pisti säästöön. Ei puhettakaan että maksaisi miehelle takaisin, eikä mies rahojaan rakaisin vaadi, kuulemma halusi auttaa.
Minua mies on toisinaan pyytänyt maksamaan isompia laskuja säästöistäni kun hänellä rahat kuulemma loppu.., mitä mieltä? Eikö asia tosiaan kuulu minulle millään tavalla mihin mies omat rahansa pistää?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mielipidettä?

Vierailija
2/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen oma talous menee kuralle auttamisen vuoksi, niin mies on tyhmä. Eri juttu, jos hänellä olisi oikeasti sitä ylimääräistä sen verran, että pystyy auttamaan, niin tehkööt omilla rahoilla mitä lystää, kunhan hänen perhe ei siitä kärsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mieheltä on rahaa mennyt tuohon veljen tukemiseen? Kyllähän se olisi oikein että veli maksaisi velkansa myös veljelleen eli miehellesi. Toisaalta, ei ole sinun asiasi.

Vierailija
4/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä miten yhteiset kulut teillä maksetaan. Jos mies hoitaa kohtuullisen/hänelle kuuluvan osuuden niistä, ei sulle hirveästi kuulu mitä tyhmyyksiä hän tekee lopuilla. Jos taas hänen vastuullaan oleva osuus kaatuu sinun maksettavaksesi, tottakai sinulla on oikeus puuttua asiaan.

Vierailija
5/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veljellä on säännölliset tulot, niin miten hän ei kykene maksamaan omia velkojaan? Ihan puhtaalta hyväksikäytöltä tuo kuullostaa ja miehesi on tyhmä ja sinisilmäinen.

Vierailija
6/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin miehen setviä asian veljensä kanssa. Ei tietenkään ole oikein, maksattaa sinulla yhteisiä isoja laskuja, koska miehen rahat ovat menneet veljen auttamiseen, mutta velat on nyt kuitattu, joten ei paina miehesikään taloutta enää.

Vierailija
7/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu, kunhan mies hoitaa sen osuuden teidän yhteisistä menoista minkä olette sopineet. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole hoitanut? Maksa se suurempi lasku velkakirjalla ja vaadi omasi takaisin. Kai mieskin tajuaa että oma taloutensa on ensisijainen veljen talouteen nähden? Ja kun asia ei sinulle kuulu, ei sinun kuulu myöskään välillisesti miehen veljelle maksaa mitään.

Vierailija
8/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksa miehen pelleilyn takia isompia laskuja, koska viime kädessä sinä joudut välillisesti maksumieheksi veljen rahankäytön takia. Lisäksi jos mies on noin leväperäinen rahankäytön suhteen ettei muka yhteistaloudessa sinulle kuulu mikään mitä hän tekee, eriytä talouttanne ja ala laittamaan pahan päivän ja isomman pommin varalta rahaa sivuun ja tee tiukasti velkakirjat kaikesta. Se ei ole tyhmyyttä vaan viisasta rahankäyttöä. Sinulle nimenomaan kuuluu tuo asia, tai sitten ette asu yhdessä. Avioehto on myös kova juttu.

Vierailija
9/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse satasista niin ymmärrän auttamisen, mutta jos alkaa olla kyse tuhansista euroista, niin kysyisin mieheltä onko hänellä kaikki ruuvit aivan kohdallaan. Hänhän on sitoutunut perustamaansa omaan perheeseen, ei laahaamaan lapsuudenperheen taakkoja perässään.

Kyllä minä sanoisin, että kaikki mitä syytää veljeensä, on sinulta pois! Sehän on totta. Laittaisi mies edes omaksi hyväkseen rahat, jotka on laskettavissa hänen rahoikseen.  Itse katsoisin että tuollainen toisten velkojen maksu on lähestulkoon sama kuin käyttäisi rahat perseenpyyhkimiseen tai sytykkeenä.

