Miksi jotkut ihmiset asioivat takki päällä kaupassa?
Kommentit (48)
Miksi kysyt asia, koska käyn aina pikaisesti kaupassa, en vietä vapaa-aikaa kaupassa.
On muitakin kaupoja kuin Stockka. Kaikki käy kaupassa autolla. Bussinko jätän takkini ja palelen pysäkiltä kauppaan? Miksi en pitäisi päälläni 500 euron takkiani. Kaameata katsottava ne paitasillan hosuvat asiakkaat.
Sukkasillaan tai hienoissa korkokenkissä tietty niin kuin teatteriin mennään. Juu ulkokengät säilytyslokeroon.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 12:50"]
On muitakin kaupoja kuin Stockka. Kaikki käy kaupassa autolla. Bussinko jätän takkini ja palelen pysäkiltä kauppaan? Miksi en pitäisi päälläni 500 euron takkiani. Kaameata katsottava ne paitasillan hosuvat asiakkaat.
[/quote]
No sori aivan hirveästi kun en kirjoittanut "esim. Stockan parkkihallissa". Ajatellaanpa vaikka jouluostoksilla käyntiä - kyllä on aivan verratonta kun ei ole palttoota raahattavana, ei ole hiki, kädet ovat vapaina, kahvilaan mahtuu mukavasti kun on vain ostoskassit riesana, ja nekin voi jättää parkkiin toimitettavaksi, jos haluaa :D
Vain typerys tekee ehdoin tahdoin olonsa epämukavaksi. Ja jos joku sen pomppansa välttämättä kaupassa tarvitsee, sekin on tietysti ok.
"Paitahihasillaan hosumisen kamaluus" ei minulle oikein selvinnyt. Avaisitko hieman? Ovatko siis kesäaikaan kaupassa käyvät asiakkaat jotenkin urpompia lähtökohtaisesti? Pitääkö silloinkin olla päällä jokin harsobolero, että osoittaisi olevansa kaupassa vain käymässä eikä asumassa?
voin olla takki päällä,tarkoitus ei ole jäädä norkoilemaan kaupoille vaan hoitaa asiat ja poistua.Eriasia jos tulee autolla parkkihalliin ja tarkoitus kierrellä ja käydä syömässä.Takin voi jättää autoon.Miksi et ota kenkiä pois,kerta olet sisätiloissa,on yhtä höperö kysymys.
Kaupoissa ei oo narikkaa ja lokerot ovat likaisia. Sitäpaitsi niissä on sikakylmä. Kesälläkin tarvitsisi melkein toppatakin siksi aikaa kun käy kauapassa. Jos siis ruokakauppaa meinasit. Muissakin kaupoissa on melkoisen viileää. Samoin sain palella kun viimeksi kävin kampaajalla.. kauneuhoitolassa sentään laittavat peitteen päälle. Olen pieni ja helposti paleleva ja pidän paljon vaatteita päällä.
Miksi ei kenkiä jalasta kaupassa? Kengät on tarpeen pitää jalassa, koska kaikilla muillakin on kengät siellä. Etenkin talvella ja kurakelillä olisi aika ikävää tassutella toisten sisään kantamissa rapalätäköissä sukkasillaan tai varpaisillaan.
Eilen törmäsin yhteen emäntään citarissa ilman takkia, pisti kyllä silmään. Ja sama nainen tuli vastaan läheisessä kauppakeskuksessa, ilman takkiapa hyvinkin. Omahan se on asiansa jos ilman takkia liikkuu, eikä tosiaan minua "ärsytä" tms, mutta näytti vaan jotenkin ns oudolta. Kyseistä ihmistä en olisi ilman tuota takittomuutta muistanut edes, ihan tavismamma vauvansa kanssa. Tai no oli kyllä aika hirvee paita, sellainen mintun vihree ysärineule ja kieltämättä maalaisen näköinen hyvin vahvasti. Sellainen suomenruottalainen maalainen, joka ei vaatteilla tai olemuksella koreile :)
Kävelen yleenäs jumppaan ja takisintulomatkalla poikkean usein ruokakauppaan. Toppatakin alla mulla on vain pelkkä jumppatoppi. Sulle ap on ilmeisesti ihan ok, että liikun siellä kaupassa tästä lähtien hihattomassa topissa?
