Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä en saisi käydä missään ilman lapsia :(

Vierailija
14.03.2013 |

Mulla oli sisko kylässä ja käytiin 2 päivänä kaupungilla kaupoilla pari tuntia kerrallaan. Nyt mies valittaa jo toista päivää miten hän joutui olemaan "lapsenvahtina" (omille) lapsille kaksi päivää.

Tarviiko sanoa etten tavallisesti käy missään ilman muksuja. Lenkkeillä koitan vaan kun pitää ottaa muksu aina mukaan eikä hän oikein viihdy rattaissa niin lenkit jää aika lyhyiksi.

Onko muilla tällaista? Ja miten tuon miehen saa tajuamaan että mullakin on oikeus joskus poistua kotoa ihan itsekseni, en aina jaksaisi tapella asiasta :(

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin muilla saatta olla tuollaista, mulla ei onneksi. Toki lasten ollessa pieniä mies oli paljon töissä, lastenhoidon päävastuu mulla joten menoista joutui aina sopimaan mutta mennä sain yksinkin.

Oletko sanonut miehelle että onko hän ymmärtänyt että hän on lasten isä? Tyhmä mies sulla!

Vierailija
2/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isä voi olla lapsenvahti. Isä on isä. Kysy mieheltä, eikä hän rakasta lastaan, kun ei halua huolehtia hänestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä perhe-elämää... NOT!

Vierailija
4/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä sanoi joskus myös noin. Kun seuraavan kerran lähdin johonkin ilman lasta, tilasin lapsenvahdin kertomatta miehelle. Lapsenvahdille toki kerroin että mies on paikalla eli oli mukana juonessa. Mies soitti ja karjui että mitä vittua, minä sanoin että sinähän et halunnut hoitaa lasta kun olen pois joten tilasin lapsenvahdin. Miehestä oli kuulemma tuntunut tosi tyhmältä.

No daa, niin pitikin.

Vierailija
5/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 15:43"]

Exä sanoi joskus myös noin. Kun seuraavan kerran lähdin johonkin ilman lasta, tilasin lapsenvahdin kertomatta miehelle. Lapsenvahdille toki kerroin että mies on paikalla eli oli mukana juonessa. Mies soitti ja karjui että mitä vittua, minä sanoin että sinähän et halunnut hoitaa lasta kun olen pois joten tilasin lapsenvahdin. Miehestä oli kuulemma tuntunut tosi tyhmältä.

No daa, niin pitikin.

[/quote]

On mullakin tuo käynyt mielessä ja olen miehellekkin sanonut et pitääkö tosiaan tilata vahti jostain et mihinkään pääsee, en vaan vielä ole saanut aikaiseksi.

Me ollaan väännetty tästä asiasta 2,5 vuotta esikoisen syntymästä saakka. Mutta vaikka mitenpäin koitan miehelle asiasta puhua niin silti sama riita käydään läpi aina kun johonkin olisin lähdössä, en tajua!

Vierailija
6/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai miehesi myös laahaa aina lapset mukaansa, kun lähtee johonkin?

Jos ei, niin sit hänen kannattais kyllä pitää mölyt mahassaan.

Vierailija
7/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin silti.

Vierailija
8/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mies harjoittaa nyt henkistä painostusta. Ja mitä ilmeisimmin sinä olet jo antanut periksi, koska sanot, että harvoin käyt missään niin, että mies joutuu lapsiaan vahtimaan. Miehesi tietysti pyrkii juuri tuohon: hän lipeää itse kaikesta vastuusta ja kahlitsee sinut kätevästi kotiin hellan ja nyrkin väliin.

ÄLÄ anna periksi. Joka kerta sanot rauhallisesti, että hei, ne on ihan yhtä hyvin sun lapsiasi, mitä siinä nyt valitat?

Ja lähdet kylmän viileästi. Painat vaikka oven kiinni kesken miehen lauseen.

Jos protestointi alkaa yltyä, kysyt mieheltä, mitä hän haluaa. Jos hän ei ala antaa sinulle omaa aikaa ja harrastuksiin tilaa, voitte toki aina erota, mutta siinä tapauksessa miehesi on entistäkin enemmän hoitovastuussa lapsistaan, vähintäänkin joka toinen viikonloppu kaksi vuorokautta kellon ympäri.

Itse veisin asian siihen, että sopisin miehen kanssa vapaaillat viikolle. Minä iltana hänellä on harrastuksia, minä iltana sinulla. Ja kun ne on sovittu, ne myös pidetään ilman erillisvinkumisia.

Vierailija
9/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis kaikki vinkit tilanteen parantamiseksi otetaan vastaan.

mm. "On ne sinunkin lapsia", "Teidän suhteellenne tekee hyvää viettää välillä aikaa ilman minua" ja "Minä tarvitsen omaa aikaa"-perustelut on kokeiltu ilman toivottua tulosta.

Ap

Vierailija
10/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy suoraan, josko tosiaan haluaa lisää sitä hoitohommaa, sillä se järjestyy helposti eron jälkeen... Luoja mikä idari isäksi. Mut muuten sekin lie ihana aviomies jne...?

Vierailija
11/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero.

Siinäpähän mies pitää lapsiaan viikonloput.

Vierailija
12/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullun tai tyhmän kanssa ei kannata neuvotella tai edes yrittää keskustella. Jos haluat mennä jonnekin, niin vain menet, piste.

Vierailija
13/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei selvästi ole mikään empatiamestari joten miksi ihmeessä vetoat siihen? Hän käyttää kiltteyttäsi hyväksi todella häikäilemättä. Älä väännä asiasta, vaihtoehtona on se että mies alkaa olla vanhempi tai sitten ei tarvitse olla naimisissa. Ilmainen kodinhoitaja sinä olet etkä rakastettu vaimo.

Vierailija
14/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika narsistiselta toiminnalta. Pelkää raukka varmaan, että löydät jonkun "paremman" kun et ota lapsia mukaan ovesta ulos astuessasi. Ikäväähän se on, erota lasten joutuessa välikäteen. Jos homma ei toimi, niin se ei toimi. Omat vanhempani erosivat ollessani 14-vuotias, sain valita kumman luokse jäin. Se ei ollut kovin vaikea valinta. Isäni omaa narsistisia piirteitä, ja sen sai tuntea niin minä kuin äitini. Siitä olen äidilleni hieman näreissäni vieläkin, ettei eronnut isästäni aiemmin. Isäni painostamana äitini teki abortin minun ollessa 7-vuotias.

Olisin nyt isoveli, ilman isäni painostusta. Lapsi antaa anteeksi sinulle, vaikka ero tulisikin. Hän ei tule antamaan sitä anteeksi, ainakaan helpolla, mikäli elätte (anteeksi nyt vain) helvetissä vielä vuosia eteenpäin. Vai että ihan kaksi päivää vahti kun olitte kaupoilla? Vautsi.

Yrittäkää nyt ihmiset keskustella asiat selviksi. Ja jos miehesi ei jousta, niin miksi sinun pitäisi?

Vierailija
15/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vääntänyt samasta asiasta jo pian kymmenen vuotta. Mies ei muuta mieltään ja painostus on pahentunut vuosi vuodelta. Nykyään on tilanne se, että jos lähden ulos ilman lapsia niin mies saattaa suuttua ja hävitä viikoksi. Tähän päälle tietysti vähintään toisen viikon kestävä mykkä koulu. Eilen viimeksi kävi mielessä, että mitä seuraavaksi... En taida jäädä katselemaan. Olen aivan eron partaalla. Toivottavasti ap:n tilanne ei ole yhtä paha. Minun mieheni on siis sairaalloisen mustasukkainen ja harjoittaa minua kohtaan melko rankkaakin henkistä väkivaltaa. Itsepä olen puolisoni valinnut, mutta itse myös päätän kuinka kauan miestä katselen. Harmillisinta on, että lapset eivät voi valita. Neuvona ap:lle. Älä tee lisää lapsia ennen kuin olette johonkin sopuun  päässyt ja näet oikeasti haluaako mies muuttua. Pian huomaat hylänneesi urasi ja ystäväsi vaan sen takia, että haluat pitää miehen tyytyväisenä. Sori tilitys, mutta meillä kaikki alkoi aika lailla ap:n mainitsemista asioista, eikä paremmaksi ole mennyt.

Vierailija
16/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeesti tiedä mitä tuon kanssa oikein pitäisi tehdä. Kun ei sille oikeen voi jättää lapsia vasten tahtoaankaan. Esikoiselle esim. sanoo että "äiti ei tahdo sua mukaan" ja lapsi jää itkemään kun lähden. Tai nyt kun oltiin kirpparilla niin ei antanut vauvalle pullosta maitoa (mä imetän) vaikka itki. Puhelimessa toki sanoi vauvan itkevän, käskin antaa maitoa vaan ei viittinyt antaa vaan aikoi oottaa et tuun.

Soittelee myös puheluita joissa lapset itkee taustalla ja kyselee joko oon tulossa.

Voi jestas että alkaa ärsyttää kun ajattelee asiaa!

Ap

Vierailija
17/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo on niin iso asia suhteessa, että se on vaan nostettava pöydälle. Kysy mieheltä, haluaako antaa sinulle omaa aikaa vai haluaako erota. Ja yritä selvittää, mistä tuo tuollainen johtuu. Meillä se ainakin oli mustasukkaisuutta ja kontrollointihalua, joka loppui, kun saimme suhteemme toimimaan paremmin. Jos siis mies tiedostaa, että toimii väärin, on teillä mahdollisuus parantaa tilannetta.

Mutta jos mies vaan lähtökohtaisesti on sitä mieltä, että naisen kuuluu olla lasten kanssa, miehen ei., niin eipä siinä ole juuri miettimistä. Joko haluat elää epätasa-arvoisessa parisuhteessa tai et.

Vierailija
18/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:55"]

En oikeesti tiedä mitä tuon kanssa oikein pitäisi tehdä. Kun ei sille oikeen voi jättää lapsia vasten tahtoaankaan. Esikoiselle esim. sanoo että "äiti ei tahdo sua mukaan" ja lapsi jää itkemään kun lähden. Tai nyt kun oltiin kirpparilla niin ei antanut vauvalle pullosta maitoa (mä imetän) vaikka itki. Puhelimessa toki sanoi vauvan itkevän, käskin antaa maitoa vaan ei viittinyt antaa vaan aikoi oottaa et tuun.

Soittelee myös puheluita joissa lapset itkee taustalla ja kyselee joko oon tulossa.

Ap

[/quote]

Ap, mitä enää siellä mietit. Miehesi on kusipää ja itsekäs. Jätä se, oikeasti - ennen kuin lapsetkin jo tuosta kärsivät.

Mies joka huudattaa vauvaa syyllistääkseen vaimoaan jotain niin alhaista, etten viitsi palstaetiketin vuoksi suoraan sanoakaan, mitä...

Vierailija
19/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:55"]

Ap

[/quote]
Just. Eli käyttää omia lapsiaan henkisesti hyväksi hallitakseen sinua kuin sätkynukkea. Luepa kirjoittamasi asiat ihan ajatuksella ja mieti millainen mies niiden lasten elämässä on pompottajana. Kannattaisiko erota?

Vierailija
20/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. On teillä kuviot. Sairasta olla antamatta ruokaa. Ero teillä on edessä jokatapauksessa jossain vaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän