Ulkosuomalaisille tiedoksi: Suomalainen ruoka on Euroopan puhtainta
Etenekin te siellä Pohjoismaiden ulkopuolella asuvat. Jatkakaa vaan niiden torjunta-ainekasvisten, salmonellamunien, antibioottikanan ja -lihan ym. moskan pupeltamista. Suomalainen ruoka on oikeasti puhtaampaa.
Kommentit (66)
Lakkaanko minä nyt sitten syömästä, vai mitä teen? Asun USA:ssa ja mullakin on ihan joka pv. nälkä.
En ole haukkunut Suomen ruokia enkä voi vaikuttaa mihinkään, mutta mun on pakko ruokkia mun perhe. Ostan sen minkä parhaaksi nään.
Mun veli kuoli Suomessa syöpään, isällä, anopilla ja apella on sydänsairausdet. Isällä syöpä ja äidillä reuma ja äidillä verisuoniongelmia. Kaikilla oikein vakavia sairauksia ja asuneet koko ikänsä Suomessa.
Miten ne nyt sitten ovat saaneet apua tuosta puhtaasta ruoasta siellä asuessaan?
Kaikki me sairastellaa ja kuollaan ennemmin tai myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 10:50"]
Suomalainen tarve todistella jotain olematonta paremmuutta on vain niin äärettömän rasittava ilmiö.
[/quote] Ulkomammojen perustelematon Suomen haukkuminen on äärettömän rasittava ilmiö. Suomessa ruoka, ihmiset, sää, luonto, ilmasto, terveydenhuolto, koululaitos, rakentaminen, julkinen liikenne, elämäntyyli, pukeutuminen jne. on kaikki paskaa. Miksi edes käytte näin paskalla keskustelupalstalla idioottien suomalaisten luona. :)
Minusta mikään maa ei ole täydellinen. Ehkä rikkaana olisi kiva elää jossain Sveitsin hienostoalueella, mutta ei se ilmasto sielläkään ole täydellinen, eivätkä kaikki ihmiset onnellisia. Mitä väliä sillä edes on, vaikka Suomessa kaikki olisi paskaa, kun olette kuitenkin jo päässeet pois täältä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 18:31"]
Lakkaanko minä nyt sitten syömästä, vai mitä teen? Asun USA:ssa ja mullakin on ihan joka pv. nälkä.
En ole haukkunut Suomen ruokia enkä voi vaikuttaa mihinkään, mutta mun on pakko ruokkia mun perhe. Ostan sen minkä parhaaksi nään.
Mun veli kuoli Suomessa syöpään, isällä, anopilla ja apella on sydänsairausdet. Isällä syöpä ja äidillä reuma ja äidillä verisuoniongelmia. Kaikilla oikein vakavia sairauksia ja asuneet koko ikänsä Suomessa.
Miten ne nyt sitten ovat saaneet apua tuosta puhtaasta ruoasta siellä asuessaan?
Kaikki me sairastellaa ja kuollaan ennemmin tai myöhemmin.
[/quote]
No sehän tässä Suomessa asuvia veetuttaakin, kun se paljon puhuttu puhdas ruoka ei kansan voinnissa näy mitenkään.
Eikä juuri mitkään muutkaan "Suomi on paras" -tutkimustulokset. Saahan niillä tietenkin hetkeksi itsetunnon korkealla, mutta hetken päästä elämä räntäsateessa ja alipalkatussa työssä pomon huutaessa niskan takana tuottavuutta tuntuu ihan samalta kuin ennenkin. Onneksi arvauskeskuksessa kirjoitaan sentään vielä masennuslääkkeitä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 18:31"]
[/quote]
Ei tarvitse lakata syömästä. Ap oli varmaan vain niiden ulkomammojen innoittama, jotka ovat kovasti parjanneet suomalaista ruokaa, koska asuvat nyt jossakin maassa, missä kaikki, ruoka mukaan lukien, on moninverroin parempaa Suomeen verrattuna. :)
Yleisesti tuosta vertailuista eri maiden välillä; se on ulkosuomalaisten taholta usein alkuvuosina vähän samanlaista kuin nuoret miehet armeijassa ollessaan puhuvat lomilla koko ajan armeijasta, nuoret naiset puhuvat vaikka matkustelusta kun sitä tekevät vuoden aikana usein jne.
Suomessa kyllä kuitenkin kummallisen usein julkaistaan kaikki ihme tutkimuksia missä Suomi on kärkipäässä, mutta oikeasti se ei hirveästi näy normielämässä. Joku kuittaa ne hyödyt ?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 11:40"]
Kyllä se pitkässä juoksussa näkyy. Nythän ollaan vasta aivan alussa kemikaalien käytössä. Sinun lapsesi ja lapsenlapsesi syövät mahtavat määrät jäämäruokaa. Tässä käy kuten pankkikriisissä, kun Saksa lainasi rahaa maksukyvyttömille, sekään ei näkynyt missään luottotappioina kunnes paska lensi tuulettimeen ja Suomi korjasi sotkun.
Fakta on että saksalaisesta ruuasta löytyy syöpävaarallisia jäämiä. Toinen on Saksan olematon ruokavalvonta, josta pääsee kerran kuussa colibakteereita ja listeriaa ja salmonellaa läpi epidemiaksi asti.
Itse katsoisin kyllä hyvin tarkkaa mitä Saksassa suuhun laitan.
Saksalaiset on niin ahneita että fuskaavat aina kun mahdollista. Toinen maailmansota alkoi saksalaisten ahneudesta. Kreikan tuho on Saksan ahneuden syytä. Saksalaiset pankit piti pelastaa EKP rahalla, koska eihän Saksalainen voi koskaan itse omia virheitään maksaa.
Ja lisää on jonossa. Seuraavaksi Suomea huudetaan apuun pelastamaan saksalaisten mittaamattomalla tyhmyydellä rakentama kelvoton Berliinin lentokenttä. Ja sitten seuraa edelleen mätien saksalaisten maalaispankkien pelastamnien uudestaan.
[/quote]
Suollat kyllä sellaista paskaa ja näkee, että et ole ikinä misään muualla asunut kuin peräreikäjoella ja ehkä naapurissa pelkässä reikäjoella.
Ettet vaan olisi naapurini Suomessa...