Osallistu kyselytutkimukseen seksuaalivähemmistöjä koskien
Hei!
Teen kyselytukimusta suomalaisten yleisistä asenteista seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Kyselyyn voi vastata nimettömästi ja vastaukset ovat täysin luottamuksellisia eikä niitä voida jälkikäteen yhdistää vastaajaan. Vastausaikaa on 16.4.2013 saakka.
Kysely on lyhyt eikä siihen vastaaminen vie kuin reilun minuutin. Kiitos vaivannäöstäsi!
Kyselyyn pääset vastaamaan tästä:
Kommentit (15)
Tarkoituksena on selvittää suomalaisten yleisiä asenteita seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Tutkimustuloksia käytetään pohjana yhteiskunnallisessa keskusteluissa liittyen mm. samaa sukupuolta olevien liittoihin, adoptioon sekä valmisteilla olevaan kansalaisaloitteeseen tasa-arvoisesta avioliittolaista.
Tulokset tullaan julkaisemaan myöskin Ranneliike.net-sivustolla.
Tähän mennessä olen jo saanut muutaman vastauksen.
Kiitos kaikille vastaajille!
Muistutan vielä, että kysely on täysin luottamuksellinen ja vastaaminen tapahtuu nimettömästi.
Miksei viimeiseen kysymykseen ollut eos-vaihtoehtoa?? Ja lisäksi olisi ehkä ollut syytä kysyä vastaajan siviilisääty ja seksuaalinen suuntautuminen, jotta saisi minkäänlaista käsitystä asenteista, koska varmasti homo/lesbo/bi vastaa eri tavoin kuin hetero...
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 19:16"]
Miksei viimeiseen kysymykseen ollut eos-vaihtoehtoa?? Ja lisäksi olisi ehkä ollut syytä kysyä vastaajan siviilisääty ja seksuaalinen suuntautuminen, jotta saisi minkäänlaista käsitystä asenteista, koska varmasti homo/lesbo/bi vastaa eri tavoin kuin hetero...
[/quote]
Olet oikeassa. Viimeisessä kysymyksessä olisi pitänyt olla myös vaihtoehto eos, mutta se valitettavasti jäi pois eikä sitä voi korjata enää tässä vaiheessa.
Kenenkään seksuaalista suuntautumista tässä ei ole tarkoitus tutkia, vaan yleisiä asenteita seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Uskon, että seksuaalivähemmistöjen edustajat suhtautuvat itse myönteisesti seksuaaliseen tasa-arvoon.
Taustatiedoista en oikeastaan halua tietää kuin iän, sukupuolen, maakunnan ja puoluekannan, jotta tulokset voidaan painotta iän, sukupuolen ja maakunnan ja puoluekannan mukaan. Tämä on aivan tietoinen valinta.
""Uskon, että seksuaalivähemmistöjen edustajat suhtautuvat itse myönteisesti seksuaaliseen tasa-arvoon.""
Kaikki seksuaalivähemmistöihin kuuluvat eivät kannata samaa sukupuolta oleville esim. avioliitto- tai adoptio-oikeutta. Esim. itse bi, mutta en ikinä voisi tehdä lapselleni niin, että tieten tahtoen kasvattaisin hänet ilman isää toisen naisen kanssa. Samasta syystä aika moni lesbo/homo jättää lapset hankkimatta. Kannattaisi muuten tutkia tätäkin asiaa :)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:00"]
""Uskon, että seksuaalivähemmistöjen edustajat suhtautuvat itse myönteisesti seksuaaliseen tasa-arvoon.""
Kaikki seksuaalivähemmistöihin kuuluvat eivät kannata samaa sukupuolta oleville esim. avioliitto- tai adoptio-oikeutta. Esim. itse bi, mutta en ikinä voisi tehdä lapselleni niin, että tieten tahtoen kasvattaisin hänet ilman isää toisen naisen kanssa. Samasta syystä aika moni lesbo/homo jättää lapset hankkimatta. Kannattaisi muuten tutkia tätäkin asiaa :)
[/quote]
Luulisin kuitenkin, että homoille ja lesboille tasa-arvoisella avioliitolla on isompi merkitys kuin bille, jotka voivat ihastua kumpaan sukupuoleen tahansa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 19:16"]
[/quote]
Olet oikeassa. Viimeisessä kysymyksessä olisi pitänyt olla myös vaihtoehto eos, mutta se valitettavasti jäi pois eikä sitä voi korjata enää tässä vaiheessa.
Kenenkään seksuaalista suuntautumista tässä ei ole tarkoitus tutkia, vaan yleisiä asenteita seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Uskon, että seksuaalivähemmistöjen edustajat suhtautuvat itse myönteisesti seksuaaliseen tasa-arvoon.
Taustatiedoista en oikeastaan halua tietää kuin iän, sukupuolen, maakunnan ja puoluekannan, jotta tulokset voidaan painotta iän, sukupuolen ja maakunnan ja puoluekannan mukaan. Tämä on aivan tietoinen valinta.
[/quote]
No mutta eikös tutkimuksesi tulokset tällöin vääristy, jos vastaajina on pääosin seksuaalisten vähemmistöjen edustajia..? Pelkkä ikä ja sukupuoli (saati puoluekanta) ei riitä antamaan oikeanlaista tulosta..
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:00"]
[/quote]
Luulisin kuitenkin, että homoille ja lesboille tasa-arvoisella avioliitolla on isompi merkitys kuin bille, jotka voivat ihastua kumpaan sukupuoleen tahansa.
[/quote]
Voi olla. Toisaalta olisi kiva tietää miten oma seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaa noihin mielipiteisiin. Onhan paljon "homoseksuaalisesti suuntautuneita" jotka haluavat eroon suuntautumisestaan esim. terapian avulla ja paljon heteroita, jotka kannattavat homoille avioliitto- ja adoptio-oikeutta.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:32"]
No mutta eikös tutkimuksesi tulokset tällöin vääristy, jos vastaajina on pääosin seksuaalisten vähemmistöjen edustajia..? Pelkkä ikä ja sukupuoli (saati puoluekanta) ei riitä antamaan oikeanlaista tulosta..
[/quote]
Ei vääristy, koska tätä tutkimusta ei ole suunnattu seksuaalivähemmistöille, vaan sen tarkoitus on kartoittaa kansalaisten yleisiä asenteita seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Uskoisin, että enemmistö vastaajista on heteroita. Toki myös seksuaalivähemmistöt voivat vastata.
Tämä ei ole kysely, jossa kysyttäisiin seksuaalista suuntautumista.
Jos olet millään muotoa perillä tutkimusetiikan perusteista niin jo ennen linkin klikkausta pitäisi vähintään kertoa:
1) kuka olet?
2) mistä olet? (Gradu, tilaustyö, osa jotain hanketta?)
3) miksi tämä tutkimus?
Kuules, tällä tavoin ei tehdä minkäänlaista kyselytutkimusta. Saat satunnaisilta ihmisiltä vastauksia, etkä voi yleistää vastauksia minhinkään.
Vastaan kunhan kerrot, mitä varten/kenelle tutkimusta tehdään ja ketkä sitä tekevät.