Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

negatiivinen työkaveri

Vierailija
11.02.2013 |

..vie voimat ja vähäisenkin työmotivaation. ihmettelen, että miten pystyisin säilyttämään jonkinlaisen positiivisuuden ja innon työtäni kohtaan.

Työskentelemme samassa tilassa, joten en voi lähteä pois työskentelytilasta. Työ on "päivystystyyppistä" eli ajoittain on enemmän työtä ja ajoittain vähemmän. En voi siis vedota kiireeseen. Olen myös yrittänyt nätisti kautta rannan pyytää työrauhaa, mutta hän muistaa sen vain hetken verran ja rutisee jälleen jostakin.

minusta tuntuu, etten jaksa sitä, että hän ei näe mitään hyvää työpaikastaan, muista työntekijöistä, ex-kumppaneistaan, ihmisistä jotka uskaltavat kyseenalaistaa hänet tai kehittämisintoisista ihmisistä sekä työntekijöistä, jotka uskaltavat myöntää etteivät osaa ja hakevat itse tietoa asiasta kysymällä kokeneemmalta.

Viimeksi työskennellessään hän kehui ainoastaan sitä, että kuinka hänen eväissään oleva herkku on hyvää. Oikeastaan kaikki muu oli huonosti.

En myöskään kestä hänen kiroilua ja erittäin rumia tai alatyylisiä ilmaisuja asioista. Muutama kirosana silloin tällöin ei minua todellakaan haittaa, mutta kuulen "naisenalapää"-kirosanaa miltei joka virkkeessä.

työntekijä itse kokee olevansa erinomainen ja kokee olevansa pätevä. Todellisuudessa tämä reppana ei osaa soveltaa teoriatietoa ollenkaan, vaan toimii tyylillä "sieltä mistä aita on matalin". hänellä on erityisosaamisen alueeksi jaettu erään työsuoritteen ohjeistus. muuten kiva, mutta se ei palvele todellistä käyttäjäkuntaa - satunnaisia tai uusia työntekijöitä. hän ei ota vastaan keneltäkään parannusehdotuksia.

ja tämän kanssa joudun työskentelemään usein. hän on kuin musta-aukko, joka imee työintoni ja motivaationi, mutta ennen kaikkea, positiivisuuteni. apua!

kiitos, että sain avautua, tämä helpotti jonkin verran.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuttaa toisen ihmisen luonnetta. Voit kylläkin vaatia työtoveriltasi että hän lopettaa kiroilun. Sinnikkäästi joka kerran kun hän keskustellessaan kanssasi käyttää v-sanaa, toteat että ole ystävällinen äläkä kiroile. Työkaverisi järkyttyy tästä aluksi, sen jälkeen hän selittää kuinka hän on rento tyyppi joka ei turhia nipota (=sinä olet tiukkapipo nipottaja), mutta kun jaksat huomauttaa joka kerrasta, hän pikkuhiljaa oppii jättämään v-sanan pois, tai korvaa sen jollain nätimmällä ilmaisulla.

Ja koitathan muistaa, että siinä missä sinä koet työkaverisi rasittavana, hän kokee sinun pakkopositiivisuutesi rasittavana.

Vierailija
2/7 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain sivulauseessa teidän keskustelussa että sä itse et ainakaan jaksa valittaa aisoista joille ei oikeasti voi mitään.. menee hukkaan turhaa energiaa ja tulee vaan huonolle tuulelle. JOs hän vaikka tajuaisi vinkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos vain joku päivä avautuisit hänelle kunnolla, niin että viesti menisi todellakin perille. Etkä sitten välittäisi mitä mieltä hän on sinusta (kun kuitenkaan ei tykkää).

Huudat hänelle naama punaisena, että "Nyt *piip*(=naisen alapää) se turpa kiinni ja lopeta se *piip* valitus!"

Ja sitten menet sanomaan esimiehelle, että sä et kestä sitä tyyppiä ja kohta saat hermoromahduksen, jos homma ei muutu.

Vierailija
4/7 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

negatiivinen. Työkaveri on sellainen positiivinen, jolla on aina aikaa jutella mukavia ja selvitellä kaikkea muuta kun töitä. Mitään työasiaa se ei saa itse selvitettyä, vana kysyy multa. Töitä tekee sillä ajatuksella, että "teen sen verran kuin ehdin" Tästä seuraa se, että ne tekemättömät työt kaatuu mulle. Ja kun painetta alkaa olla tarpeeksi, niin työkaveri on saikulla. Sitten on kiva tulla taas positiivisena töihin, kun pöytä on jälleen puhdas ja saa ruveta merkkailemaan Kiloklubin palluroita ja tutkailemaan vaatteita netistä.

Vierailija
5/7 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uudessa työpaikassa ja kohtasin tällaisen negatiivisen työkaverin. Joka ikinen asia työpaikassa työtehtävissä ja esimiehessä on tämän henkilön mielestä huonosti. Hän saattaa aloittaa pitkällisen selostuksen siitä mikä on paskaa ja siinä sitä sitten on sen selityksen vankina niin kauan että tyyppi sallii lopettaa. Uutena työntekijänä olen todella hankalassa välikädessä. Työtehtävät vaikuttavat mielekkäiltä ja esimieskin ihan ok:lta. EN halua valittaa mistään enkä voikaan, en halua "jäädä kiinni" esimiehelle tällaisen "keskustelun" käymisestä jossa vanha työntekijä valittaa ja minä kuuntelen, koeajalla epäluottamuksen osoittaminen esimiestä kohtaan on yhtä hyvä syy saada potkut kuin mikä tahansa muukin. 

Jos näissä keskusteluissa koitan esittää positiivisia näkökulmia niin niistä aivan varmasti löytyy jotain miten muuttaa ajatus negatiiviseksi. Lisäksi jos esimies yrittää antaa jotain tehtäviä normaalien päivittäisten rutiinien lisäksi on tämän kyseisen työkaverin mahdotonta ottaa niitä vastaan koska on niin "kiire" ja esimies on idiootti kun koittaa antaa alaisilleen tehtäviä. Tosiasiassa niin kova kiire ei ole koko ajan ja minulla aikaa on paljon koska on hetkiä jolloin minua ei ehditä opastamaan ja voin tehdä muita juttuja. Kun tällaisessa tilanteessa otan esimiehen antaman tehtävän vastaan, koittaa tämä vanha työntekijä saboitoida tehtävän saattamista loppuun esimiehen toivomalla aikataululla. 

En tiedä mitä tekisin. Onneksi em henkilö on jäämässä pois ainakin vuodeksi parin kolmen viikon päästä, siihen asti täytyy vain kestää ja koittaa selvitä siitä että kyseinen hlö istuu seuraavat kaksi viikkoa vieressä opastamassa joissain tehtävissä.........arghhhhH!!

Vierailija
6/7 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla istui myös tuollainen vieressä vuoden verran. Otin asian puheeksi esimiehen kanssa kehityskeskustelussa ja kappas kun töitä järjesteltiinkin uudelleen ja pääsimme istumaan eri puolelle toimistoa.

Vierailija
7/7 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös työskentelen samassa työtilassa negatiivisesti kaikkeen suhtautuvan vanhan työntekijän kanssa. Soittelee miehensä kanssa pitkin päivää säännöllisesti vähintään kolmesti. Haukkuu lähes kaikki työkaverinsa. Raskasta on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan