Mitä mieltä olet tällaisesta Reiman kouluikäisen "kypäräpiposta"?
Tuollaiseen törmäsin netissä ja ihastuin, että tuohan olisi loistava pakkaskelille paljon ulkoilevalle tytölle. Oletteko käyttäneet tällaisia?
Kommentit (27)
Ai että mua ärsyttäis tuo leuanylimenevyys!
Kolmosta peesaten. Ja ekaluokan jälkeen kypärälakit ei ole enää kelvanneet edes täällä "perämettällä".
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:43"]
Kolmosta peesaten. Ja ekaluokan jälkeen kypärälakit ei ole enää kelvanneet edes täällä "perämettällä".
[/quote]
Mutta eihän tuo ole sellainen vauvamalli kuin mitä ne kypärähatut yleensä on.
Selitä se lapselle, että tämä ei ole vauvamalli. Mun lapsi ampuisi itseään mieluummin jalkaan, kuin menisi ulos ovesta toi päässä.
hmm, minkäikäinen tuo kuvan mallityttö mahtaa olla ?
Ei ikinä, tietynlaiset lapset käyttää noita, just ne joiden äidit päättää nössö-tyylistä.
Mieti uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:52"]
Ei ikinä, tietynlaiset lapset käyttää noita, just ne joiden äidit päättää nössö-tyylistä.
Mieti uudestaan.
[/quote]
Mutta jos lapsi kulkee polkupyörällä pakkasessa, niin onko parempaa päähinettä kypärän kanssa käytettäväksi kuin tuo?
Ei suostuis mun ekaluokkalainen käyttämään kuviollista. Yksivärinen kypärämyssy meillä hiihtolakkina, vaelluksilla aluslakkina jos kylmä / tuulista ja käyttää luistelukypärän alla, Koulussa ei suostu tuota yksiväristä pitämään kuin korkeintaan luistelukypärän alla, tosin musta tuntuu ettei vaihtanut lakkia luisteleen mennessä vaan pisti kypärän tavallisen pipon päälle.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:52"]
Mieti uudestaan.
[/quote]
Mutta jos lapsi kulkee polkupyörällä pakkasessa, niin onko parempaa päähinettä kypärän kanssa käytettäväksi kuin tuo?
[/quote]
No ei ole parempaa. Ja toi on hyvä ja kätevä. Mutta nyt ei olekaan kyse siitä. Tuo on VAUVOJEN lakki jokaisen koululaisen mielestä. Paitsi niiden parin tyypin, joita ei vois vähempää kiinnostaa mitä on päällä, juuri ne joidenka äiditkään eivät osaa suojella lastaan ja tarjota asiallisia vaatteita, vaan antavat kätevät vauvapipon.
Mistä nää asenteet tulee, että kouluikäinen ei saisi käyttää kypärälakkia, kurahousuja, toppahaalaria, whatever. Hyvä ihme, lapsiahan ne alakoululaiset vielä on!
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:47"]
Selitä se lapselle, että tämä ei ole vauvamalli. Mun lapsi ampuisi itseään mieluummin jalkaan, kuin menisi ulos ovesta toi päässä.
[/quote]
:D Komppi tälle
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:56"]
Mitä eroa tuossa on vauvamalliin?
[/quote]
En minäkään tajunnut mitään eroa.
Lapsi tulee itse siihen tulokseen, että ne on vauvajuttuja. Ei mun nelosluokkalainen suostu ulkohousuihinkaan, vaan kulkee farkuissa. Sen jälkeen ei tulisi mieleenkään työntää sitä koulun pihalle toppahousuissa ilman, että ovat menossa ulkoilemaan. Kurikset se saksi eskarin jälkeen.
Vanhemman tehtävä on suojella lapsiaan mm. pukemalla lapselleen sellaisia vaatteita, ettei ole ihan silmätikku.
13. Lapset ei ole mitään tomppeleita, kyllä ne tietää mitä haluavat pistää päälleen. Kuka pakottaa lapsensa vauvamyssyyn, voit kysyä itseltäsi.
Totta ihmeessä tuollainen olisi tosi kätevä paljon ulkoilevalle. Mutta ei kai se ole edes ap:lle mikään uutinen. Miksi ihmeessä hän esittää asian aivan, kuin olisi tehnyt jonkin suuren hienon keksinnön. Noita kypärämyssyjähän on ollut olemassa vuosikymmeniä jo.
Näyttääkö tämä muka teidän mielestä jotenkin oudolta ja vauvalta ja että on liian vanha tyttö käyttämään tuota? Jos tuossa olisi takki päällä, niin en varmaan olisi kiinnittänyt mitään huomiota koko hattuun.
Ei, ei ja ei. Vauvan päähine, hyvä ulkoiluun mutta muuten ei.
OMG, no onhan se ihan vauvalakki. En itse laittaisi tuota, eli ei laittaisi oma koululaisenikaan.
Niin, ja pyöräilykypärän alla olisi kai aika hyvä myös tuo?