Tunnetko ketään, joka haaveili jo peruskoulussa siivoojaan ammatista?
Kommentit (10)
Minä ja siskoni. Ei olla kumpikaan päädytty alalle, ollaan korkeakoulussa. Meidän yläasteen siivoojat oli tosi siistejä tyyppejä, jäätiin aina kaverin kanssa juttelemaan niille koulun jälkeen. Ne oli vähän niin kuin naapurin tätejä tai muita vara-aikuisia, jotka kuunteli nuoria ilman että tarvitsi pelätä, että ne kertovat eteenpäin.
Minä. Olinkin pari vuotta sairaala-apulaisena, mutta jostain syystä uskoin, että olisi tähdättävä johonkin muuhun työhön. Kävin sitten amkin, ja se oli ihan ajanhukkaa. Mistään muusta en vielä ole löytänyt niin paljon mielekkyyttä kuin tuosta apulaisen työstä. Siinä oli kaikki kohdillaan, ja palkkakin ihan hyvä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 18:05"]
up
[/quote]
Up, what do you mean ?
Yläasteella luokkakaverini. Ilmeisesti päätyi alalle, oli ainakin jossain vaiheessa opiskelemassa puhtaanapitoa, mutta enää ei olla pariinkymmeneen vuoteen oltu yhteyksissä
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 18:05"]
up
[/quote]
Up, what do you mean ?
täh?
t. up
[/quote]
Minä! :D Mukava, rento työ, ei tarvitse opiskella ja aina on töitä. Kaupungilla palkkakin on yli 10€ / tunti aloittaessa, joten hyvä valinta on ollut :)
Minä haaveilin! Olin ja olen edelleen kova siivoamaan. En niinkään ole hysteerinen, nautin vain siitä että saan kodin näyttämään siistiltä. Yläasteella teinkin iltaisin ja kesäisin siivoojan hommia kotipaikallani toimineessa siivousalan yrityksessä. Siivosin kerrostalojen porraskäytäviä. Se oli ihanaa. Oman käden jälki näkyi niin selkeästi ja talojen asukkaat kiittelivät vuolaasti. Ilolla tein sitä työtä. Päädyin kuitenkin lukioon ja yliopistoon. Nykyään olen diplomi-insinööri. Näin aikuisempana olen ihan tyytyväinen valintaani. Nykyiseen palkkaan ainakin.
puhtaus on yksi hienoimista asioista, suorastaan luxusta, kun menen 5.tähden hotelliin niin kaikkein tärkein syy siihen on että haluan puhtautta. jätän siivoojille myös aina hyvin tippiä, he raatavat ja ovat niin pyyteettömiä, arvostan heitä suuresti.