Kun mies laittaa ylimääräistä tuollaiseen kyseenalaiseen hyväntekeväisyyteen, niin se pois jostain teidän perheen ylimääräisestä hyvästä tai pahanpäivän rahavarastosta, kun jokin iso asia menee rikki ja se täytyy uusia. Haluaako mies kiukkuisen ja katkeran vaimon vai hieman suopeamman, kysypä häneltä mitä pitkässä juoksussa haluaa.

Vierailija
10/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tilanne miehen veljelle. Voi rällätä miten huvittaa ja veli tulee pelastamaan rahasäkin kanssa.

Minusta on ihan käsittämätöntä typeryyttä alkaa makselemaan muiden velkoja.

Vierailija
11/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen mies. Meillä ei ole koskaan ollut raha-asiat vakaalla pohjalla, mies yrittäjä eli välillä rahaa tulee "paljon" ja välillä on nihkeämpää. Avustettava veli ei ole läheinen meille, olen tavannut perheen kaksi kertaa kymmenen vuoden aikana vaikka lapsemme ovat kuitenkin samanikäisiä serkuksia... Veli on kaiken lisäksi heistä se menestyneempi, joten todella ihmettelen tätä kuviota. Se on nyt onneksi loppunut, mutta heidän vanhempansa elättävät osin tuota veljen perhettä, meille rahallista avustusta ei ole tullut. Vanhemmat ovat vielä sen verran nuoria että tuskin näitä autojen ja lomamatkojen ostoja edes tulevaisuudessa otetaan ennakkoperintönä huomioon. Olen näreissäni lasteni puolesta, itselleni en heiltä avustusta kaipaa. Vaikuttaa siltä että tuollainen epätasa-arvoinen dynamiikka opetetaan jo lapsena. Samat isovanhemmat myös lahjovat näitä serkuksia epäreilusti, mikä on tosi surullista.

Vierailija
12/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni teki tuota, että jeesasi ystäviään ja sukulaisiaan ja sitten joutui pummaamaan minulta rahaa. Surutta siirsi ystävälleen 500€ ja ei ollut sitten enää varaa maksaa vuokraa... En tiedä mahtoiko ikinä saada rahoja edes takaisin... Hän oli luonteeltaan sellainen "kaveria ei jätetä" ja halusi ystäviensä silmissä näyttää oikein rahamieheltä, vaikka sitä ei todellisuudessa ollut.

Vierailija
13/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen mies. Meillä ei ole koskaan ollut raha-asiat vakaalla pohjalla, mies yrittäjä eli välillä rahaa tulee "paljon" ja välillä on nihkeämpää. Avustettava veli ei ole läheinen meille, olen tavannut perheen kaksi kertaa kymmenen vuoden aikana vaikka lapsemme ovat kuitenkin samanikäisiä serkuksia... Veli on kaiken lisäksi heistä se menestyneempi, joten todella ihmettelen tätä kuviota. Se on nyt onneksi loppunut, mutta heidän vanhempansa elättävät osin tuota veljen perhettä, meille rahallista avustusta ei ole tullut. Vanhemmat ovat vielä sen verran nuoria että tuskin näitä autojen ja lomamatkojen ostoja edes tulevaisuudessa otetaan ennakkoperintönä huomioon. Olen näreissäni lasteni puolesta, itselleni en heiltä avustusta kaipaa. Vaikuttaa siltä että tuollainen epätasa-arvoinen dynamiikka opetetaan jo lapsena. Samat isovanhemmat myös lahjovat näitä serkuksia epäreilusti, mikä on tosi surullista.

Itse asiassa otetaan tai sitten maksetaan lahjaveroa. Älä huoli, kyllä nämä peeukirjoituksissa huomioidaan viimeistään.

Vierailija
14/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun exäni teki tuota, että jeesasi ystäviään ja sukulaisiaan ja sitten joutui pummaamaan minulta rahaa. Surutta siirsi ystävälleen 500€ ja ei ollut sitten enää varaa maksaa vuokraa... En tiedä mahtoiko ikinä saada rahoja edes takaisin... Hän oli luonteeltaan sellainen "kaveria ei jätetä" ja halusi ystäviensä silmissä näyttää oikein rahamieheltä, vaikka sitä ei todellisuudessa ollut.

