Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jiihaaa jo liki 9000 kannatusta!

Vierailija
15.03.2013 |

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131

Kansalaisaloite "Ruotsin kieli valinnaiseksi kaikilla kouluasteilla".

Täs on lähes suuren urheilujuhlan tuntua kun tätä seuraa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RKP:läinen oikeusministeri jo kertoi, että aloite ei tule kuitenkaan johtamaan mihinkään. RKP:llä kun on yksinoikeus päättää tämän maan kielipolitiikasta.

Vierailija
2/6 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun luulin, että kyseessä olisi jotain suurempaa ja tärkeämpää. Vaikka yksiselitteinen kielto, että paistinpannulla olevaa ruokaa ei saa syödä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:44"]

Minä kun luulin, että kyseessä olisi jotain suurempaa ja tärkeämpää. Vaikka yksiselitteinen kielto, että paistinpannulla olevaa ruokaa ei saa syödä. 

[/quote]

Sulle sekin taitaa olla suurta ja tärkeää.

Vierailija
4/6 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oikeusoppinut sanoi myös että kansalaisaloitteilla ei välttämättä saada mitään hyötyä, ne voidaan jättää täysin käsittelemättä. 

Vierailija
5/6 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:46"]

Joku oikeusoppinut sanoi myös että kansalaisaloitteilla ei välttämättä saada mitään hyötyä, ne voidaan jättää täysin käsittelemättä. 

[/quote]

RKP:llä on kiire junailla asia niin, että aloitteet voidaan haudata RKP:n niin vaatiessa ö-mappiin. Sekä turkistarhaus- että pakkoruotsialoite ovat sellaisia, joista RKP ei tykkää, joten käsittely tulee olemaan sen mukainen, ei aloitteet eivät tule johtamaan mihinkään.

Vierailija
6/6 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimiten kävi, niin onhan tämä kansalaisaloite piikkinä lihassa kuitenkin....

Luulisi ainakin, että aloitteen herättämän keskustelun ansiosta poliitikot ottavat tämän pakkoruotsi-asian suuremmalla todennäköisyydellä mukaan agendaansa (ts. kansan nuoleskeluun) seuraavien vaalien lähestyessä.

Minä olen omaa hiljaista kapinaani käynyt pakkoruotsia vastaan jo 90-luvulta asti, eli on tässä ollut aikaa jo tottua siihen, että "maailmassa monta on ihmeellistä AA-SI-AAA!!"