Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat ihmiset ei saa hampaitaan kuntoon?

Vierailija
11.03.2019 |

Haastatteluissa näkee näitä hyväpalkkaisia ihmisiä huonoilla hampailla. Ovatko niin pihejä vai mistä johtuu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomessa tiedän eläkeläisen jolla ei ole hampaita ollenkaan kun ei halua hakea kelan tukia!

Vierailija
2/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Jos/kun tulen saamaan perintöä, ensimmäinen sijoitus olisi hampaat. Multa ensinnäkin puuttuu etuhampaan vierestä yksi hammas (synnynnäinen puutos, maitohampaan jälkeen ei tullut pysyvää hammasta) ja nyt siinä on aivan väliaikainen tekohammas kiinnitettynä, sillä puolella en pysty puraisemaan mitään ruokaa joten toinen puoli kuluu enemmän. :(

Sillan haluaisin siihen ja sitten samalla hampaiden valkaisu ja kruunut muutamaan hampaaseen. Voi vitsit miten onnellinen olisinkaan sen jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen miettinyt, kuljen kalliissa vaatteissa ja tienaan hyvin. Silti en saa itseäni hammaslääkäriin, kärsin tästä joka päivä.

Vierailija
4/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on, miksei panosta niin oleelliseen asiaan ulkonäössä kuin hampaat? Mutta kun ei, hymyillään keltaisilla ajan kuluttamilla hampailla ja vaatteeisiin on kuitenkin panostettu. :D

Vierailija
5/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

piheyttä se on

Vierailija
6/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammo on yksi syy.

Vierailija
7/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kammo on yksi syy.

Jos puhutaan varakkaista ihmisistä, niin on olemassa nukutusmahdollisuus myös operaatioissa. Vaan kun ei raaskita maksaa.

Vierailija
8/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ollut n. 2 vuotta suhteellisen hyvätuloinen ja vihdoin sain aikaiseksi laittaa hampaat kuntoon. Muutama paikka, valkaisu, 2 kruunua. Maksoi yht. n. 2500€ et kyllä se vähän kirpaisi:)

Vierailija
9/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rölli90 kirjoitti:

Ite ollut n. 2 vuotta suhteellisen hyvätuloinen ja vihdoin sain aikaiseksi laittaa hampaat kuntoon. Muutama paikka, valkaisu, 2 kruunua. Maksoi yht. n. 2500€ et kyllä se vähän kirpaisi:)

Mutta hyvä vastine rahoille. Kelpaa hymyillä. 👍🏻

Vierailija
10/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei varmaan yksinkertaisesti pidä sitä kovin tähdellisenä asiana, varsinkin jos kyse on vaan kosmeettisesta ongelmasta.

Vierailija
11/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki oli Englannin kuningataräiti. Hänellä oli todella huonot hampaat.

Minulla on varakas ystävä, joka pelkää tosissaan hammaslääkäriä.

Hampaansa ovat keltaiset ja vinot.

Nykyään kouluhammaslääkärit ja oikomishoidot ovat kaikkien saatavilla. Ihmettelen Ruotsin prinssessa Sofian hampailta. Oikomishoito jäänyt väliin lapsena. Nyt parin viime vuoden aikana hampaita on yritetty oikoa näkymättömällä kirkolla.

Vierailija
12/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina kadehtinut mieheni hampaita, ovat luonnostaan ilman oikomisia suorat ja ei ole lohjenneet yms. Hyvin vaaleina myös pysyneet. Toisilla käy tuuri.

Vierailija
13/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki oli Englannin kuningataräiti. Hänellä oli todella huonot hampaat.

Nykyään kouluhammaslääkärit ja oikomishoidot ovat kaikkien saatavilla. Ihmettelen Ruotsin prinssessa Sofian hampailta. Oikomishoito jäänyt väliin lapsena. Nyt parin viime vuoden aikana hampaita on yritetty oikoa näkymättömällä kirkolla.

Jos ei ole selvää purentavikaa, pelkästään "vinot hampaat" ei avaa pääsy oiontaan. Itse näin jo maitohampaiden aikaan, etteivät pysyvät hampaat voi mitenkään mahtua lapseni alaleukaan. Maitohampaatkin olivat limittäin. Vaan eipä annettu lähetettä oikomista varten. En tiedä, millä perustein muutama muu tietämäni on päässyt kunnalliseen hoitoon. Hampaiston ulkonäöstä sitä ei ainakaan voi havaita.

Toisilla ihmisillä on luontaisesti keltaisempi hammasluu. Tämä tulee vielä paremmin esiin, kun kiille ohenee hampaiden ikääntyessä, ihmisen vanhetessa.

Ennen pidettiin ihan normaalina l. luonnollisena, että viiskymppisillä viimeistään ikä näkyy myös hampaissa. Nyt nuoruuden ihannointi on siinä pisteessä, että mistään ei saisi ikä näkyä. En ole omistanut ja katsonjt televisiota kymmeniin vuosiin. Siksi olin aika ihmeissäni, kun nykyään ihmiset näyttävät tv-kuvassa ikään kuin fotoshopatuilta. En tiedä, onko pehmennys/kaunistus filtteri itse tv:ssä vai jo lähetettävässä (video)kuvamateriaalissa. Kaikenlaista.

Vierailija
14/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen ja välillä työtön. Silti ryhdyin 6t euron oikomisprojektiin. Liian myöhään kyllä, olisi pitänyt jo 20v sitten.

Vierailija
15/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellu onkin lähes 100v, monellako tuon ikäisellä edes on omat hampaat suussa? Jospa hänkin pelkää hammaslääkäriä eikä halua hampaiden rumuuden takia mennä nukutettavaksi. Sehän on varmaan tuossa iässä jo vaarallista. Ilmeisesti siis tarkoitit huonoilla hampailla rumia hampaita mielestäsi.

Kouluhammaslääkäriä ei paljoa enää nykyään näe, toisin oli omassa lapsuudessani 80-luvulla, kun käytiin vähintään kerran vuodessa tarkastuksessa.

Vierailija
16/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri ei suostu valkaisemaan kellertäviä hampaitani, koska kiille on niin kulunut. Hammasluuni on muutenkin kellertävä, tosin yhtään reikää tai paikkaa ei ole. Näillä mennään.

Vierailija
17/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän ihmiset keksittyvät niihin unelmiin, jotka ovat mahdollisia. Toisille se on maailman herruus ja toisille kivat hampaat.

Ihmisillä on niin eri realiteetit.

Vierailija
18/18 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Briteissä tuo on vähän niin kuin perinne. Ei tarvitse olla mikään jenkkihymy.

Aloittaja ilmeisesti ajattelee, että kaikilla pitäisi olla.

Vaikka hampaat olisivat kellertävät ja vinossa, ne voivat kuitenkin toimia ihan hyvin ja olla puhtaat ja ehjät. Mitä niitä silloin suotta muuttamaan toisenlaisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi