Mikähän siinä on että jotkut tapaavat kumppaneita, ja toiset eivät koskaan?
Kyse ei edes ole siitä että piilottelisi jossain neljän seinän sisällä. Tämä kumppanin tapaamisdynamiikka on kiinnostanut minua niin kauan kuin muistan, mutta en ole koskaan päässyt siitä jyvälle. Tuntuu että on olemassa kahden eri kerroksen väkeä - niitä jotka aina vain "sattumalta" törmäävät uusiin kumppaneihin, ja sitten niitä jotka vain eivät koskaan törmää kehenkään. Mikähän siinä oikein on?
Kommentit (24)
Mun on aina ollut helppoa löytää niin kavereita, ystäviä kuin seurustelukumppaneitakin. Jälkimmäiseen vaikuttaa tietysti ulkonäkö, mutta noin muuten uskoisin suurimman syyn olevan, että olen läsnä. Kuuntelen toista enkä ajattele samaan aikaan jotain omia juttujani. Keskityn seurassani olevaan ihmiseen ja ilmeisesti toinen tuntee silloin itsensä tärkeäksi ja merkitykselliseksi. Muistan hyvin jälkeenpäin, mitä mulle on sanottu ja uudelleen kohdatessa moni tuntuu arvostavan sitä, että muistan hänen aiemmin kertomansa asiat. Osaan aika hyvin arvioida toisen tunnetiloja ja huomaan toisen puheesta, mitkä asiat ovat hänelle tärkeitä ja mitkä vähemmän tärkeitä. Miehetkin haluavat tulla kuulluiksi ja ymmärretyiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen seurannut omaa tuttavapiiriä niin sosisiaaliset ekstrovertit, iloiset ja avoimet, löytävät kyllä seuraa, aika pitkälle ulkonäöstä, varakkuudesta tms riippumatta, kun taas me sulkeutuneet, vakavamieliset introvertit emme niinkään.
Miksei ole introverttien kokoontumisajoja? Voisko ekstrovertit tempaista tämmösen?
Minä en tapaa ketään enkä tutustu keneenkään, koska olen pohjimmiltani introvertti, enkä jotenkin "huomaa" ihmisiä. Minkäänlaiset tutkat eivät ole päällä. En varmaan tajuaisi tilaisuutta, ellei mulle laiteta lappua.
Silti olen suht iloinen ja puhelias, johtavassa asemassa oleva ok-näköinen ja kaikin puolin kunnollinen ja mukava mies, mutta ei se vaan onnistu. Ainoat suhteet ovat tulleet netin kautta, ja nehän ovat semmoista arpapeliä aina. Nykyisin en enää panosta asiaan mitenkään. Tajusin joskus 25 vuotiaana (20v sitten), ettei homma vaan toimi niinkuin muilla. Viihdyn liian hyvin itsekseni, joten ei ole mitään pakkoa yrittää hankkia seuraa. Niin se jää.
Eli introverttiys ja jonkinlainen "kevyt-asperger" ainakin minulla homman vaikeaksi tekee. Ja se, etteivät naiset milloinkaan tee aloitteita, ainakaan niin että tajuaisin. Voisin olla helppokin nakki :)
Ai että olet klassisen kaunis ja "jostain syystä" kaikenikäiset miehet ovat kiinnostuneet pääsystä sänkyysi?