Lue keskustelun säännöt.
taksi vienyt lapsen väärään kotiin??!!
16.03.2013 |
Iltalehdessä juttu tästä, että 12vee (?????????????????!joo) viety väärään taloon johon mennyt sisään ja äiti siellä talossa saanut sitten taksin pysähtymään ja ottamaan lasta mukaan taas. Siis YKSI pieni juttu tässä mietityttää - ehe.....kun luin otsikon ajattelin että kuinka ihmeessä ekaluokkalainen ei tiedä että on väärässä pihassa MUTTA kyseessä olikin KAKSITOISTAVUOTIAS????? Täh....ei siis millään mee jakeluun tämä asia, mun mielestä jo 7vee tietäää "onko tämä mun koti tai ei"........jotain outoa tässä hommassa on kyllä......reagoiko joku muu tähän...?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Eiköhän tuon viestin tulkitse kukin tavallaan.
Jonkun mielestä toteamus voi olla päivittelyä. Oikeasti onko joku sitä mieltä että on toivottavaa saada vammainen lapsi? Uskon että vammaisten vanhemmat ainakin joskus salaa toivovat että lapsensa olisi terve ja normaali.
Vammainen ei kenties koskaan pysty itsenäiseen elämään.
Mielestäni vammaisuus on surullinen kohtalo tapahtuipa se vammautuminen missä tahansa elinkaaren vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 10:42"]
Vaikeasti älyllisesti vammainen täytyy olla jos kotiaan ei tunnista 12-vuotiaana.
Tulee vieraaseen kotiin kuin omaansa.
Liekö niitä vammaisia jotka elävät "kiertolaiselämää" hoitopaikasta toiseen ja ihan sama kuka "äiti" on.
Surullista joka tapauksessa niin lapsen kuin vanhempiensakin kannalta että lapsi on vammainen.
[/quote]
Mikä ihme saa ihmisestä noin tunnevammaisen, kuin sinä?
[/quote]
En ole tuo ensimmäinen kirjoittaja, mutta minua ihmetyttää, mikä tuota jälkimmäistä kirjoittajaa riivaa. Mitä pilkkaavaa tai "tunnevammaista" tuossa asiassa on? Eivät kaikki vammaiset lapset todellakaan ajattele, että tämä ei ole minun kotini. He menevät sinne, minne viedään, ja luottavat siihen, että kyllä aikuiset huolehtivat. Lapsi varmaan ajatteli, että äiti on tässä talossa, kun kerran taksi hänet tänne toi. Väärään osoitteeseen meneminen ei varmastikaan ollut sen enempää lapsen kuin taksinkaan vika vaan sen tahon, joka oli antanut osoitteen taksikuskille. Oli varmaan vieras kuljettaja, kyllä tuttu kuljettaja olisi ruvennut ihmettelemään osoitetta, jos olisi joka päivä vuosien ajan vienyt kyseisen lapsen jonnekin muualle. Ja jälkimmäiselle kirjoittajalle tiedoksi, on tosi suuri määrä sellaisia vammaisia lapsia, joita omat vanhemmat eivät jaksa hoitaa ja jotka sitten kiertävät väliaikaisperheestä toiseen, ovat esim. kolmen perheen hoitoringissä, tai laitoksessa, jossa on useita hoitajia. Vammaisuus ei ole kenellekään ilo, ei biologisille vanhemmille eikä lapsellekaan, kun hän ei koskaan tule olemaan täysin itsenäinen vaan tulee aina tarvitsemaan yhteiskunnan tukea. Et kai sinäkään haluaisi, että sinä itse, miehesi, lapsesi tai vanhempasi olisi vammainen?
[/quote]
Todella halveksuvasti kirjoitettu. Tottakai tiedän, ettei kaikki vammaiset asu kotona vanhempien kanssa, ja että on myös näitä "kiertolaisia", mutta tekstistä paistaa suora halveksunta vammaisia ihmisiä kohtaan.
Ja sitten vielä päivitellään, kuinka surullista kaikkien osalta lapsen vammaisuus on.
[/quote]