Rauhoittavia käyttäviä linjoilla?
Käyttääkö kukaan rauhoittavia säännöllisesti? Mulla on tällä hetkellä todella vaikeata olla. Mä pärjään töissä, vaikka sielläkin on paljon ajateltavaa, mutta ongelmana ovat iltapäivät!
Kotona odottaa aina kaaos, tuntuu, että koko ajan vaaditaan jotakin. Lapset kinaa, mies laiskottelee. Mul on sellainen olo etten ikinä saa rentoutua.
Halusin vaan olla ja ajattelin saisinko lääkäriltä tähän ahdistukseen rauhoittavia, jotka auttaisivat rentoutumaan ja ottamaan asiat rennosti.
Olen perfektionisti. Koko ajan siivoan tai mietin siivoamista. Kontrolloin kaiken.Olen huolissani kaikesta. Todellista huolta ei kuitenkaan ole.
Talous on kunnossa, mutta muutto on edessä, kenties jopa ulkomaille.
Toivoton olo. Mikä avuksi?
Kommentit (4)
Rauhoittavia ei pidä käyttää säännöllisesti, koska niihin tottuu ja elimistö vaatii niitä lisää, eli kehittyy riippuvuus. Mutta niitä voi käyttää pahimpaan ahdistukseen silloin tällöin. Itse käytin Opamox 15 mg kun ahdistuneisuus oli pahana. Tärkein apu siihen on ollut kuitenkin terapia, jossa olen tarkastellut eri tilanteissa ahdistuksella reagoimista ja opetellut uusia tapoja kohdata ne tilanteet. Ahdistuksen takana on mulla ollut usein joku järjenvastainen ajatusmalli joka aiheuttaa valtavaa syyllisyyttä ja pelkoa.
Ahdistuneisuuteen voi kokeilla myös mielialalääkitystä eli masennuslääkkeitä. Esim Cipralex toimi mulla aikanaan. Niihin ei kehity varsinaisesti riippuvuutta, mutta ne pitää lopetella tosi hitaasti, ettei tulisi ikäviä lopetusoireita. Ne myös alkavat vaikuttaa hitaasti, viikkojen kuluessa.
Terapiassa olen opetellut myös hengittämistekniikoita joilla saa rinnasta sitä pahaa tunnetta pois.
lääkärille mars, kirjottaa lähetteen psyk.polille ja sitä kautta masennuslääkitys, terapia ja tarvittaessa rauhoittava +unilääkitys..
Voisitko järjestää niin, että saisit omaa aikaa joka viikko, jolloin sulta ei vaadittaisi mitään ja voisit tehdä niitä asioita, jotka tuo sulle iloa tai sitten ihan vaan rentoutua. Listaa ylös kaikki asiat, mitkä sua huolettaa, niin pienet kuin isotkin ja mieti sitten mitä voisit tehdä niille. Pyydä miestä avuksi asioihin :)
up
ap