Mihin luottotiedoton pääsee töihin?
Kommentit (7)
Miten ne luottotiedot työn saantiin vaikuttaisivat? Eihän ihmisen luottotietoja yleensä rekrytointiprosessissa mitenkään tarkisteta joten ei asia vaikuta mitenkään.
Vain harvoissa paikoissa tarkistetaan luottotiedot, yleensä jos on joku rahaan liittyvä luottamustehtävä kaiketi.
Aika moneenkin paikkaan. Tuskin luottohäiriö haittaa juuri muita töitä kuin sellaisia joissa ollaan rahan kanssa tekemisissä, eikä kaikissa niissäkään.
Asiakas palveluun ei ainakaan mun käsittääkseni pääse. asiakaspalveluhan on usein kassalla oloa, eli rahojen kanssa työskentelyä. Multa on ainakin aina töitä haettaessa kysytty onko luottotiedot kunnossa. Tokihan aina voi kokeilla valehtelua, jossei ne sitten vaikka tarkistaisikaan asiaa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 13:51"]Asiakas palveluun ei ainakaan mun käsittääkseni pääse. asiakaspalveluhan on usein kassalla oloa, eli rahojen kanssa työskentelyä. Multa on ainakin aina töitä haettaessa kysytty onko luottotiedot kunnossa. Tokihan aina voi kokeilla valehtelua, jossei ne sitten vaikka tarkistaisikaan asiaa.[/quote]
Heh, hassua jos jotain kassalla käsiteltäviä hilusia ei pääse luottotiedot mennyt käsittelemään. Itse oon IT-alalla ja duunissa jossa voisin oikeasti halutessani kavaltaa merkittäviä määriä rahaa, mutta eipä ole luottotietoja koskaan näihin hommiin hakiessa tarkistettu.
Siinäkin mielessä hullua tuo tarkistaminen, että ei se, että jos on vaikka nuoruudessaan ryssinyt raha-asiansa tarkoita että on joku rikollinen luonne joka varastaisi kassasta.
Miten ne luottotiedot työn saantiin vaikuttaisivat? Eihän ihmisen luottotietoja yleensä rekrytointiprosessissa mitenkään tarkisteta joten ei asia vaikuta mitenkään.