Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kroppa timmiksi raskauden jalkeen - onnistuiko?

Vierailija
15.03.2013 |

Miten sait kroppasi ja "naiseutesi" takaisin kuntoon raskauden jalkeen? Vai jaiko sinulle kiloja tai jalkia raskaudesta?

Odotan 1. lastani ja painoa on tullut +17kg (olin normaalipainoinen raskauden alkaessa). Tunnen itseni raskauden viimeisella kk:lla painavaksi ja kompeloksi ja jotenkin se naiseus, sirous tms. on kadonnut. Mies on lohduttanut, etta ne kilot lahtevat sitten imettaessa ja liikkuessa tms. Mutta monet lahipiirista tuskailevat miten vaikeaa on paasta entisiin mittoihin ja vatsa roikkuu jne. 

Kaipaisin vinkkeja miten paasta takaisin entisiin mittoihin raskauden jalkeen. Iloitsen vauvan tulosta, mutta toisaalta haluaisin tuntea itseni taas naiseksi ja puolisoksi, en vain maidontahraiseksi ja vasahtaneeksi aidiksi. Onko se ihan mahdoton ajatus?

Aion ainakin menna kampaajalle leikkauttamaan uuden hiusmallin ja ehka menna mukaan aiti-vauva-liikuntaan. Jospa naista saisi sitten lisaa intoa muutokseen!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisella pitää olla muotoja mistä ottaa kiinni

t: jarmo 68v

Vierailija
2/12 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lähtenyt mitään pois. Minun lapseni ahkeroi täysimetyksellä 10 kk (kokonaan lopetin 1v2kk)joten olisi kuvitellut että kiloja lähtee. En ymmärrä mistä tuo kilot lähtee imettämällä- juttu on peräisin? Tai sitten minulla univaje haittasi!  En erityisen paljon edes herkutellut. Olin 2 vuotta lapsen kanssa kotona, kiloja oli +4 enemmän kuin sairaalasta lähdettyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamalla lähti kilot pois. Tosin, että pääsin siihen mittoihin joita tavoittelin vasta kun nuorin lapsi oli 8v. Eli en pitänyt kiirettä. Sen pahimman 10 kg pudotin kyllä ihan ruokailemalla oikein parissa vuodessa eli en varsinaisesti laihduttanut. Sitten tyydyin muutamiksi vuosiksi pieneen omaa silmää ärsyttävään ylipainoon (jenkkakahvat, mahamakkarat, selkämakkarat) Mutta nyt sen viimeisen 5kg ärsytyksen olen karistanut noin vuodessa Jutan superdiettiohjeilla.  

Vierailija
4/12 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palauduin ihan itsestään. En tehnyt asian eteen yhtään mitään. Sain molemmissa raskauksissa lisäpainoa paljon, ekassa 25 kg, toisessa 21 kg, mutta siihen mennessä kun vuosi oli synnytyksestä kulunut, oli painoni entisellään ja kroppani muutenkin. Tissit nyt vähän jäi isommiksi kuin ennen raskauksia, mutta muuten ei eroa entiseen. Vatsa ei roiku yhtään, painoindeksini on 19,5.

Vierailija
5/12 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans tuli imetyskiloja-ei raskauskiloja.

Mutta asiaan. Sitten kun olet 6kk imettänyt niin alat miettiä kilojasi. Muutat ruokatottumuksia niin että vähennät ja tarkkailet hiilareita,lisäät proteiineja ja alat liikkua enemmän.Käyt salilla aerobisen lisäksi. Siihen 6kk saakka käyt vaunulenkeillä mutta et hirveästi murehdi, laihduttamisen aika on sitten kun vauvan pääasiallinen ravinto ei enää ole rintamaito ja muutenkin pitää antaa se eka puolivuotta aikaa toipumiseen ja äiti-lapsi-isä suhteelle. Kaikenlainen kotijumppa on kyllä ok ja varsinkin core-liikkeet ja lantionpohjat.

On ihan geeneistä ja tuurista kiinni saatko entiset muodot takaisin vai et. Minulla on edelleen tuota löysää nahkaa vatsalla vaikka viim. synnytyksestä on kohta kulunut 18v ja omista luomurinnoista ei jäänyt mitään jäljelle,ei siis yhtään mitään, olen hoikempi kuin  ennen vimppaa lasta. Mutta arpia ei tullut hirveästi. Toiset palautuu ihan itsestään ja toiset ei kovallakaan työllä. Sen näkee sitten.

Vierailija
6/12 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin raskausaikana lähes 20kg. Ajatukset olivat lähestulkoon samanlaisia kuin sinulla :) vauva on nyt puolivuotias ja painan saman verran kuin ennen raskautta. Imetys on tehokas dieetti ainakin minun kohdallani!  En harrasta juurikaan liikuntaa ja syön mitä mieli tekee, joten voin kai kiittää myös geenejäni.

Kävin ennen synnytystä leikkauttamassa hiukset ja poistin kaikki karvat :D niillä keinoilla tunsin itseni naiselliseksi myös heti synnytyksen jälkeen. Ja aina kun mahdollista,  olen kulkenut korkkareissa ja lempivaatteissani.

Vierailija
7/12 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilot lähti molemmilla kerroilla itsestään. Huono lihaskunto potuttaa, ja kahden pienen kanssa on vaikea irrottaa aikaa mihinkään kuntosalitreeniin tai jumppaamiseen...ehkä sitten myöhemmin, kaikkea ei voi kerralla saada ja nuorin on vasta 4kk. 

Vierailija
8/12 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kolmessa raskaudessa on tullut reilusti painoa (+2025kg), ei turvotusta vaan nimenomaan vyötärölle ja takamukseen kiloja. Imetyksellä kilot eivät ole lähteneet, mutta siinä vaiheessa kun lapset ovat alkaneet nukkua ehjiä öitä on paino alkanut tippua itsekseen. Liikuntaa harrastan normaalisti ja syön itsetehtyä kotiruokaa, herkkuja silloin kun kylässä tarjotaan tai itse leivottuna kerran viikossa. Eli mitään nälkädieettiä ei ole todellakaan tarvinnut pitää.

Vaikea sanoa paljonko ulkonäkö olisi muuttunut muuten iän myötä. Ennen raskauksia olin tosi timmissä kunnossa. Vatsanseutu on aina palautunut normaaliksi, ja olen ollut onnekas siinä että mitään raskausarpia tms ei ole tullutkaan. Rinnoissa näkyy muutos, kuppikoko on kasvanut.

Vierailija
9/12 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 12:15"]

Kaikissa kolmessa raskaudessa on tullut reilusti painoa (+2025kg),

siis tietysti +20-25kg :D

Vierailija
10/12 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 12:06"]On ihan geeneistä ja tuurista kiinni saatko entiset muodot takaisin vai et. Minulla on edelleen tuota löysää nahkaa vatsalla vaikka viim. synnytyksestä on kohta kulunut 18v ja omista luomurinnoista ei jäänyt mitään jäljelle,ei siis yhtään mitään, olen hoikempi kuin  ennen vimppaa lasta. Mutta arpia ei tullut hirveästi. Toiset palautuu ihan itsestään ja toiset ei kovallakaan työllä. Sen näkee sitten.

[/quote]

Uskon myös geeneihin. Olen kahden lapsen jälkeen samoissa mitoissa kuin ennen raskauksia. 30+ lapset saanut. Iho on venynyt hieman vatsasta (näkyy kun kumartelen) sekä on jonkunen vaalea raskausarpi reisien ulkosivuilla. Raskauskiloja sain 10-11, lääkärin mielestä kilo per kuukausi oli hyväksyttävä määrä ja meinasi laittaa sokeriseurantaan kun meni siitä yli.

Vuosien kuluessa olen tajunnut, että sillä mitä suuhunsa laittaa on liikuntaakin tärkeämpi merkitys ihon, yleisen hyvinvoinnin, terveyden ja ulkonäön kannalta.

Vierailija
11/12 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lailla erilaisia kokemuksia meilla kaikilla.. Kiva kuulla etten ole ainoa, jolle tama aiti-puoliso-nainen-akselilla suhaaminen on antanut miettimista. Tuntuu tarkealta seka itselle (ja kiva se on miehellekin), etta en hukkaisi itseani ja muuttuisi pelkaksi aidiksi.

Tuon pidan mielessa, etta koitan olla stressaamatta ekan 1/2v. kun kokoaikaisesti imettaa. Eika mulle ole tullut mieleen, etta esim. univaje voisi vaikuttaa kuntoutumiseen, vaikka onhan se loogista, etta vasyneena helposti esim. syo/ liikkuu huonommin. Kiitos siis uusista nakokannoista ja kaikista kommenteista! 

terkuin, ap 

Vierailija
12/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kulunut 3 kk synnytyksestä. Kiloja oli +18 joista 10 lähti synnytyksessä ja n.4 sen jälkeen pikkuhiljaa eli 4 kg vielä plussaa. Vatsa on vielä vähän pömppö mutta ärsyttää lähinnä selkään tulleet makkarat. Osa läskiä ja osa varmaan nahkaa mikä venynyt. Olen vähitellen aloittanut liikuntaharratukset, mutta tällä hetkellä käyn vain kerran viikossa kiipeilemässä ja loput on vaunulenkkejä kävellen ja lapsen kanniskelua kotona. Toivoisin että nuo selkäpoimut lähtisi jossain vaiheessa. Jätski ei vissiin auta...😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä