Suomessa talvi yli 6kk. Miksi et omista siis nelivetoautoa?
Tiet taas liukkaammillaan. Olet tien tukko liikennevaloissa.
Kommentit (59)
Suanriiuj kirjoitti:
Suomessa talvi 6kk. Ehkä jossain lapissa.
Syyksi riittää vaikka se että oikeasti vaikeita kelejä max 20 vrk vuodessa. Ja jos nyt sattuisi jäämään kiinni lapio riittää auttamaan.Olen viimeksi jäänyt kiinni 2002. Sillonkin koko prosessi kesti 20min. Kivitalon verran olisi mennyt ylimääräistä rahaa jos olisin tuon tapauksen johdosta ostanut nelikon.
Olisitko maksanut sen 5-senttisillä?
Därför, att... kirjoitti:
Alla har int' pappa,som betalar allt...
Huono veto. Kyllä normaali aikuinen itse omat kamansa ostaa ja hallitsee rahankäyttönsä. Mutta voihan sitä kateellinen itselleen perustella että tonkin isä varmaan ostanut...
Mun mielestä on kiva ettei aamulla tarvi ehtiä tekemään lumitöitä. Voin jyräyttää vallin yli näppärästi. Siitä ihan kiva tuo neliveto.
Vierailija kirjoitti:
Uus suzuki jimny nyt myynnissä 26k manuaalina , ja on ainaki tyylikkään näköinen.
Mun kohdalla ton ostamisen esteenä hinta.
tuo auto ei sovi pieni*unaisille ainakaan.
Miksi ei? Joutuuko siinä painamaan pedaaleja kyrvän kanssa?
Vai yli 6 kk talvi? No Lapissa on, kun tarpeeksi pohjoiseen mennään. Mutta Lounais-Suomessa ei ole edes 4 kk.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole montaa kertaa talvessa sellaista tilannetta, ettei tavallisella etuvetoisella autolla pärjäisi.
Ei kiinnosta pärjääminen.
Nelivedosta on hyötyä joka ikisessä liikennevalolähdössä liukkaalla. Reippaammin kaasua annettaessa ihan märällä asfaltillakin.
Siksi molemmissa perheen autoissa on neliveto.
Oletko kuullut luistonestosta?
Vai ovatko autot 90-luvulta?
Sivusta: Joo, vkloppuna viimeksi piti kytkeä luistonesto pois kun oli pelkkää haittaa. Kelikin tosin oli poikkeuksellisen huono.
Ei sitä tajua jos ei ole kokemusta kuinka paljon neliveto auttaa talvella. Syksyllä edellisestä hajos kardaani ja kun piti kuitenkin töissä käydä niin rempan ajaksi otin kardaanin pois ja ajoin pelkällä etuvedolla. Yhtä tuskaa liikkeellelähdöt jos vähääkään jäätä.Höpöhöpö, eiköhän se kardaaniromu ole suunniteltu takavetoiseksi, siksi ei toiminut pelkkänä etuvetoisena.
Itse asiassa ulkomailla myydään kyseistä mallia myös pelkästään etuvetoisena muttei missään takavetoisena :D
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Varmasti ostaisinkin jos siitä olisi enemmän konkreettista hyötyä. Nyt ajan vain töihin ja kauppaan niin ei siin nelivetoa tartte. Eri asia jos ajaisin työkseni 50tkm vuodessa niin sit vois jo panostaakin
Mitäs mä autolla, kun ei ole ajokorttiakaan. Bussit ja junat kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu savukoskella tai jossain muussa syrjässä olevassa percereiässä. Täällä sivistyksen parissa pärjää vaikka kesärenkailla ja takavedolla hätätilassa. En tarvitse traktoria.
Taas yksi pärjääjä. :D
Pärjää sinä, minä nautin nelivedon ja ison moottorin tuomasta ylivoimasta.
Iso moottori, iso kulutus.
Enempi rikki meneviä kohtia nelivetoautossa.
Muista kävellessä (kesällä) kans käyttää aina maihareita ja nastoja?
Mulla on Volvon neliveto. Iso moottori ja kulutus on 6,3l kaupungissa ja 5,1l maantiellä. Neliveto ei ole jatkuvasti päällä vaan tulee avuksi tarvittaessa. Tosi tyytyväinen olen ollut tänä talvena. Huvittaa nuo etuvetoautot, joiden keula tekee liikennevaloissa sitä oikea-vasen liikettä. Meikä on jo kaukana, ennen kuin nuo edes liikkeelle pääsee.
Aika toistaitoinen täytyy olla jos on pakko hankkia neliveto että pärjää talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu savukoskella tai jossain muussa syrjässä olevassa percereiässä. Täällä sivistyksen parissa pärjää vaikka kesärenkailla ja takavedolla hätätilassa. En tarvitse traktoria.
Mulla on Volvon neliveto. Iso moottori ja kulutus on 6,3l kaupungissa ja 5,1l maantiellä. Neliveto ei ole jatkuvasti päällä vaan tulee avuksi tarvittaessa. Tosi tyytyväinen olen ollut tänä talvena. Huvittaa nuo etuvetoautot, joiden keula tekee liikennevaloissa sitä oikea-vasen liikettä. Meikä on jo kaukana, ennen kuin nuo edes liikkeelle pääsee.
... ja seuraavissa valoissa olette kuitenkin taas kiltisti yhdessä odottelemassa :-)
Vierailija kirjoitti:
Aika toistaitoinen täytyy olla jos on pakko hankkia neliveto että pärjää talvella.
Kyse ei ole pärjäämisestä vaan helppoudesta. Sun mielestä varmaan ajotaidon merkki on manuaalivaihteinen etuvetoauto.
Mullon niin iso muna etten tarvitse nelivetoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole pärjäämisestä vaan helppoudesta. Sun mielestä varmaan ajotaidon merkki on manuaalivaihteinen etuvetoauto.
Miten se neliveto nyt sitten edes helpottaa? Etuveto lähtee ihan yhtä helposti liikkeelle, mutta hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa/halua nimetä edes automallia saati moottoria.
Esitteissä saa olla mitä vaan lukemia, todellisuus on kuitenkin toinen.
Koska osaan ajaa. Mulla on myös aina kitkat alla.
Asun Lapissa. Mulla on Toyota Camry -87. Jos tiet on aurattu, niin hyvinhän tuolla pääsee. Jos taas ei ole aurattu, niin ei siellä nelivedoillakaan mennä.
Ei niin, mutta sen saa pahempiin paikkoihin jumiin :)