Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sama toppatakki jo kuudetta talvea käytössä!

Vierailija
14.03.2013 |

Ostin lähes 6,5v sitten syksyllä Storyn mustan toppatakin Euromarketista jostain alepäivästä ja takki on edelleen käytössä päivittäin. Onko muita jotka uskollisia vanhalle takilleen ;)? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.s talvi, mutta tulen käyttämään vielä tulevina talvina.

Eihän se kovin käytännöllinen ole kun on valkoinen, mutta oli aikoinaan puoleen hintaan ja lämmin, muutahan ei tarvita.

Syy on raha.

Vierailija
2/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Joutsenen untuvatakki, joka on 25 v vanha. Viimeinen isompi vaate, jonka äitini aikaan minulle osti ennen kuin muutin kotoa pois. Onhan se vähän kasari-tyyliä, mutta lapsten kanssa ulkoillessa tosi kylmillä ilmoilla käytössä, sillä on kaikkein lämpimin takkini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 90-luvulla ostettu tekoturkki. Semmoinen a-linjainen kääntötakki, jossa toinen puoli sileää kangasta. Jossain vaiheessa meinasin heittää menemään mutta pitänyt sen kuitenkin kaapissa. On todella lämmin takki kylmemmilläkin keleillä. Ei haittaa vaikka on pakkasta yli 30 astetta, hyvin tarkenee :)

Vierailija
4/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on myös 5 vuotta vanha takki. Tosin en ole kovin innoissani siitä, koska taskujen vetoketjut ovat lähes kaikki hajalla. Rahasta se mullakin on kiinni... Kirppiksiä olen kierrellyt, mutta tarvin oikeanlaisen takin. Mikä tahansa ei "kelpaa", kun on runsaalla käytöllä! Nykyinen on muuten aivan ihana, mutta melko kulahtanut jo...

Vierailija
5/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, mulla on yksi toppatakki noin vuodelta 2003, toinen vuodelta 2004 tai  ja villakangastakki vuodelta 2008. Nuo toppatakit ovat sellaisia parkatyyppisiä, aika ajattomia molemmat, mutta varsinkin se vanhempi on jo aika ohut... Villakangastakissa ei ole muuta vikaa kuin että sen vuori on rikki. Pitäis korjata.

Vierailija
6/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kymmenen vuotta aivan ihana kevyt Luhdan musta toppatakki. Vaihdoin siihen vetoketjunkin kerran. Mutta nyt se vetskari hajosi lopullisesti joten ostin uuden. Rahasta ei ole kiinni.

Vierailija
7/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä muistaakseni Lindexiltä ostettu untuvatakki, jonka ostin esikoista odottaessani. Esikoinen täytti syksyllä 8 vuotta :-D Ei toki ole ainoa takkini, mutta kovassa käytössä joka talvi. Ihmeen laadukas on kyllä ollut, ja kestänyt hyvin käyttöä.

Vierailija
8/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sama talvitakki jo ties kuinka monennetta vuotta mutta syynä on rahan puute ei varsinainen tykkääminen. Se on jo käynyt niin ohueksi, ettei oikein enää edes lämmitä kuin vähän pikkupakkasilla. Kylmimpinä päivinä pitää jäädä sisälle, ei tarkene mennä ulos.

Vierailija
9/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi hitto, kuinka joku edes kehtaa pitää edes yli kahden kauden vanhaa takkia. Jotain muotitietoa nyt. todella WT

Vierailija
10/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 09:49"]

hyi hitto, kuinka joku edes kehtaa pitää edes yli kahden kauden vanhaa takkia. Jotain muotitietoa nyt. todella WT

[/quote]

Niin, Porvoossahan ostellaan vain semmoisia yhden kauden ihmeitä, siellähän ei mitään perusvaatteita myydäkään.

Vierailija
11/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 10 vuotta vanha villakangastakki edelleen tänä talvena käytössä, voi olla että jää kyllä viimeiseksi. Ja löysin tuon kirpputorilta, eli oli ostettaessa käytetty jo.

Vierailija
12/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä ole yhtään alle 8v vanhaa talvitakkia. Toppatakki on vuodelta 2004 tai 2005, villakangastakki 2001. Hyväkuntoisia ovat, eikä edes mitenkään tyyliltään vanhentuneita.

Vierailija
13/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ostan joka talvi ainakin 2 uutta takkia.

Vierailija
14/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 09:53"]

itse ostan joka talvi ainakin 2 uutta takkia.

[/quote]

Vittu miten noloo, meitsi ostaa joka talvi ainakin 20 uutta takkia. Ja viime talvena ostin uuden talon, jossa säilön vain noita takkeja, koska kyllähän niitä tätä vauhtia kertyy.

