Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meidän pyykki haisee aivan kamalalta?

Vierailija
13.03.2013 |

Nämä olen jo tehnyt:

Puhdistanut pesukoneen tiivisteet

Pessyt koneen tyhjänä 90 asteessa 2 kertaa (kerran pesuaineen kanssa, kerran ilman pesuainetta)

Tarkistanut vedenpoistoletkun, että ei ole rullalla ja vesi ei jää sinne. Kone ei haise sisältä, vaan mielestäni haju tulee vedestä??

Mitä voin vielä tehdä? Olen lähdössä kauppaan, joten onko olemassa jotain pesuainetta tms, jota voisin vielä koneeseen laittaa?

Ja tosiaan pyykki haisee, vaikka olisin pessyt 40 tai 60 asteessa. Oli kone täynnä tai puoliksi tyhjä. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista sitruunahappoa. Sillä pesu kuumana tyhjänä.

Vierailija
2/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseeko se jo silloin kun se tulee pyykistä? Mä olen huomannut, että pyykit välillä kuivuvat liian hitaasti ja haisevat sen jälkeen. Tai jos pesen puolitäytöllä, niin taatusti haisee. Mitä pesuainetta käytät? Oletko kokeillut sen vaihtamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhdistanut sen lokerikon, johon laitetaan pesu- ja huuhteluaine?

Vierailija
4/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haiseeko kaikki pyykki? Haiseeko pyykki märkänä vai kuivana vai sekä että?

Epäilen, että jotkut keinokuituiset vaatteet ovat niin pinttyneitä, että haju tulee niistä.

Oletko kokeillut etikkaa esim. esipesuaineena?

Vierailija
5/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat koneen luukun kiinni, kun siellä ei ole pyykkiä, niin mun pyykit haisee sen jälkeen monta pesukertaa.

Vierailija
6/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit haisevat heti pesun jälkeen ja märkinä. Juuri otin 60 asteessa pestyt liinavaatteet koneesta ja haisivat :/ Eilen pesin 40 asteessa lastenvaatteita ja nekin haisivat. Kuivina eviät mielestäni haise noin pahalle. Ihan siis kuin viemärin haju olisi.

Käytän pesupalloa ja nestemäistä pesuainetta (omo color näyttäisi tuo tämän hetkinen olevan), joten pesulokero ei ole käytössä. Huuhteluainetta en käytä.

Yritin jättää myös pesukoneen luukun auki käytön jälkeen, jotta tuulettuisi rumpu kunnolla, eipä sekään auttanut. Sellainen ummehtunut haju tulee.

-ap-

Vierailija
7/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olllut pariinkin otteeseen sama ongelma kuin alottajalla.

Mielestäni tuo tulee jos käyttää liian vähän pesuainetta ja jos kone on likainen.

- Tarkista pesuainelokero ja pese tarvittaessa. Vaikka et käytä sitä niin sinne on voinnut kertyä likaa koska sen kautta kulkee vettä.

- Avaa poistopumppu ja puhdista sinne mahdollisesti kertynyt moska (siis ihan koneen käyttöohjeissa löytyy neuvot tähän eikä tarvita työkaluja ym.

- Pese kone sitruunahapolla ja sen jälkeen kerran 90 asteessa vaikka pesurättien kanssa (jotkut koneet eivät välttämättä ota tyhjillään niin paljon vettä mitä jos siellä on vaikka lattianpesurättejä tai jotain muuta joka ei varmasti mene piloille 90 asteessa).

- Jatkossa huolehdi että käytät riittävästi pesuainetta (mutta ei liikaa). Ja välillä valkaisuainetta sisältävää pesuainetta myös.

- Älä jätä pyykkejä yön yli seisomaan koneeseen ja huolehdi että kone pääsee kuivumaan käytön jälkeen.

Näillä tempuilla on meillä selätetty "viemärinhajupyykki".

Vierailija
8/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 11:41"]

Jos laitat koneen luukun kiinni, kun siellä ei ole pyykkiä, niin mun pyykit haisee sen jälkeen monta pesukertaa.

[/quote]

niinpä, ehdottomasti pitäisi pitää pesukoneen luukku auki aina pyykinpesukertojen välillä.

Vierailija
9/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vesi varmasti hyvää, ja olet tarkistanut että kone sekä ottaa vettä että poistaa sitä?

Jos kone jostakin syystä poistaa vettä huonosti tai ei ota riittävästi huuhteluvettä, siihen jää likaista pesuvettä.

Ja olethan tarkistanut, että vesi varmasti kuumenee?

Vierailija
10/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama vaiva. Haju johtuu zeoliitista ts. lämmityselementtiin kertyvästä bakteerimassasta. Joten siis..huuhteluaineet roskiin kokonaan. En ole Allegrolla töissä, mutta täältä http://www.allegrosuomi.fi/ minä sain avun, pyykkini ei haise ja kone on raikas. Uskoo, ken tahtoo, minulla toimii! :)

Vierailija
11/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan sama vaiva. Ongelma poistui kun aloimme säilyttämään pyykkejä korissa muovikassien sijaan. Eli aikaisemmin säilytimme erilaiset pyykit eri kasseissa, mutta se aiheutti tunkkaista hajua pestyihin pyykkeihin. 

Vierailija
12/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pesuainelokero pois ja katso mitä sieltä sen takana olevasta putkesta löytyy. Meillä ainakin kone alkoi keräämään ällöä limaista haisevaa töhnää siihen, silloin kun käytin vain pesupalloon annosteltavaa nestemäistä pesuainetta.

Nyt käytän joillekin vaatteille pulveria, jonka laitan siihen pesuainelokeroon, hajuja ei ole enää tullut.

Kun konetta ei käytetä, jätän pesuainelokeron ja pesukoneen luukun auki, jotta ne pääsee kuivumaan ja tuulettumaan.

Vierailija
13/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti myös muistuttaa, että se pesuainelokerokin kannattaa avata aina kun lopettaa pyykinpesun.

Vierailija
14/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnossa on hometta, niin sen huomaa ensimmäisenä siitä, että pyykki haisee kuivumisen jälkeen ummehtuneelle (vrt. varastossa olleisiin kankaisiin). Toki jos koneesta tultaessa on jo tuoksut, niin sitten tuo minun pointtini ei päde.

Vierailija
15/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma ku 11.lla

Käänny Allegro- tai hyväpyykki nimiseen aineeseen!

Vierailija
16/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo myöskään tullut viemärinhajuista konetta/pyykkiä Allegron käytön aloittamisen jälkeen. 

Vierailija
17/28 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä haisee pesty pyykki,jos

-käytän nestemäistä pesuainetta

-pyykit kuivuvat liian hitaasti

- pesen pyyhkeet tai vuodevaatteet liian matalassa lämpötilassa

Siispä pesujauhetta lokeroon,tarpeeksi kuuma pesu ja sen jälkeen ilmavasti kuivumaan.Ja tietysti silloin tällöin koneen pyöritys tyhjänä. Pesen säännöllisen epäsäännöllisesti vaihdellen korkeampia ja matalampia lämpötiloja. Meilläkin pyykit joskus haisi,joten on siksi tullut pähkäiltyä asiaa ja etsittyä ratkaisua.

Vierailija
18/28 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollisuus on, että naapurin ukko on salaa käynyt kusemassa teidän pyykkeihinne!

Vierailija
19/28 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita koneeseen lisää vettä. Osa nykykoneista säästää niin vimmatusti vettä, että lika jää vaatteisiin. Lisähuuhteluistakaan ei ole apua, sillä niissä on aivan yhtä vähän vettä, vain huuhtelukertoja on enemmän.

Edestätäytettävään voi lisätä pesuainelokeron kautta, päältä täytettävä täytyy pysäyttää vaikka ottamalla pistoke seinästä niin pitkäksi aikaa, että saa luukun auki.

Vierailija
20/28 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarkistaisin vielä itse vedentulon. Joissain taloissa juomavesi tulee eri lähteestä kuin talousvesi. Eli talousvesisäiliössä/putkistossa/jopa ihan veden lähteessä (jos juomavesi tulee esim vedenpuhdistamolta, mutta talousvesi tuleekin jostain kaivosta, niin esim. kaivossa voi olla vikaa, jota ei huomata, kun juomavesi on kunnossa eikä haise tai maistu pahalta). Vedenjakelijalle/isännöitsijälle soittamalla pitäöisi tämä selvitä. Toinen mikä tuli mieleen on se, että vika ei olekaan itse koneessa vaan teidän vaatteissa esim homeen takia. Asuin hometalossa useita vuosia enkä itse haistanut vaatteissani mitään vikaa. Kuitenkin pesun jälkeen märkinä löyhäksivät. Kun taloyhtiöön tuli remontti ja alettiin epäillä hometta ja vanha vesivahinko selvisi, muutin pois. Hetken muuaalla asuessani neä tottui taas normaaleihin hajuihin ja ihmettelin miksi vaatteeni löyhkäsivät. Hajua oli seurannut hometalosta uuteen taloon, lopulta pesin ihan kaikki vaatteeni moneen kertaan uudessa kodissa ennen kuin haju lähti. Oli sitten kiva kuulla jälkikäteen tutilta, että he kyllä olivat haistaneet hajun vaatteissani mutta lähinnä epäilleet omaa hygieniaani :D Nenä on siitä huono, että se tottuu helposti hajuihin :(