Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Tekevälle löytyy kyllä töitä." Testaan teoriaanne.

Vierailija
14.03.2013 |

Olen paluumuuttaja. Olen jo hakenut montaa työpaikkaa, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Lapset on tehty ja ikää n vajaa 40 v. Olen erittäin ahkera, todella nopea oppimaan uutta, motivoinut ja minulla akateeminen koulutus. En ole turhantarkka työpaikasta, kunhan palkka juoksee. Aion tarvittaessa lähettää vaikka satoja hakemuksia, koska haluan työtä.

Mitä luulette, löytyykö tekevälle tosiaan töitä? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutus? onko ulkomaalainen sukunimi?

Vierailija
2/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea sanoa, kun ei tiedä yhtään asutko Savukoskella vai Helsingissä. Minkä alan akateeminen koulutus. Mitä teit ulkomailla? Onko työkokemusta? Mitä kielitaitoa sinulla on? Entä muuta osaamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että jossain vaiheessa tärppää, mutta voi viedä kauankin.

Itse olen 3-lymppinen akateeminen, eikä vakitöitä ole löytynyt, vaan oman alan pätkiä. Olen ahkenut töitä myös oman alan ulkopuolelta, muttei ole tärpännyt kun joko olen ylikoulutettu tai sitten ei ole sen alan kokemusta ainakaan tarpeeksi.

Vierailija
4/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko hakea myös puhelinmyyntihommia ja aiotko poimia syksymmällä marjoja työksesi?

Vierailija
5/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:26"]

onko ulkomaalainen sukunimi?

[/quote]

Onko tolla jotain väliä muka? Mulla on sekä ulkomainen etu- että sukunimi ja töitä on hyvin löytynyt aina. 

Vierailija
6/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitäkin haetko tiukasti vain oman alasi töitä vai kelpaako muutkin. Jos et tosiaan turhantarkka niin varmasti löydät. Ainakin omasta kokemuksesta näin väitän. Jäin työttömäksi edellisen työpaikan suljettua ovensa. Sillä alalla ei enää töitä joten hakeuduin muihin töihin ja töitä riittää. Palkka toki pienempi kuin ennen koska aiemmassa työpaikassani olin melko hyväpalkkainen. Työttömyyden riivaamassa kaupungissa saman palkkatason töitä ei ollut tarjolla joten palkan aleneminen oli hyväksyttävä.

Vierailija
7/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis on ihmisiä jotka eivät koskaan ole ollut työttömänä, kuten vaikka miä, siis aina olen jostain kiven alta löytänyt jotain, ihan mitä vaan, siis avoimia työpaikkoja on, jos on nirso niin ei saa työtä, tämä on epämoraalista heittäytyä muiden elatettavaksi, kun voisi itse elättää itsensä, ei saa nirsoilla.

Vierailija
8/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:18"]

Olen paluumuuttaja. Olen jo hakenut montaa työpaikkaa, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Lapset on tehty ja ikää n vajaa 40 v. Olen erittäin ahkera, todella nopea oppimaan uutta, motivoinut ja minulla akateeminen koulutus. En ole turhantarkka työpaikasta, kunhan palkka juoksee. Aion tarvittaessa lähettää vaikka satoja hakemuksia, koska haluan työtä.

Mitä luulette, löytyykö tekevälle tosiaan töitä? 

[/quote]

työnvälitysfirmoista saa duunia

Vierailija
9/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, haetko alasi töitä ja jos haet, niin minkä alan.

Minä jäin työttömäksi viime vuonna, aloitin uudessa työpaikassa kaksi kuukautta edellisen työn loppumisesta. Siinä välissä tein keikkaa päiväkodeissa lastenhoitajana. Sillä palkalla vaan ei elä - epäpätevän lastenhoitajan palkalla siis.

Siivoamaan pääsee melko varmasti. Samoin on joitakin muitakin työpaikkoja, joihin ihan varmasti pääsee. Riippuu vähän paikkakunnasta ja esim. siitä, haluaako sellaista palkkaa, että siitä oikeasti maksaa vuokran ja elämisen.

Vierailija
10/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti löytyy! Samastun, olen melko samassa tilanteessa. Ja te, jotka aina kerrotte että tekevälle löytyy työtä, ei aina löydy jos on kovin koulutettu ja oman alan töitä ei juuri silloin ole. Esim.siivoojan hommaan otetaan taatusti mieluummin joku ei-tohtori, koska tohtorin oletetaan heti turhautuvan ja häippäävän muualle. Näinkin voi olla, vaikka ette ehkä usko.

Ap, olisi kiva kuulla miten projekti etenee!

Vierailija
11/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan on ettei siivoojaksi ensimmäiseksi haluta akateemista mutta jos tekijöistä pulaa niin varmasti kelpaavat. Minulla on tälläkin hetkellä akateemisesti koulutettu työtoveri. Ollut jo lähes vuoden koska ei vain löydä koulutusta vastaavaa työtä. Varmasti lähtee kun saa paremman paikan mutta toisaalta tänäkin aikana moni ei-akateeminen on käynyt pyörähtämässä huomaten ettei haluakaan tätä tehdä.

Vierailija
12/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa.

Olen asunut englanninkielisessä maassa noin kymmenen vuotta. Kielitaitoni on lähes natiivitasoa. Minulla on yhteiskuntatieteellinen yliopistotutkinto suoritettuna.

Olen ollut kotiäitinä muutaman vuoden ja nyt teen pientä osa-aikaista hommaa miehen firmassa. sukunimi on ulkomaalainen, englanninkielinen.

Siivojanhommia en ole hakenut, mutta kaikenlaista muuta kyllä.Ilmoittelen, tärppääkö! Toivon nimittäin TODELLA, että tämä av-palstan teoria olisi totta! Haluan töihin, todella paljon. Motivaatio on 100%.

Vierailija
13/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntatieteellinen on aika laaja käsite, soveltuisitko vaikka sosiaalityöntekijäksi vaiko hallintoon? Missä maassa olet opiskellut?

Etkä edelleen kertonut paikkakuntaa. Minä voisin tarjota sinulle työtä (vaikka olen itsekin vain pätkätyöläinen), mutta tämä homma ei etätyönä onnistu. Oletko valmis muuttamaan vaikka meille? Palkka ei ole kaksinen, mutta saat ilmaiseksi asunnon ja ruuan.

Ja kyllä, aivan varmasti työtä löytyy jos

- palkalla ei ole mitään merkitystä

- ei myöskään asuinpaikalla vaan voit muuttaa mihin tahansa

- ei ole suuria vaatimuksia työn suhteen.

Vierailija
14/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit (erikois)lääkäri, sairaanhoitaja tai kirjanpitäjä, joka kykenee tekemään itsenäisesti isotkin tilinpäätökset, niin sitten töitä löytyy.

Vierailija
15/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraduunariksi ja puhelinmyyjäksi

Vierailija
16/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin on aina löytynyt työtä. Olen jäänyt työttömäksi elämäni aikana (olen nyt 43 v, nuorinkin lapsi jo 15 v) kaikkiaan 8 kertaa ja joka kerta olen löytänyt uuden työpaikan alle kahden kuukauden sisällä työttömäksi jäämisestäni. Näin kävi viime syksynäkin vaikka tällä palstalla kaikki väittivät että työtä ei voi saada minunikäiseni ihminen mitenkään. Olen akateemisesti koulutettu, mutta mulla on myös ammattitutkinto. Sen olen huomannut, että itseään pitää tyrkyttää aktiivisesti työnantajille. Paljon on sellaisiakin tilanteita, että firmat eivät hae työntekijää missään avoimesti, mutta kun menee esittäytymään ja jättää cv:nsä niin huomaakin olevansa yhtäkkiä työssä. Tekemätöntä työtä on siis olemassa, se pitää vain löytää. Tietysti jos hinnoittelee itsensä ihan taivaisiin, työpaikan saamisen mahdollisuus vähenee. Itse tienaan tällä hetkellä 3600 e/kk, mikä on mun ikäiselle hiukan alakanttiin tuolla koulutuksella, mutta en ole täysin omalla alallani ja tulen tuolla palkalla erinomaisen hyvin toimeen, joten olen tyytyväinen.

Vierailija
17/19 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.

Vastauksia:

Muutan pk-seudulle, koska siellä on kaikki tukiverkot. Jos esim lapset ovat sairaana, ei minun silloin tarvitse välttämättä jäädä kotiin, koska mummi hoitaisi enemmän kuin mielellään sairaitakin lapsia. Myös isäni jää kohta eläkkeelle ja on jo tarjoutunut hoitajaksi. Eli tulevan työnantajani kannalta hyvä homma.

Huippupalkkaa en odota saavani, joku 2000-2500/kk olisi minulle ihan hyvä. Kunhan pääsen leivän syrjään kiinni. Ihmisläheinen työ olisi mahtava, mutta minulla ei ole sos.työntekijän pätevyyttä, tutkinto oli sellainen "yleisesti yhteiskuntatieteellinen". Loistavat arvosanat sain.

Muutkin työt käyvät. Olen todella ahkera ja tehokas työntekijä, sen tiedän. Työmoraali on korkea, enkä koskaan lusmuile. Teen sen, mitä lupaan.

Äsken laitoin taas kaksi hakemusta menemään. Saapi nähdä. Toivon parasta.

Vierailija
18/19 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että töitä löytyy, kun olet ahkera ja aktiivinen. Älä jätä hakemista pelkkään kirjalliseen hakemukseen, vaan soita, kerro itsestäsi, näytä että olet innokas ja työhaluinen. Ja käytä kaikki mahdolliset suhteet hyväksi myös, aika usein työpaikka löytyy sitä kautta (tuttujen työpaikoilla haetaan uutta työntekijää, kysele tutuilta ja hae ko. paikkoja).

Itse vaihdoin työpaikkaa 45 vuotiaana, eli ikä ei ole este, vaikka montaa työpaikkaa minäkin jouduin hakemaan. Minulla ei kyllä ollut poissaoloa työelmästä, ja työkokemusta aika paljon, mutta ei ihan tästä samasta työstä, jota hain ja jonka sain.

Onnea!

Vierailija
19/19 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä täällä eivät ymmärrä, että kaikki ihmiset eivät voi kaikkia töitä tehdä. Vaikka ei olisi nirso työn suhteen, aina ei fysiikka kestä tai taidot ja koulutus ei täsmää. Mun kaupungissa on yli 2000 työtöntä, ja työpaikkoja on mollin mukaan tarjolla sairaanhoitoalalla ja ravintola-alla. Näitä töitä en hae, koska ei ole mitään kokemusta, koulutusta tai edes taipumusta kyseisile aloille. Myös "miesten" töihin en hae, minulla ei ole koulutusta minkään sinkkitehtaan prosessinhoitajaksi, tai fysiikkaa varastomieheksi tms. Avoimia työpaikkoja on mollin sivuilla 70-100 riippuen sesongista, kun tänne tulee uusia kauppoja on työtä hakemassa tuhat ihmistä, ja vain muutama sen työn saa, varmasti niitä jotka eivät ole kauaa olleet työttömänä, tai ovat jo töissä jossain muualla.