Miksi Alkossa hyökätään palvelemaan niin alttiisti?
Onhan se kiva että sitä palvelua ylipäätään saa, mutta joskus tuntuu että ollaan melkein liiankin auliita hyökkäämään asiakkaan "kimppuun" - vai tuntuuko minusta vain siltä...?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se on jos sinne menee liian fiksusti pukeutuneena. Me vanhat tenuseipäät saamme olla rauhassa kun tietävät että löydämme kosanderimme ilman apuakin.
-Arska
Kiva kuulla, olen siis hyvin pukeutunut.
Mielestäni Alkon myyjien taso on romahtanut viimeisen viiden vuoden aikana. Ainakin pääkaupunkiseudulla.
Golidzihousut? Nauran kuutamoon😁😅😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten kävin alkossa hakemassa pari pulloa viiniä ja myyjä seuraili vähän kauempaa. Oli vastassa aina sillä hyllyrivillä mihin minäkin menin. Asetteli pulloja paremmin riviin miero hymy huulilla. Pitivät varkaana vaatimattomasti pukeutunutta nuorta miestä. Tuntui kuin olisin saapunut johonkin vítun kokoomuksen perseen haistelu kauppaan. Maksoin viinejä kassalla ja kassahenkilöllä hyvin halveksuva katse. Alemman luokan työmies oli tullut ostamaan viiniä hienojen ihmisten kauppaan ai että! En ole mennyt sen jälkeen enään alkoon ja itseasiassa lopetin kokonaan alkoholin juomisen, koska tässä maassa on niin paskat vibat juoda tai vetää yhtään mitään.
Kun lähtee golidzihousuissa kaupoille, voi joutua silmätikuksi. Tästä oli täällä ketjukin.
Kyllä! Näin maailman parhaassa ja tasa-arvoisimmassa maassa.
Pakko niitten on jotain tehdä asiakastyytyväisyyden eteen. Alkoholin hinnat nousee koko ajan, markettien valikoimat laajenee ja alkoista katoaa asiakkaat.
Pian niillä on sisäänheittäjät ja alennusmyyntien yhteydessä jaetaan ilmaisia ämpäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Golidzihousut? Nauran kuutamoon😁😅😄
Vauvapalstalla college kirjoitetaan golidzi. Ihme, ettet sitä tiennyt. Oletko av-n00bi?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Alkon myyjien taso on romahtanut viimeisen viiden vuoden aikana. Ainakin pääkaupunkiseudulla.
Myyjä tuli heti ovella kysymymään mitä tuotetta olen etsimässä. Kerroin tarvitsevani triple seciä (Cointreau tmv), johon myyjä totesi, että hän on ollut viisi päivää vapailla, eikä tiedä mitään koko liikkeen asioista - että näin...
Itse olen hakenut alkoon töihin en pääse edes haastatteluun. Kuitenkin kun kuuntelen henkilökunnan ulkoa opeteltua liturgiaa ja suosituksia ilman että edes otetaan asiakas henkilökohtaisesti huomioon. Ihmetyttää todellakin. En ilmeisesti ole alkon kriiterit täyttävä työntekijä kun itse ottaisin selvää mitä ko asiakas haluaa tai missä tilanteessa ja kertoisin tuotteiden eroista koska tunnen hyvin monipuolisesti juomia ja ruokia. Olen varmaan liian vanha ja väärä työhistoria sekä koulutus.
Nykyään viini ja olutharrastus on sillä tasolla että usein asiakkaat tietävät asiasta enemmän kuin tämä uusi myyjä/myyjätär.