Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset asioivat takki päällä kaupassa?

Vierailija
16.03.2013 |

Ruoka- tai vaatekaupassa jne.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipon ja hanskat riisun kyllä kärryyn  jos tukka ei ole likainen. Empä ole ajatellut ottaa sisäkenkiä kauppaan. Ja helpointen se takki menee päällä,olen maalainen.

Vierailija
2/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mihin sen laittaisi? kori kädessä kun on niin takki päällä on helpompaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D Täytyy sanoo, että harvemmin itse oon talvella nähny asiakkaita kenellä ei olis takkia päällä.

Vierailija
4/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole montaa narikkaa kaupoissa nähnyt...

Vierailija
5/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän aina päällysvaatteet autoon Stockan parkissa. Paljon helpompaa liikkua ja tehdä ostoksia.

Vierailija
6/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun ei ole autoa, niin bussiinko vaatteeni jätän? 

Vierailija
7/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on niin hieno takki

Vierailija
8/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tarkene kävellä parkkipaikalta kauppaan, ja ruokakaupassa on myös sisällä kylmä.

Vierailija
9/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman takkia kaupassa näyttää jotenkin idiootilta, ihan kuin asuis siellä kaupassa. 

Vierailija
10/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eix kaupassa vois asioida ilman ulkojalkineita?

Ulkokenkiähän voi kuletella käsissään, korissa tai kärryissä (tai voi ne jättää tietty autoon/säilytyslokeroon tai mihkä hyvvään).

Vierailija
11/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riisuisiko ap lapset ja pienen vauvan aina? Entä jos matkaa ulkoparkkipaikalta kauppaan on kymmeniä metrejä ja pakkasta kivasti tai vihmoo lunta. 

Riisuuko ap takin myös apteekkiin, postiin jne?

Kun tulee lämmintä niin sitten jätän ohuen takin autoon.

Vierailija
12/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä stadissa meillä kaikilla ei ole autoa, sitä ei edes tarvitse. Käytän julkista liikennettä, ja käväisen pikaisesti ruokakaupassa töistä tullessa. Ei tulisi mieleenkään ruveta siellä riisuuntumaan, eivät muutkaan niin tee. Eri asia olisi, jos menisin viettämään päivää esim. Itiksen kauppakeskukseen, jossa on lämpimät käytävät ja liikkeitä useita kymmeniä. Siellä olen nähnyt ihmisten riisuvan takkinsa. Mä en siellä kuitenkaan asioi, en tykkää käydä vaatekaupoissa koska olen kirppisihminen ;)

Vierailija
13/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohyllyjen lähellä liikkuessaan toivoo usein kesälläkin, että olis takki päällä.

Vierailija
14/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on mukava käydä kaupassa, kun on lämpimät vaatteet. Kesällä täytyy aina erikseen muistaa pukeutua ulkovaatteisiin, kun lähtee tekemään isot viikko-ostokset esim. Prismassa. Kylmäosasto on niin helvetillisen jäätävä, etten edes kykene kulkemaan kaikkien hyllyvälien läpi kesähepenissä, vaan täytyy välillä lähteä lämmittelemään leipäosastolle. Pikkukaupoissa on onneksi suljetut pakastehyllyt, joten tavallisesti kesäisin ostankin kaikki kylmätavarat tuosta lähikaupasta.

Vierailija
15/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 11:02"]

Talvella on mukava käydä kaupassa, kun on lämpimät vaatteet. Kesällä täytyy aina erikseen muistaa pukeutua ulkovaatteisiin, kun lähtee tekemään isot viikko-ostokset esim. Prismassa. Kylmäosasto on niin helvetillisen jäätävä, etten edes kykene kulkemaan kaikkien hyllyvälien läpi kesähepenissä, vaan täytyy välillä lähteä lämmittelemään leipäosastolle. Pikkukaupoissa on onneksi suljetut pakastehyllyt, joten tavallisesti kesäisin ostankin kaikki kylmätavarat tuosta lähikaupasta.

[/quote]

Minä taas menen kesällä vilvoittelemaan Prisman kylmäosastolle

Vierailija
16/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukseni mukaan maalaiset riisuu takit kaupoissa, kaupunkilaiset ovat pukeutuneet sen(kin) mukaan, että kestää shoppailla takki päällä. 

Vierailija
17/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 11:10"]

Mun kokemukseni mukaan maalaiset riisuu takit kaupoissa, kaupunkilaiset ovat pukeutuneet sen(kin) mukaan, että kestää shoppailla takki päällä. 

[/quote]

Täällä maalainen, jolle ei ole koskaan tullut mieleenkään riisua kauppareissulla päällysvaatteita. Niiden riisumiseen ja pukemiseen menee enemmän aikaa kuin koko kauppareissuun, noin tavallisesti.

Missä aloittaja on nähnyt kauppoja, joissa on narikka asiakkaitten vaatteille? Ei Suomessa semmoisia ole.

Vaan olisko tämä taas tylsän viikonlopun virikkeeksi keksitty provo?

Vierailija
18/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun suomalaisella naisella on aina kylmä. Kun taas kevät tulee ja aurinko paahtaa iltapäivällä junan ikkunasta, on suuri ihme, kun ensimmäinen nainen hiukan löysää kaulahuiveista päällimmäistä. Miehenä istun vieressä t-paidassa.

Vierailija
19/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 11:28"]

Siksi, kun suomalaisella naisella on aina kylmä. Kun taas kevät tulee ja aurinko paahtaa iltapäivällä junan ikkunasta, on suuri ihme, kun ensimmäinen nainen hiukan löysää kaulahuiveista päällimmäistä. Miehenä istun vieressä t-paidassa.

[/quote]

Mitäköhän tarkoitat? Että muun maalaisilla naisilla ei olisi koko ajan kylmä? Outoa. Juu, asioin kaupassa takki päällä. Omg...

Vierailija
20/48 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat joiden olen nähnyt riisuvan takin ruokakaupassa, on itiksen tyypit joilla on rattaat joihin voi laittaa lasten lisäksi oman takkinsa, kun kaupoissa ja mäkkärissä vietetään tunteja. Olen asunut monella paikkakunnalla, pienemmissäkin kaupungeissa, ei siellä kukaan ala kaupassa riisua. Minäkin kun menen isoon kauppaan autolla, joudun kuitenkin kävelemään ulkona sen verran että en todellakaan tarkene ilman takkia, ja sama takaisin painavien ostosten kanssa, ei pysty juosta. Ja kyllä tosiaan kesällä siellä kaupassa tulee kylmä jos ei muista kuumasta autosta ottaa takkia mukaan.

Ja olen samaa mieltä myös siitä että näyttää urpolta ruokakaupassa olla ilman takkia talvella, kuten esittäisi asuvansa siellä. Kaupassa, varsinkin ruokakaupassa, ei ole tarkoitus oleskella, vaan ottaa ripeästi tarvitsemansa ja äkkiä kassan kautta ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi