Mitä ajattelet ihmisestä, joka jotain asiaa selittäessään katsoo ylikorostetusti pitkin seiniä tai kattoon?
Mutta ei ihmistä kohti jolle puhuu.
Mun isä tekee noin ja minusta se on todella kummallista
Kommentit (24)
Hän saattaa ajatella, että kun hän katsoo muualle, niin hän saa paremmin sanottua sanottavansa takertumatta ilmeisiisi. Miehillä on muutenkin enemmän sitä, että pitkiä katseita kavahdetaan.
Vierailija kirjoitti:
Olemme erilaisia, toisten mielestä katsekontakti on kummallista. Etkö pysty keskustelemaan ilman toljotusta? Miksi olet vääränlainen?
Muuten normaali katsekontakti, mutta selittäessä juuri tuo seinille selittäminen
ap
Ehkä keskittyy paremmin sanomaansa sillä tavoin. Onko siitä sitten jotain haittaa? Luulisi, että olet isääsi tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Hän saattaa ajatella, että kun hän katsoo muualle, niin hän saa paremmin sanottua sanottavansa takertumatta ilmeisiisi. Miehillä on muutenkin enemmän sitä, että pitkiä katseita kavahdetaan.
...tai helpompi ymmärtää tai tajuta kuulemaansa. Mahdollinen selitys myös voi olla joskus, että välttelee katsetta, jos valehtelee.
Voi olla että lapsena hänen ajatuksiaan on pilkattu ja vähätelty, niin jäänyt siitä tuollainen välttely. Tai muusta syystä ei pysty keskittymään katsekontaktissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...tai helpompi ymmärtää tai tajuta kuulemaansa. Mahdollinen selitys myös voi olla joskus, että välttelee katsetta, jos valehtelee.
Valehtelua tai jonkin asian peittelynä mahdollisena motiivina on eräs NLP-terapeutti aikoinaan täällä sanonut.
Itse joudun katsomaan laittiaan tai kaukaisempaan seinään tai kattoon kun selitän jotain sellaista, missä joudun miettimään sanojani ja ilmaisujani, että mitä oikeastaan tarkoitankaan. Eli se on merkki siitä, että haen ilmaisuja jostain syvemmältä aivoistani kuin normaalia diipadaapaa. Sitä myöls esintyy itselläni tavallista useammin silloin kun joudun vaihtamaan kieltä tiheästi tai kun puhun jotain itselleni epätavallisempaa kieltä, vaikkapa ranskaa tai saksaa.
Jotkuthan tosin sanovat myös, että se on merkki valehtelusta tai muuten siitä, että joku yrittää asetella sanojaan poliitikkomaisen petollisesti. Minulle ei ole, vaan päinvastoin siitä, että yritän löytää parhaan tavan sanoa sen, mitä oikeasti ajattelen.
Tuo on merkki siitä että ajatus on mukana puheessa.
Uskon muuten vakaasti että joku valepukki on keksinyt väittää että silmiin katsomattomuus on valehtelun merkki, itsellenikin on kaikista helpointa katsoa toista silmiin kun valehtelen, etsinhän merkkejä siitä ettei valheitani uskota. Tästä kiitos ensimmäiselle poikaystävälleni, joka oli todella mustasukkainen.
Ujous tai sitten epävarma esiintyjä.
Vierailija kirjoitti:
Uskon muuten vakaasti että joku valepukki on keksinyt väittää että silmiin katsomattomuus on valehtelun merkki, itsellenikin on kaikista helpointa katsoa toista silmiin kun valehtelen, etsinhän merkkejä siitä ettei valheitani uskota. Tästä kiitos ensimmäiselle poikaystävälleni, joka oli todella mustasukkainen.
Täähän se ois. Narskut ja psykot tapittaa intensiivisesti silmiin. Puistattavaa.
Olin haastattelussa koulutukseen yli 1000hakijaa mitäpä lie ollut.Psykka katseli seinille.Minä avoimena silmiin yritin.Kerroin tuosta sitten,näin oli muillakin.Kyllä oli oudoin psykkahaast.ikinä eikä tuo eka ollut valintakokeita oli muillekin aloille kävin,aina tulin valituksi..Seuraava seurasi liikkeet ilmeet kaiken niin kuin pitääkin.Heti ovesta sisälle tulot,menot.Mitä sanoo jne.
Ville Peltosella on erikoinen katse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täähän se ois. Narskut ja psykot tapittaa intensiivisesti silmiin. Puistattavaa.
Katsoo seinille tai silmiin, aina on narsu, psyko tai skitso. Sokeat on hankalia, joten ne on kaikki ihan sekaisin.
Ujous, nähdyksi tulemisen välttely
Dissosioin itseni muualle, kun pitää toimia sosiaalisissa tilanteissa sos. foobikkona, traumaisena peikkona.
Itse en katso koskaan silmiin kun puhun jollekin ja mulle se on se ja sama mitä musta ajatellaan.
Olemme erilaisia, toisten mielestä katsekontakti on kummallista. Etkö pysty keskustelemaan ilman toljotusta? Miksi olet vääränlainen?