Minäpä kerron av.laisia kauhistuttavan asian. Minulla joskus jopa pyöräilykypärä päässä kun asioin lähikaupassa. Minne minä sen kypärän nimittäin tunkisin jos otan vain korin?
Sen ainoan kerran, kun olin kaupassa (talvella) ilman päällysvaatteita, joku akka tuli kyseleen, että "mitäs eroa näillä kahdella tuotteella on ?".
Hei ihmisetEttekö te vielä tajunneet, että ap:n viestin ainoa tarkoitus oli päästä kertomaan, että HÄN asioi aina AUTOLLA STOCKALLA. Ei missään hikisessä lähimarketissa, missä joutuu jättämään auton ulkoparkkiin. Puhumattakaan siitä,että tulisi kauppaan kävellen/julkisilla.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 20:10"]
Minäpä kerron av.laisia kauhistuttavan asian. Minulla joskus jopa pyöräilykypärä päässä kun asioin lähikaupassa. Minne minä sen kypärän nimittäin tunkisin jos otan vain korin?
[/quote]
Mun tekisi aina tuollaisille junteille huutaa "Varo, ettet vaan kaadu!". :) Tosi dorkan näköistä.
Itselleni tulee kuuma kaupassa ja isojen ostosten keräämiseen menee noin 1-2 tuntia. Jätän mukavuussyistä takin autoon ja auton sulamaan parkkihalliin. Parkkihallittomassa kaupassa jos saan auton lähelle pääovia niin jätän silloinkin takin autoon.
Jos olisi mahdollista lähteä lämpimällä autolla kotoa autotallista niin en pukisi takkia päälle mennessäni autoon. Sellainen autotalli olisi mukava mihin pääsee talon sisältä kulkematta ulkokautta.
Tykkään istua autossa ilman takkia, koska en ole vielä löytänyt sellaista talvitakkia, jonka kanssa olisi mukava istua autossa. Talvitakki rajoittaa liikeratoja ja tuntuu ahtaalta istua takki päällä autossa. Yleensä kevyemmissö välikauden takeissa ei minulla ole tätä samaa ongelmaa.
Turvallisuussyistähän paksua takkia ei saisi autossa käyttää, koska turvavyötä eivät toimi silloin kunnolla ja takkiin voi jäädä jumiin. Tämä ei ole kuitenkaan itselleni syy olla käyttämättä takkia. En koskaan käytä turvavyötäkään. Britanniassa tiedän jaetun sakkoja paksujen takkien käyttämisestä autossa, mutta Britannia on Britannia.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tulee kuuma kaupassa ja isojen ostosten keräämiseen menee noin 1-2 tuntia. Jätän mukavuussyistä takin autoon ja auton sulamaan parkkihalliin. Parkkihallittomassa kaupassa jos saan auton lähelle pääovia niin jätän silloinkin takin autoon.
Jos olisi mahdollista lähteä lämpimällä autolla kotoa autotallista niin en pukisi takkia päälle mennessäni autoon. Sellainen autotalli olisi mukava mihin pääsee talon sisältä kulkematta ulkokautta.
Tykkään istua autossa ilman takkia, koska en ole vielä löytänyt sellaista talvitakkia, jonka kanssa olisi mukava istua autossa. Talvitakki rajoittaa liikeratoja ja tuntuu ahtaalta istua takki päällä autossa. Yleensä kevyemmissö välikauden takeissa ei minulla ole tätä samaa ongelmaa.
Turvallisuussyistähän paksua takkia ei saisi autossa käyttää, koska turvavyötä eivät toimi silloin kunnolla ja takkiin voi jäädä jumiin. Tämä ei ole kuitenkaan itselleni syy olla käyttämättä takkia. En koskaan käytä turvavyötäkään. Britanniassa tiedän jaetun sakkoja paksujen takkien käyttämisestä autossa, mutta Britannia on Britannia.
Sinulla menee kaupassa 1 - 2 tuntia? Eihän kaupassa mene kuin 5 - 20 minuuttia, riippuen ostosten suuruudesta. Ei kellään voi olla aikaa tuollaiseen.
Siis ei ole varmaan koskaan tullut vastaan takitonta aikuista ruokakaupassa talvisakaan.