Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kokeilleet nukkumattomuushoitoa masennukseen?

Vierailija
11.03.2019 |

https://nypost.com/2017/09/20/sleep-deprivation-might-be-the-antidote-f…

Kolme valvottua yötä joka toinen viikko. Tällainen resepti tuli jossain aamulla vastaan, en muista enää missä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen tuollaista lähde kokeilemaan.

Vierailija
2/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Oma oloni (liittyi ehkä myös uupumus) koheni kun aloin nukkua tarpeeksi muiden muutosten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut alkaa ehdoin tahdoin valvoa, kun vihdoinkin saan nukuttua.

Vierailija
4/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen jatkuvasti tahtomattani. Saattaa jopa toimia masennusoireisiin, mut pahentaa ahdistusoireita kahta kauheammin.

Vierailija
5/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Oma oloni (liittyi ehkä myös uupumus) koheni kun aloin nukkua tarpeeksi muiden muutosten kanssa.

Voisinkin päättää että alanpa nyt nukkua enemmän. Ei ihan toimi meikäläisellä, yhtäjaksoista unta korkeintaan 4 tuntia yössä ja loput pätkittäistä. Lopputuloksena 4-6 tuntia unta yössä, vaikka olisin sängyssä 10 tuntia.

Vierailija
6/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarkoituksella kokeillut, mutta toisinaan tullut muuten vain valvottua, esim. jos on pitänyt jokin opiskeluhomma saada määräpäivään mennessä valmiiksi. Ja kyllä, minulle tulee siitä hyvin hilpeä olo, vaikka toisin luulisi. Olo on vauhdikas kuin nousuhumalassa.

Vierailija
7/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unenpuutetta eli nukkumattomuutta käytetään kidutuskeinona. Sillä saa psykoosit tulille vahvemmaltakin ihmiseltä. Toki shokkihoitoa voi kokeilla masennukseen. Sitähän tuo on. Varmasti jotain vaikuttaa, en vaan osaa ennakoida mitä.

En suosittele yksinasuvalle. Joku täyspäinen aikuinen pitää olla samassa kämpässä.

Vierailija
8/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi toimisi masennukseen, niin miksi masennus sitten itse aiheuttaa univaikeuksia?

Vierailija
9/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä ihminen tuollaista lähde kokeilemaan.

Olen työtön joten miksipä en?

ap

Vierailija
10/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin säännöllinen, rauhallinen elämä. Ajoissa nukkumaan. Itsensä hoitaminen ja asuntonsa siistiminen. Vaatteiden pesu.

Vaikka pakolla , niin tekee kuitenkin.

Tepsii.

Vierailija
11/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sain psykoosin.

Vierailija
12/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen edes onnistuu, ei multa ainakaan. Yhdenkin yön valvominen olisi vaikeaa. Aivan hullulta kuulostaa.

Vierailija
13/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut ihan tahtomattani. 3 nukkumattoman yön jälkeen olo on kuin kuolleella. Unettomuuteen voi myös kuolla.

Vierailija
14/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen ja unettomuuden oireet ovat aika pitkälle samanlaisia. Totesin sen aikoinaan koska kärsin kroonisista univaikeuksista ja äitini intti että olen masentunut. En uskonut vaan aloin selvittää masennuksen määritelmää.

Vierailija
15/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksesta maniaan?

Vierailija
16/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut ihan tahtomattani. 3 nukkumattoman yön jälkeen olo on kuin kuolleella. Unettomuuteen voi myös kuolla.

Eipä niitä putkeen ole tarkoitus pitääkään. Vaikka su-ma, ti-ke, to-pe -yöt.

Vierailija
17/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toi toimisi masennukseen, niin miksi masennus sitten itse aiheuttaa univaikeuksia?

Luitko linkin artikkelin? Masentuneen ja ahdistuneen

uni ei ole hyvälaatuista, rentouttavaa ja palauttavaa. Rem-jaksoa ei ole tai se on lyhyt, masentunut ei näe unia.

Osaltaan tarkoituksellinen valvominen voi auttaa masentunutta nukkumaan paremmin, syvempää unta, seuraavina öinä. Niinhän yleensä käy, kun joutuu syystä tai toisesta valvomaan: kun vihdoin saat nukkua, nukut oikein makeasti.

Tahallinen valvominen voi myös auttaa saamaan unirytmin kohdalleen. Usein masentuneet nukkuvat -tai eivät nuku!- vuorokauden ajasta riippumatta.

Vierailija
18/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisinkin päättää että alanpa nyt nukkua enemmän. Ei ihan toimi meikäläisellä, yhtäjaksoista unta korkeintaan 4 tuntia yössä ja loput pätkittäistä. Lopputuloksena 4-6 tuntia unta yössä, vaikka olisin sängyssä 10 tuntia.

Jumalalta/Jeesukselta olen rukoillut jatkuvasti apua ja voimaa kun olen tehnyt muutoksia.

Vierailija
19/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uni ei ole hyvälaatuista, rentouttavaa ja palauttavaa. Rem-jaksoa ei ole tai se on lyhyt, masentunut ei näe unia.

Osaltaan tarkoituksellinen valvominen voi auttaa masentunutta nukkumaan paremmin, syvempää unta, seuraavina öinä. Niinhän yleensä käy, kun joutuu syystä tai toisesta valvomaan: kun vihdoin saat nukkua, nukut oikein makeasti.

Tahallinen valvominen voi myös auttaa saamaan unirytmin kohdalleen. Usein masentuneet nukkuvat -tai eivät nuku!- vuorokauden ajasta riippumatta.

”Masentunut ei näe unia” - kyllä näkee ja paljon näkeekin.

Vierailija
20/28 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Masentunut ei näe unia” - kyllä näkee ja paljon näkeekin.

No sitten sinä olet masentunut, joka nukkuu vähintään kohtalaisesti. Itse näen unia todella harvoin, kun nukkuminen on niin katkonaista.