Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pärjäisit zombiapokalypsissa?

Vierailija
11.03.2019 |

Mitä, jos jokin virus pääsisi leviämään joka muuttaa kuolleet ihmislihaa janoaviksi hirviöiksi eli toisinsanoen zombeiksi? Sekoaisitko sinä vai taistelisitko sinä itsesi zombien yläpuolelletavoitteena perustaa uusi yhteiskunta entisen tilalle? Vai kuolisitko mahdollisesti alku/keskivaiheilla johonkin typerään mokaan joka johtaa sinun syödyksi tulemiseen? Miten pärjäisit?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi elämään jollain säilykkeillä joka rapsahdusta peläten, varsinkin kun tulevaisuus olisi toivoton. Tuommoinen tilanne toisi ihmisistäkin pahimmat puolet esiin, eikä kehenkään voisi luottaa.

Taistelkoot ne parisataakiloiset zombiesurvivalistit katanoidensa kanssa, minä tekisin oman lopullisen ratkaisuni.

Vierailija
22/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti haluaisin muuttua zombiksi, kuunnellen ja tanssien M. Jacksonin Thriller biisin tahtiin päivät pitkät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäisin. Ruokaa on varastossa yli vuodeksi. Ampuma-aseita löytyy kolme kappaletta. Rakennustarvikkeita ja työkaluja sen verran, että elävät kuolleet eivät pääse sisään. Ainoa huolenaihe on puhdas juomavesi, jota ei ole riittävästi varastoituna. Toki jos varautumisaikaa ennen täystuhoa olisi edes pari tuntia, niin saisin vettä varastoon pariksi kolmeksi kuukaudeksi. Sen jälkeen joutuisin keräämään sadevettä pressujen avulla ja puhdistamaan sen juomakelpoiseksi.

Bring it on.

Vierailija
24/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonteeltani arka ja varovainen. Eli nössö.

Todennäköisesti siis keskittyisin piilottelemaan jossain, mahdollisimman kaukana zombeista. En osallistuisi taisteluihin enkä uskaltaisi kulkea sellaisten paikkojen läpi, jossa on paljon zombeja.

Tosin aikani piiloteltuani saattaisin tulla liian itsevarmaksi, koska olen selvinnyt niin pitkään, ja astuisin hetkeksi esiin... jolloin jostain ilmestyisi zombi ja tappaisi minut.

Vierailija
25/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zombiet on tylsiä murahtelevia aivottomia, pelkokerroin 1-10, niin antaisin 5.

Vierailija
26/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut tätä muutamia kertoja elämäni aikana. Etenkin kun olen iltahämärissä koiran kanssa metsässä.

Mitä tekisin jos tuo rapsahdus olisi nyt zombie? Järkyttyisinkö ja jämähtäisin paikalleni? Koska niinhän suurimmalle osalle kuitenkin käy ekalla kohtaamisella. Mikä ihme se tuo on.... ja rouskis! Susta tuli just zombiejätettä!

No, nyt kun olen harjoitellut mielikuvaharjotteilla, niin osaisin toimia..

Badam! napakka harjoiteltu keppihyökkäys silmäkuoppaan ja mätkis, zombie eliminoitu. Juu, käyttäisin keppiä kuten Morgan TWDssä. Coolimpaa. Kun yhden puolustuksen taktiikkaan ei kannata totuttautua, niin vyöllä killuisi pari erilaista hyvin teroitettua veistä. Olen kokki, joten veitsiä löytyy ja teroitustaidot.

Jos olisi lauma, niin viuhvauh vaan kepakko heiluis.

Pärjäisin myös erätaidoillani jonkin aikaa. Harrastelen vaellusta ja sitä kautta on jokin näppituntuma.

Mulla on lisäksi mittava säilykepapukokoelma. Teinit toisinaan piruilee, että ydinlaskeumaako odottelen.. Njääh, zombiehyökkäystä. Katotaa kuka piruilee sitten, kun nälkä iskee ja naapurin Pirjo kolkuttelee zombie muodossa oven takana.

Vesi ehkä muodostuisi ongelmaksi jossain vaiheessa. Tosin nyt olisi talvi ja lunta.. Kuinka hyvin zombiet pärjää pakkasissa? Eihän pakkanen luita riko, mutta jos vähän haurastuttaisi ja hankaloittaisi liikkumista?

Rva46

Vierailija
27/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs muut ihmiset, jotka ovat valmiit tappamaan ruokiesi tai varusteidesi vuoksi? Tai ihan huvikseen?

Vierailija
28/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin jonnekin etelänavalle ja söisin pingviinejä. Zombithan jäätyis sellasessa ympäristössä.

Vierailija
29/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäs muut ihmiset, jotka ovat valmiit tappamaan ruokiesi tai varusteidesi vuoksi? Tai ihan huvikseen?

Tehdäänhän sitä nykyäänkin.

