Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako työssäkäyvää alkoholistia tunnet? Mikä ammatti?

Vierailija
13.03.2013 |

-

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan oikeasti alkoholisteista puhutaan, niin en ole työurallani tainnut tavata kuin 2. Suurkuluttajia kyllä tiedän enemmänkin, ja olen itsekin jossain vaiheessa olltu sellainen, mutta se ei ole vielä alkoholismia. Mutta siis ne alkoholistit:

- yliopiston professori. Tämä jopa poisti implantti-antabuksen itse käsivarrestaan koska himo juoda tuli niin kovaksi että häiritsevä antabus oli saatava pois. Ja joi sitten heti perään, vaikka tasan tiesi että se antabus vaikuttaa vielä elimistössä.

- ohjelmoija. Oli työkaverini jossain vaiheessa. Haisi aamuisin vanhalle viinalle. Sillä oli usein repussaankin jotain pulloja ja joskus kuun jouduttiin jäämään ylitöihin hän tarjosi sieltä repusta shamppanjaa mullekin. Otinkin yhden lasin, mutta kun huomasin miten hän sitten imuroi silmät kiiluen loppupullon hetkessä, tajusin että tämä jtäkä ei taidakaan olal vain vähän ahkerampi bilettäjä vaan ihan oikea alkoholisti, jonka on PAKKO saada viinaa myös tilanteissa joihin se ei kuulu tai sovi.

Vierailija
22/35 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa alkoholisteista on aivan äärettömän tehokkaita työntekijöitä. He tekevät töitä täysillä ja pitkää päivää, koska vain sillä tapaa saavat pidettyä ajatukset poissa ryyppäämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sana "alkoholisti" on aika leimaava.

Kukaan ei nayta oikein tietavan eroa alkoholistin  ja suurkuluttajan valilla. Alkoholisti nayttaa olevan raitis juomisensa lopettanut tai sitten pakonomaisesti viinaa hamuava.

Entas sitten me, jotka nautitaan viinista/viinasta valilla tai vaikka paivittain, leimataanko meidatkin alkoholisteiksi? 

Emme me "tarvi"  alkoholia, me nautimme siita.

Vierailija
24/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monta ja erilaisissa ammateissa.

Vierailija
25/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi, nykyisin jo vainaa oli proffana kun olin opiskelija.

Yksi on tehnyt kaikenlaisia "akateemisia hanttihommia" eri tutkimuslaitoksissa.

Yksi on tutkijana.

Yksi entinen alkoholisti on varastomies, ollut kuivilla jo parikymmentä vuotta.

Vierailija
26/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse ja olen ollut hyvinkin erilaisilla aloilla töissä. Viime työpaikassa (vuoden määräaikainen pätkä) en ollut ikinä myöhässä tai krapulassa töissä. Ja vedän viinaa kuin sieni, viikollakin.

Vierailija
27/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman. Ison yrityksen toimitusjohtajan, urologin ja gynekologin. Yhteistä kaikille noille on miessukupuoli, ylipaino ja noin 40-55 vuoden ikä.

Vierailija
28/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen naisen joka on alkoholisti ja erityisluokan opettaja. Samoin tiedän naisen joka on koulunkäyntiavustaja ja täysin alkoholisoitunut. Tunnen myöskin erityisope miehen jolla vaikea alkoholiongelma, töissä käy, vaikka onkin paljon poissaoloja.

Vierailija
29/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston proffia ja muita opetus-/tutkimuspuolen tyyppejä, talousjohtajia, eri sortin insinöörejä, verovirkailijoita, asentajia, tarjoilijoita, myyntiedustajia, yläasteen ja lukion opettajia, ohjelmoijia, sairaanhoitajia, myyntipäälliköitä ja yksityisyrittäjiä, näitä kaikkia useita. Muutaman lääkärin tunnen ja erikoisimpana yhden alkoholitarkastajan!

Vierailija
30/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksamies

keskisuuren vientiyrityksen toimitusjohtaja

poliitikko

matematiikanopettaja, biologianopettaja

taidegalleristi

maanviljelijä

tämä taitaa heijastella enemmän sitä, minkä aloje. Imisiä tunnen, kuin sitä, minkä alojen ihmiset ovat alkiksia.

Vierailija
31/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Molemmat toimittajia isossa lehtitalossa.

Vierailija
32/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin yhden asianajajan, 2 käräjätuomaria (molemmat tosin jo kuolleet viinaan), yhden syyttäjän, yhden keittiöpäällikön ja pari tarjoilijaa.

Vierailija
33/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni lisäksi en varmasti tiedä muita. Sitä on oikeasti paljon vaikeampi ihmisestä tietää kuin monet luulevat.

Todella usein kuulee sanottavan että alkoholisti itse luulee juomisensa olevan salaisuus, mutta oikeasti kaikki muut tietävät - se on tietämättömien puhetta. Tuurijuopot ovat niin valtavan paljon silmiinpistävämpiä kuin systemaattisesti juovat työssäkäyvät alkoholistit, että se on ihan eri peli, ja bongaus ihan toisenlaista.

Tai omalla kohdallani voin sanoa vain että jos olen väärässä, todella suuri määrä ihmisiä on valmiita viittaamaan kintaalla alkoholismilleni ja antamaan minulle satojen miljoonien eurojen vastuita hoidettavaksi vaikka oikeasti tietääkin minun olevan alkoholisti.

Titteliä en kerro, ala kaupallinen.

Vierailija
34/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.

Toinen jo vanhuuseläkkeellä, oli siivooja.

Toinen hänen tyttärensä, laitoskeittäjä.

Vierailija
35/35 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt yhtään varmasti alkoholistiksi tiedä. Yhden rekkakuskin tiedän ottavan aivan liikaa minun mittapuuni mukaan.