Vierailija
15/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki talvitakit on yli kymmenen vuotta vanhoja... Villakangas- ja toppatakit. Uusin ostettu parikymppisenä.

Säästäväisten kannattaa pitää silmät tarkkana nyt keväällä. Poistoräkeistä voi tehdä todella hyviä löytöjä. Minä ostan aina sesongin lopulla -50 - -70% hyllyistä seuraavalle vuodelle vaatteita. Samoin joulu- ja muita lahjoja kannattaa ostaa varastoon tällä periaatteella. Kirjat ja astiat eivät vanhene koskaan.

Vierailija
16/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 10:00"]

Mun kaikki talvitakit on yli kymmenen vuotta vanhoja... Villakangas- ja toppatakit. Uusin ostettu parikymppisenä.

Säästäväisten kannattaa pitää silmät tarkkana nyt keväällä. Poistoräkeistä voi tehdä todella hyviä löytöjä. Minä ostan aina sesongin lopulla -50 - -70% hyllyistä seuraavalle vuodelle vaatteita. Samoin joulu- ja muita lahjoja kannattaa ostaa varastoon tällä periaatteella. Kirjat ja astiat eivät vanhene koskaan.

[/quote]

Ei kyllä oikein ainakaan pk-seudulla toimi. ne jotka tulevat tohon - 70 % aleen, tai edes 50 % aleen, ovat valmiiksi kämäsiä. Stockallakin parhaat takit myydään samantien syksyllä. Lunta kun tulee maahan, ei kauneimmista takeista ole tietoakaan.

Vierailija
17/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasketteluhaalari on 80 -luvun lopulta. Se oli monta vuotta kaapissa, äiti ei onneksi heittänyt roskiin. Nyt olen käyttänyt sitä 4 v työmatkoilla, silloin kun kävelen ja sitten lasten kanssa ulkona.

Meni myös vetoketju rikki ja kuvittelin että siihen jää. Ihme ja kumma löytyi kirpputorilta, poistorista vie ilmaiseksi toinen laskettelupuku. Otin sen, irrotin vetoketjun ja siirsin omaani. Jos vetoketju pysyy ehjänä, käytän pukua taatusti seuraavat 5 v.

Puku on vielä valkoinen, jossa on mintun värisiä kuvioita, uusi vetoketju on musta, mutta tärkeämpää on toimivuus kun värit. ja minttuhan tekee uutta tuloaan :).

Vierailija
18/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulla on pitkä villakangastakki joka ostettiin mulle vanhojen tansseihin. On edelleen käytössä vaikka takilla on ikää 17 vuotta.

Vierailija
19/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii kyllä - jos on tuuria matkassa. Itsellä on (jopa tuntemattomilta paljon kehuja saanut) italialainen villakangastakki jonka ostin 50 % alesta Modan entisestä Aleksanterinkadun liikkeestä.

Mutta joo, ei niiden varaan ainakaan tällainen 36-kokoinen voi laskea, mutta jos onnea on matkassa niin kyllä löytöjä voi tehdä pk-seudullakin.

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 11:13"]

Ei kyllä oikein ainakaan pk-seudulla toimi. ne jotka tulevat tohon - 70 % aleen, tai edes 50 % aleen, ovat valmiiksi kämäsiä. Stockallakin parhaat takit myydään samantien syksyllä. Lunta kun tulee maahan, ei kauneimmista takeista ole tietoakaan.

[/quote]

Vierailija
20/21 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 09:41"]

Mulla on käytössä muistaakseni Lindexiltä ostettu untuvatakki, jonka ostin esikoista odottaessani. Esikoinen täytti syksyllä 8 vuotta :-D Ei toki ole ainoa takkini, mutta kovassa käytössä joka talvi. Ihmeen laadukas on kyllä ollut, ja kestänyt hyvin käyttöä.

[/quote]

Minulla on myös Lindexiltä ostettu, hyvin klassisen mallinen musta villakangastakki, minkä ostin 19-vuotiaana. Nyt, 26-vuotiaana tuo sama takki on aivan yhtä kovassa käytössä ja hyvässä kunnossa, kuin ostotalvenakin. Aina välillä joku kehuu takkia ja kyselee, mistä se on ostettu :)

Muistan vieläkin, että takki maksoi 59.90, eli on ollut kyllä koko rahan arvoinen ja hieman enemmänkin. En tähän mennessä ole vielä mistään löytänyt yhtä kauniin ja itselleni sopivan mallista takkia, joten vaikkei se rahasta kiinni olekaan, jatkuu kys. takin käyttö vielä jatkossakin.

Olisiko jollain ollut jotain hyviä vinkkejä takin käsittelyyn, mikä pitäisi takin jatkossakin hyväkuntoisena, ettei se pääsisi haalistumaan/kulahtamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi