Uskova, mitä ehkäisyä käytät, jos käytät?
Kun tosi monihan vaikuttaa siten, ettei hedelmöittynyt munasolu pääse kiinnittymään, niin eihän ne ole kai ok.. :/
Yhdistelmäehkäisypillerit ei käy.
Kommentit (48)
Sterilisaatio. Myös olen käyttänyt e-pillereitä. Kyllä ne varsin tehokkaasti estää hedelmöittymisen kokonaan. Kondomia on tullut käytettyä myös. Ymmärrän kyllä tuon huolesi, ettet halua käyttää "abortoivia" menetelmiä. Sellaisena voisi pitää kuparikierukkaa.
Sterilisaatio. Myös olen käyttänyt e-pillereitä. Kyllä ne varsin tehokkaasti estää hedelmöittymisen kokonaan. Kondomia on tullut käytettyä myös. Ymmärrän kyllä tuon huolesi, ettet halua käyttää "abortoivia" menetelmiä. Sellaisena voisi pitää kuparikierukkaa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:30"]
[/quote]
myös hormonikierukka on sellainen ja kaikki keltarauhash. sisältävät perustuu siihen, et estää kiinnittymisen :( eli kun ne e-pillerit ei käy, niin ei kai sit oo muita kun se kumi :((
No ei sitten varmaan ole, paitsi varmat päivät ja persona-laite. Tehkää ne lapset jotka haluatte, ja sitten mene steriloitavaksi.
Kondomi. Ennen myös Persona. mutta tikkujen maahantuonti lopetettiin.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:49"]
Kondomi. Ennen myös Persona. mutta tikkujen maahantuonti lopetettiin.
[/quote]
Tikkuja voi varmaan tilata ulkomailta?
Itse käytän ehkäisyrengasta, eli siis hormonaalinen ehkäisy sekin. Minulle on kerrottu vain että se ehkäisee ovulaation ja sitä kautta hedelmöittymisen, mutten ole koskaan kuullutkaan että se ehkäisisi myös hedelmöityyneen munasolun kiinnittymisen!!! Miten voi olla ettei kukaan gyne ole tätä maininnut?! Täytyykö mun nyt lopettaa renkasn käyttö kokonaan? :(
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 09:59"]
Itse käytän ehkäisyrengasta, eli siis hormonaalinen ehkäisy sekin. Minulle on kerrottu vain että se ehkäisee ovulaation ja sitä kautta hedelmöittymisen, mutten ole koskaan kuullutkaan että se ehkäisisi myös hedelmöityyneen munasolun kiinnittymisen!!! Miten voi olla ettei kukaan gyne ole tätä maininnut?! Täytyykö mun nyt lopettaa renkasn käyttö kokonaan? :(
[/quote]
Ei, kun siis rengas nimenomaan estää ovulaation. Ei ole abortoiva ehkäisy menetelmä. KVG.
Nyt on sterilisaatio, aiemmin olen käyttänyt pillereitä, hormonikierukkaa ja kondomia.
Ja ei, en koe tehneeni väärin uskoani vastaan.
Me käytämme luonnollista perhesuunnittelua, eli ei mitään hormonaalista tai muuta ehkäisyä. Tämä perustuu siihen, että tuntee kiertonsa todella hyvin ja toimii parhaiten, jos kierto on säännöllinen. Ovulaatiotikkuja voi käyttää apuna. Jotkut ihmiset eivät usko siihen ollenkaan, mutta meillä on ainakin onnistunut ja yllätysraskauksia ei ole tullut. Kysyy aika paljon täsmällisyyttä ja kärsivällisyyttä oman kierron tuntemiseen, mutta kun on sen kiertonsa oppinut, niin ei tarvitse enää niin systemaattisesti mittailla lämpöjä yms.
Mulle tämä on hyvä ratkaisu myös siinä mielessä, että nuorempana kokeiltuani eri pillereitä, huomasin, ettei hormonaalinen ehkäisy ollut mun juttu. Ja jotenkin se, että ei pääse rakastelemaan aina, kun haluaisi, tekee niistä hetkistä vielä erityisempiä.
Ennen tuntui siltä, että ehkäisyvaihtoehtoja on pilvin pimein, mutta nyt sitä sitten tajusi ettei sopivia olekaan plajon yhtään, kun yhdistelmävalmisteet, ei tosiaan käy :( Enkä koe oikeaksi niitä abortoivia e-menetelmiä (eli kierukat, minipillerit) :( kurja juttu. ap
minipillerit ja ehkäisykapseli eivät abortoi. Kannattaa ottaa selvää perusasioista.
Meillä on ollut käytössä varmat päivät tai keskeytetty yhdyntä. Ei tietenkään riitä jos lapsen saaminen olisi täysin pois suljettu asia.
Meillä on kuitenkin toiminut täydellisesti kohta 15 vuotta. Ollaan kuitenkin aika hedelmällisiä kun kaikki lapset on saaneet alkunsa viimeistään kolmen kuukauden päästä yrityksen alkamisesta.
Siis onko tässä nyt joku sellainen juttu, että ette pääse taivaaseen jos käytätte esim. kuparikierukkaa?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 12:42"]
Siis onko tässä nyt joku sellainen juttu, että ette pääse taivaaseen jos käytätte esim. kuparikierukkaa?
[/quote]
Tässä on sellainen juttu, ettei mun mielestä ole eettistä osallistua millään tavalla alkaneen raskauden keskeyttämiseen, eli hedelmöittyneen munasolun eliminoimiseen
Kysyin gynegologilta suoraan, onko pientäkään mahdollisuutta että yhdistelmäehkäisypilleri "abortoi" hedelmöittyneen munasolun. Hän sanoi että teoriassa pillereiden teho on niin vahva että munasolu ei YLEENSÄ hedelmöity. En yksinkertaisesti pysty enää käyttämään pillereitä, koska on olemassa pieni mahdollisuus että "tapan" hedelmöittyneen solun syömällä pillerin. Nyt siis ankaran omatuntoni vuoksi stressaan jatkuvasti raskauden pelossani. Harkitsen vakavasti sterilisaatiota.