Lapsesi ikä jonka hiuksia ei ole koskaan leikattu
Meillä tyttö 6v ja poika 3v.
Nyt tuntuu siltä että olisi molempien aika käydä parturissa.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 19:55"]
Muakaan ei mikään niin paljon rassaa kuin tytön näköiset pojat, koska ne kutrit nyt vaan on niiiiin hienot että niitä ei raaski leikata....
[/quote]
Mikä sua niissä rassaa, osaatko kertoa?
[/quote]
Se vaan on niin säälittävää pakottaa poika tytöksi vain koska se mamman mielestä on niin coolia... ressut!
[/quote]
Onko pitkähiuksiset miehetkin mielestäsi naisia?
[/quote]
Niillä on sentään omasta tahosta pitkät hiukset. En voi minäkään ymmärtää niitä äitejä, jotka pitää pojallaan tyttöjen hiuksia, raukat :(
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 20:53"]
Muakaan ei mikään niin paljon rassaa kuin tytön näköiset pojat, koska ne kutrit nyt vaan on niiiiin hienot että niitä ei raaski leikata....
[/quote]
[/quote]
Se vaan on niin säälittävää pakottaa poika tytöksi vain koska se mamman mielestä on niin coolia... ressut!
[/quote]
[/quote]
Niillä on sentään omasta tahosta pitkät hiukset. En voi minäkään ymmärtää niitä äitejä, jotka pitää pojallaan tyttöjen hiuksia, raukat :(
[/quote] Noo.. mielenvika tuokin. Nimittäin sun asenteesi ja ajatusmaailmasi.
aika vanhaksi annetaan kasvaa hiusten vapaasti?? meidän 11kk pojalla alkaa olemaan jo etuhiukset silmillä ja muijalta kysellyt milloin se viedään parturiin,itse en ole käynyt 10vuoteen parturissa kun silloin viimeeksi leikkasi ihme hinttitukan.
pojalta leikattiin eka kertaa vähän päälle 3v, tyttö nyt melkein 3 eikä vielä leikattu, mutta alkais aika olla :)
4 vuotiaalta tytöltä ei ole leikattu kertaakaan. Hiukset puoleen selkään asti. Ei leikata ennenkuin itse haluaa.
meillä lapsilla on kasvanut niin järjetöntä vauhtia hiukset, että on pitänyt leikata jo ennen puolenvuoden ikää ekan kerran pois silmiltä.
Meillä molemmilta tytöiltä noin vuoden iässä on ollut pakko lyhentää otsalta. Eivät ole olleet kaljuja vauvana :)
Kai niitä pitkiä hiuksiakin olisi hyvä edes tasoittaa? Ainakin meillä vauvaiässä lasten tukat kasvoivat epätasaisesti ja olisi näyttänyt taaperona hassulta jos hiukset ovat niskasta ihan epätasaiset. Harvalla varmaankaan kasvaa hiukset joka puolelta tasaisesti. Mutta kukin tyylillään. Itse tykkään että lapsillakin on siistit hiukset.
tuli mieleeni noista poikien pitkistä hiuksista, että mikä niissä joitakin niin ärsyttää? Eikö ole aika vanhanaikaista ajatella, että tytöillä kuuluu olla pitkät hiukset ja pojilla lyhyet. Hiukset kuitenkin kasvavat samanlailla molemmilla sukupuolilla, joten eiköhän ne ihan kuulu olla molemmilla pitkät...siis oikeasti. Minun pojillani ei ole pitkät hiukset, mutta en näkisi mitään ongelmaa siinä, että ne pitkäksikin kasvatettaisiin. Pienten lasten kanssa kun aina hiusten pituus on äidin ja isän valinta...oli kyse sitten tytöistä tai pojista. On ihanaa kun nykyään poikien tukkia ei enää ajeta sellaisiksi kamottaviksi siileiksi vaan pojillakin saa olla tukkaa. Meillä pojilla on niin sanottu surffi-tukka look ja ovatkin syötävän söpöjä :)
tuli mieleeni noista poikien pitkistä hiuksista, että mikä niissä joitakin niin ärsyttää? Eikö ole aika vanhanaikaista ajatella, että tytöillä kuuluu olla pitkät hiukset ja pojilla lyhyet. Hiukset kuitenkin kasvavat samanlailla molemmilla sukupuolilla, joten eiköhän ne ihan kuulu olla molemmilla pitkät...siis oikeasti. Minun pojillani ei ole pitkät hiukset, mutta en näkisi mitään ongelmaa siinä, että ne pitkäksikin kasvatettaisiin. Pienten lasten kanssa kun aina hiusten pituus on äidin ja isän valinta...oli kyse sitten tytöistä tai pojista. On ihanaa kun nykyään poikien tukkia ei enää ajeta sellaisiksi kamottaviksi siileiksi vaan pojillakin saa olla tukkaa. Meillä pojilla on niin sanottu surffi-tukka look ja ovatkin syötävän söpöjä :)
Voi hyvänen aika... Ehkä mäkin nyt sitten sanon tähän väliin että mä en ymmärrä tyttöjä joilla on lyhyet hiukset! varsinkaan jos tyttö haluaa olla "prinsessa" pitkine hiuksineen mutta vanhemmat leikkaa ne väkisin pois kun ei jaksa hoitaa niitä.. Meidän 3-v. pojalla on tosi pitkät hiukset, ei sen takia että haluaisimme hänen olevan tyttö vaan sen takia kun HÄN ITSE ei halua että niitä leikataan. Olen monesti kysynyt että leikataanko hiukset lyhyemmäksi, mutta hän ei halua. Hän pukeutuu tosi poikamaisesti ja kasvoistakin on ihan pojan näköinen, mutta aina vaan häntä luullaan tytöksi. Varmaan hän jossain vaiheessa haluaa, että hiukset leikataan, ehkä... sitä odotellessa. Pointti on se, että kai lapsellakin saa olla sananvaltaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Suurin osa