Vierailija
30/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä aina ihmetellyt miksei noissa zombielokuvissa ja -sarjoissa heti kärkeen kehitetä zombiansoja. Esim. joku ääntä pitävä värkki kallionkielekkeelle , silloille tms. joka houkuttelee ne putoamaan sieltä. Tämä siis vain yksi design. Ei niitä vaan ikuisesti voi riittää. Joo tiedän uusia tulee kun ihmisiä kuolee, mutta silti pitäisi aika nopeasti paikat tyhjentyä.

Elokuva jäisi lyhyeksi, jos pahikset tapettaisiin ensi tilassa.

Vierailija
31/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kattonut jokaisen jakson Walking deadia, oppimismielessä tietty 👌

Vierailija
32/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zombiet ovat jo pelkästään termodynamiikan lakien takia mahdottomia.

Vierailija
33/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi elämään jollain säilykkeillä joka rapsahdusta peläten, varsinkin kun tulevaisuus olisi toivoton. Tuommoinen tilanne toisi ihmisistäkin pahimmat puolet esiin, eikä kehenkään voisi luottaa.

Taistelkoot ne parisataakiloiset zombiesurvivalistit katanoidensa kanssa, minä tekisin oman lopullisen ratkaisuni.

Juu myönnettäköön että kävisin tap pamassa naapurini saadakseni heidän resurssit omalle perheelleni. Harvalla on sellaista yhteisöllisyyttä ettei kenelläkään kävisi mielessä.

Vierailija
34/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jännempää kirjoitti:

Miks ei vampyyreja tai ihmissusia?

Näiltä pystyy suojautumaan bunkkerissa yöt tai täysikuun ajan. Päivällä kaikki on taas normaalisti.

Lisäksi ne ovat suhteellisen vähälukuisia ja harvinaisia sekä toimivat yksikseen. Zombit tulevat massoina ja ihminen jää aina alakynteen määrällisesti. 

Sudet ovat laumaeläimiä, miksei ihmissudetkin.. Mutta joo, niistä selvitään, kunhan ei mene kuutamolla metsään.

Vierailija
35/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jännempää kirjoitti:

Miks ei vampyyreja tai ihmissusia?

Näiltä pystyy suojautumaan bunkkerissa yöt tai täysikuun ajan. Päivällä kaikki on taas normaalisti.

Kunnes Robert Pattinson ilmestyy ja saa kaikki sokaistumaan kimallukseltaan.

Vierailija
36/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu myönnettäköön että kävisin tap pamassa naapurini saadakseni heidän resurssit omalle perheelleni. Harvalla on sellaista yhteisöllisyyttä ettei kenelläkään kävisi mielessä.

Saattaisit kotiin palatessasi törmätä naapuriisi, joka on juuri tehnyt saman sinun perheellesi.

Vierailija
37/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitojeni puolesta hyvin, varustuksen en niinkään. Osaan kamppailulajeja sekä ampua pistoolilla, haulikolla ja kiväärillä. Minulla on soveltuva koulutustausta ja hyvät verkostot. Kotivara puuttuu.

Pyrkisin harvaan asutulle kotiseudulleni, ja mahdollisesti isoon mökkisaareen. Liittoutuisin ensisijaisesti sukulaisteni kanssa. Ainoa miinus on, että suvussani ei juuri ole terveysalan ihmisiä. Metsästäjiä ja sotilastaustaisia kyllä on. Naisetkin osaavat vähintään ampua, osa metsästää. Kalastustaitokaan ei ole unohtunut.

Heikkouteni on, että saatan yrittää pelastaa tuntemattomia. Muutun luultavasti lopulta kyyniseksi ja väkivaltaiseksi, jos selviän pidempään.

N30

Vierailija
38/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helikopteri, TA-kivääri ja 10000 patruunaa. 10 metrin korkeudelle jonnekin aukealle paikalle leijumaan ja napsimaan zombeja kunnes käsi ei jaksa veivata enää kampea. Toistetaan kunnes zombit loppuvat.

Vierailija
39/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi varmaan tuurilla useampi viikko ennen kuin mätivät raadot meidän kulmille eksyisivät. Tällä hetkellä tontti on avomaata ja talo metsän reunassa. Näkisin kun ne tulee, mutta aseita en omista. Vielä ei oo myöskään varmuusvarastoja eikä omaa ruuantuotantoa, kasvimaa on ohjelmassa vasta tulevana kesänä.

Ehkä yhden lämpimän jakson pärjäilisin metsässä, tiedossa on mistä sieltä löytyy syötävää ja vettä, mutta syksyn tullen olisi todennäköisesti hakeuduttava "sivistyksen" pariin, jos ei muuten niin säältä suojaan ja etsimään ravintoa kun jäkälä ja sammal ei ihmistä hengissä pidä ja aseettomana on metsästyskin heikoissa kantimissa.

Erakkona piilossa siis yksi kesä on mun todennäköinen elinajanodote zombiapokalypsin aikaan.

Vierailija
40/67 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, zombit luulevat(?) että olen yksi heistä.