Tunteita herättävin suomalainen kappale?
Miksi?
Kommentit (22)
Tunteita on niin monenlaisia, millaista tunnetta haet vai saako sen itse määritellä?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 19:02"]
Tunteita on niin monenlaisia, millaista tunnetta haet vai saako sen itse määritellä?
[/quote]Ilman muuta saa itse määritellä.
Satumaa, vaikka en varsinaisesta tangoversiosta välitäkään. Kolahti kun näin vanhan miehen torilla soittamassa haitaria ja laulamassa kyseistä laulua. Kyynelet pyrki silmiin keskellä ihmisvilinää kun mies lauloi ja soitti.
Vesa- Matti Loiri: Lapin kesä tai Tamara Lund: Lapin tango. Lapin kävijänä, voi vaan nauttia noista lauluista ja miten osuvia sanoituksia ne onkaan.
Tällä(kin) hetkellä Irinan Hiljaisuus. Osuu niin hyvin omaan sisimpääni.
Lähiomaiseni kuoli ja olen kuunnellut sen jälkeen Johanna Kurkelaa. Varsinkin Prinsessalle biisi saa itkemään.
Juha Tapion Kaksi puuta kolahtaa itselläni. Erityisesti kohdat
"oomme taas kuin kaksi lasta
ne jotka aikoinaan
puolivahingossa lähti
samaa tietä kulkemaan"
"kuinka onkaan kaksi lasta
matkan myötä muuttuneet
se ihme on kai vasta
oomme tänne selvinneet"
pistää aina miettimään, kuinka hurjalta tuntuu, että olemme miehemme kanssa olleet yhdessä 15-vuotiaista asti.
Johanna Kurkela - Ainutlaatuinen. En voi itkemättä kuunnella, lasten myötä herkistyy ja osuu sisimpään.
Kyllä tämä jostakin syystä saa mut lähes aina itkemään, vaikken normaalisti herkisty musiikista. En osaa sanoa, mikä tässä avaa mun hanat aina kuin napista painamalla.
Eli Samuli Putron Olet puolisoni nyt.
Tämäkin joskus kyllä itketti paljon, mutta se taisi johtua silloisesta elämäntilanteesta (erosta)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 19:01"]
pmmp pikkuveli
yksinkertaisesti klassikko yhä vaikka jo tosi vanha, eikä sitä kaikki muistakaan
[/quote]
Niin, munkin piti sanoa että minkähän ikäinen se olet jos sanot, että pmmp:n pikkuveli on klassikko joka on niin vanha ettei sitä kaikki muistakaan :D Tosiaan se on Noitalinna huraan biisi alun perin, eikä edes mistään 60-luvulta koska mäkin muistan sen hyvin ja olen 30-vuotias.
En tiedä, niitä on paljon. Ensimmäiseksi tulee mieleen Dav Lindholmin pieni ja hento ote sekä Pekka Strengin tuotanto.
Finlandia on kyllä aika hieno, mutta aika harvoin sitä tulee kuunneltua.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 19:01"]
pmmp pikkuveli
yksinkertaisesti klassikko yhä vaikka jo tosi vanha, eikä sitä kaikki muistakaan
[/quote]No ompas tosi vanha. Kappalevalinnoista päätellen aiika teinejä olette. Miten hyvin tunnette kaikki suomalaiset kappaleet muuten
pmmp pikkuveli