Sama. Mutta muunlaisia palveluksia ei tehnyt, kaikki oli aina vain rahaa. No, hänen vanhempansakin ovat auttaneet aina vain rahallisesti, mitään kuuntelevaa olkapäätä ei kotoa ole koskaan löytynyt. Kyseessä ihan normaalit keskituloiset ihmiset ilman omaisuutta. 

Vierailija
15/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko mieheltä on rahaa mennyt tuohon veljen tukemiseen? Kyllähän se olisi oikein että veli maksaisi velkansa myös veljelleen eli miehellesi. Toisaalta, ei ole sinun asiasi.

Mies ei suostu edes kertomaan paljonko on pistänyt veljen velkoihin. Kerran kysyin onko kyse satasista niin mies naurahti ja pyöritteli päätään, päättelin tästä että paljon enemmän.

Ap

Vierailija
16/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa otetaan tai sitten maksetaan lahjaveroa. Älä huoli, kyllä nämä peeukirjoituksissa huomioidaan viimeistään.

Saattavat elää vielä 20-30 vuotta, joten kuka näistä kaikista edes tietää siinä vaiheessa enää... 

Vierailija
17/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä miten yhteiset kulut teillä maksetaan. Jos mies hoitaa kohtuullisen/hänelle kuuluvan osuuden niistä, ei sulle hirveästi kuulu mitä tyhmyyksiä hän tekee lopuilla. Jos taas hänen vastuullaan oleva osuus kaatuu sinun maksettavaksesi, tottakai sinulla on oikeus puuttua asiaan.

No eikös se kuulu, jos miehellä ei ole rahaa ja AP JOUTUU MAKSAMAAN.

Ap, teet yhtä tyhmästi kuin miehesi:

Mies maksaa veljen puolesta ja sinä miehesi puolesta.

Lakkaa maksamasta miehesi puolesta, vasta sitten voit arvostella miestäsi - muuten et!

Vierailija
18/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et maksa miehen pelleilyn takia isompia laskuja, koska viime kädessä sinä joudut välillisesti maksumieheksi veljen rahankäytön takia. Lisäksi jos mies on noin leväperäinen rahankäytön suhteen ettei muka yhteistaloudessa sinulle kuulu mikään mitä hän tekee, eriytä talouttanne ja ala laittamaan pahan päivän ja isomman pommin varalta rahaa sivuun ja tee tiukasti velkakirjat kaikesta. Se ei ole tyhmyyttä vaan viisasta rahankäyttöä. Sinulle nimenomaan kuuluu tuo asia, tai sitten ette asu yhdessä. Avioehto on myös kova juttu.

Minä olenkin säästänyt jo rahaa, myös lapselle. Miehellä ei ole ikinä ylimääräistä pistää esim lapsemme säästötilille, veljen velkoihin sitä rahaa on kuitenkin löytynyt..

Ap

Vierailija
19/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka? En ole tämän kirjoittaja, mutta ihan sama tilanne meillä. Miehen siskon perhettä on vuosien varrella avustettu sadoilla tuhansilla euroilla. Mistään ei ole papereita, joten perunkirjoituksessa siskohan voi väittää, että vanhemmilla oli uhkapelionglema, sinne ne rahat hupsahti eikä hänelle.

Vierailija
20/40 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko oikeasti, että mahdollisesti 30 vuoden kuluttua tulevan kuoleman jälkeen aletaan kaivella ikivanhoja tiliotteita- eihän niitä ole missään enää olemassa?? Lomamatkoja voi ostella perheelleen ihan ilman velvollisuutta maksaa lahjaveroaja jos auto on ostettu hulttiolapsen nimiin, niin miten todistat sen, että vanhemmat ovat antaneet siihen rahan? Hiukan todellisuudentajua kehiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä