Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joudun matkustamaan Boeing 737 koneella, niin onko se lentäminen onnistuneen nousun jälkeen jo turvallista?

Vierailija
12.03.2019 |

Olen ymmärtänyt, että ne putoamiset tapahtuu yleensä aika pian nousun jälkeen. Voinko siis lakata panikoinnin heti kun se turvavyön merkkivalo on sammunut koneessa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousu ja lasku ovat vaarallisimmat vaiheet.

Vierailija
2/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% lento-onnettomuuksista tapahtuu nousun tai laskun aikana. Lisäksi lentäminen on edelleen ylivoimaisesti turvallisin matkustusmuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousu ja lasku ovat vaarallisimmat vaiheet.

En ole kuullut, että tälle konetyypille olisi tapahtunut onnettomuuksia muuta kuin nousuvaiheessa

Vierailija
4/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon siitä, minkä yhtiön Boeing 737 se on ja millainen lentoreitti koneella on.

Vierailija
5/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

95% lento-onnettomuuksista tapahtuu nousun tai laskun aikana. Lisäksi lentäminen on edelleen ylivoimaisesti turvallisin matkustusmuoto.

En puhu nyt lentämisestä yleensä vaan lentämisestä tällä konetyypillä

Vierailija
6/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

737 on turvallinen kone. Uusin versio 737 Max 8 on ollut näissä ongelmissa (joiden lopullista syytä vasta tutkitaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% lento-onnettomuuksista tapahtuu nousun tai laskun aikana. Lisäksi lentäminen on edelleen ylivoimaisesti turvallisin matkustusmuoto.

En puhu nyt lentämisestä yleensä vaan lentämisestä tällä konetyypillä

Jaa jaa, eli tosissasi uskot palstalaisten olevan ennnustajia?

Vierailija
8/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kuolee nopeasti lento-onnettomuudessa kuin laiminlyönnin takia vanhainkodissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousu ja lasku ovat vaarallisimmat vaiheet.

En ole kuullut, että tälle konetyypille olisi tapahtunut onnettomuuksia muuta kuin nousuvaiheessa

Itsellä on käsitys, että vasta se lasku (tarkemmin äkkipysähdys) - vaikka kesken nousun - on se ainoa hengelle vaarallinen asia. Tosin joskus ihmiset ovat lyöneet päitään kattoon ison ilmakuopan vuoksi.

Mutta lentäminen ON ääriturvallista - hevosillekin.

Vierailija
10/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

737 on turvallinen kone. Uusin versio 737 Max 8 on ollut näissä ongelmissa (joiden lopullista syytä vasta tutkitaan).

Miten matkustajana erotan mikä versio koneesta on kyseessä. Jos kyseessä on 737:n uusin malli niin sitä ei varmaankaan ole sadoittain ehditty valmistaa joten kyllä nyt jo kahden koneen tippuminen nousuvaiheessa on todella huolestuttavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennon nousuvaihe on tilastollisesti turvallisin osio lentomatkasta.

Tässä tapauksessa jossa kaikki pelastuivat, korkeutta oli 980 metriä moottoreiden tehojen kadotessa.

Lähde:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/US_Airwaysin_lento_1549#/search

Tässäkin tapauksessa korkeutta oli 980 metriä, kaikki pelastuivat.

Lähde:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Airlinesin_lento_751

Nousun aikana fataalin onnettomuuden mahdollisuus on pienin, 8% onnettomuuksista, kun taas laskeutumisen aikana on tapahtunut 38% onnettomuuksista. Sivu tietää kertoa että toiseksi vaarallisin vaihe on matkalento, jonka aikana tapahtuu 27% onnettomuuksista.

https://www.flightdeckfriend.com/ask-a-captain/why-do-planes-crash/

Eli tilastollisesti riskialttein osio lentomatkasta on laskeutuminen :) hyvää matkaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennon nousuvaihe on tilastollisesti turvallisin osio lentomatkasta.

Tässä tapauksessa jossa kaikki pelastuivat, korkeutta oli 980 metriä moottoreiden tehojen kadotessa.

Lähde:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/US_Airwaysin_lento_1549#/search

Tässäkin tapauksessa korkeutta oli 980 metriä, kaikki pelastuivat.

Lähde:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Airlinesin_lento_751

Nousun aikana fataalin onnettomuuden mahdollisuus on pienin, 8% onnettomuuksista, kun taas laskeutumisen aikana on tapahtunut 38% onnettomuuksista. Sivu tietää kertoa että toiseksi vaarallisin vaihe on matkalento, jonka aikana tapahtuu 27% onnettomuuksista.

https://www.flightdeckfriend.com/ask-a-captain/why-do-planes-crash/

Eli tilastollisesti riskialttein osio lentomatkasta on laskeutuminen :) hyvää matkaa :D

En kaipaa tänne nyt yleistä faktaa lentämisestä vaan matkustamisesta tällä uudella konemallilla jolle on tilastollisesti tapahtunut todella paljon vakavia onnettomuuksia! Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
14/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lennon nousuvaihe on tilastollisesti turvallisin osio lentomatkasta.

Tässä tapauksessa jossa kaikki pelastuivat, korkeutta oli 980 metriä moottoreiden tehojen kadotessa.

Lähde:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/US_Airwaysin_lento_1549#/search

Tässäkin tapauksessa korkeutta oli 980 metriä, kaikki pelastuivat.

Lähde:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Airlinesin_lento_751

Nousun aikana fataalin onnettomuuden mahdollisuus on pienin, 8% onnettomuuksista, kun taas laskeutumisen aikana on tapahtunut 38% onnettomuuksista. Sivu tietää kertoa että toiseksi vaarallisin vaihe on matkalento, jonka aikana tapahtuu 27% onnettomuuksista.

https://www.flightdeckfriend.com/ask-a-captain/why-do-planes-crash/

Eli tilastollisesti riskialttein osio lentomatkasta on laskeutuminen :) hyvää matkaa :D

En kaipaa tänne nyt yleistä faktaa lentämisestä vaan matkustamisesta tällä uudella konemallilla jolle on tilastollisesti tapahtunut todella paljon vakavia onnettomuuksia! Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

No mitä ihmettä haluat kuulla?? Luuletko että joku alkaa laskea sinulle todennäköisyyksiä puolestasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lennon nousuvaihe on tilastollisesti turvallisin osio lentomatkasta.

Tässä tapauksessa jossa kaikki pelastuivat, korkeutta oli 980 metriä moottoreiden tehojen kadotessa.

Lähde:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/US_Airwaysin_lento_1549#/search

Tässäkin tapauksessa korkeutta oli 980 metriä, kaikki pelastuivat.

Lähde:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Airlinesin_lento_751

Nousun aikana fataalin onnettomuuden mahdollisuus on pienin, 8% onnettomuuksista, kun taas laskeutumisen aikana on tapahtunut 38% onnettomuuksista. Sivu tietää kertoa että toiseksi vaarallisin vaihe on matkalento, jonka aikana tapahtuu 27% onnettomuuksista.

https://www.flightdeckfriend.com/ask-a-captain/why-do-planes-crash/

Eli tilastollisesti riskialttein osio lentomatkasta on laskeutuminen :) hyvää matkaa :D

En kaipaa tänne nyt yleistä faktaa lentämisestä vaan matkustamisesta tällä uudella konemallilla jolle on tilastollisesti tapahtunut todella paljon vakavia onnettomuuksia! Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Hyvää keväänjatkoa :)

Vierailija
16/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

737 on turvallinen kone. Uusin versio 737 Max 8 on ollut näissä ongelmissa (joiden lopullista syytä vasta tutkitaan).

Miten matkustajana erotan mikä versio koneesta on kyseessä. Jos kyseessä on 737:n uusin malli niin sitä ei varmaankaan ole sadoittain ehditty valmistaa joten kyllä nyt jo kahden koneen tippuminen nousuvaiheessa on todella huolestuttavaa

https://fi.wikipedia.org/wiki/Boeing_737

https://fi.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX

Vierailija
17/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

95% lento-onnettomuuksista tapahtuu nousun tai laskun aikana. Lisäksi lentäminen on edelleen ylivoimaisesti turvallisin matkustusmuoto.

Vain jos verrataan matkan pituuden suhteen. Ja siinähän ei suurta järkeä ole.

Vierailija
18/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lennon nousuvaihe on tilastollisesti turvallisin osio lentomatkasta.

Tässä tapauksessa jossa kaikki pelastuivat, korkeutta oli 980 metriä moottoreiden tehojen kadotessa.

Lähde:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/US_Airwaysin_lento_1549#/search

Tässäkin tapauksessa korkeutta oli 980 metriä, kaikki pelastuivat.

Lähde:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Airlinesin_lento_751

Nousun aikana fataalin onnettomuuden mahdollisuus on pienin, 8% onnettomuuksista, kun taas laskeutumisen aikana on tapahtunut 38% onnettomuuksista. Sivu tietää kertoa että toiseksi vaarallisin vaihe on matkalento, jonka aikana tapahtuu 27% onnettomuuksista.

https://www.flightdeckfriend.com/ask-a-captain/why-do-planes-crash/

Eli tilastollisesti riskialttein osio lentomatkasta on laskeutuminen :) hyvää matkaa :D

En kaipaa tänne nyt yleistä faktaa lentämisestä vaan matkustamisesta tällä uudella konemallilla jolle on tilastollisesti tapahtunut todella paljon vakavia onnettomuuksia! Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Hyvää keväänjatkoa :)

sitä samaa sinne!

Vierailija
19/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain naksahti taas päässä ja spämmää tänne aloituksia tuosta konetyypistä joka päivä. Pelkkiä pakkoajatuksiahan nuo ovat, koska hän ei ole oikeasti lentämässä mihinkään.

Vierailija
20/35 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain naksahti taas päässä ja spämmää tänne aloituksia tuosta konetyypistä joka päivä. Pelkkiä pakkoajatuksiahan nuo ovat, koska hän ei ole oikeasti lentämässä mihinkään.

ai itse en kyllä muista tehneeni muita aloituksia tästä aiheesta

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän